Gode erfaringer med denne kattebakke?

Hejsa, jeg fik jo kastet min lukkede kattebakke på gulve for en 14 dages tid siden, så lukke mekanismen og håndtaget er i stykker. Så jeg skal have fundet mig et nyt et og overvejer denne model, den er ikke så dyr, er der nogen der har det og har gode erfaringer med det? Hvordan er låget, nemt at få af og gøre rent?[B]Catit Jumbo kattetoilet White Tiger:[/B]
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/kattetoilet_hus/opklappelig/278433#more

Tak :slight_smile:

Jeg har en Catit-bakke, der ligner den der ret meget, også med høj bund. Men faktisk tager jeg aldrig låget af, for jeg har afmonteret den der ‘flap’, og så er der VILDT go plads til at gøre bakken ren, da ‘flappen’ også går et stykke hen over toppen. :slight_smile:
Det plastik, den er lavet af, er ikke den allerkraftigste kvalitet - men jeg synes det er fint nok.
Til gengæld er de der lukkemekanismer noget skrammel, de holder ikke ordentligt, så man skal IKKE prøve at løfte rundt med bakken med grus i. :S Ved ikke, om det bare er min, der er dum, eller om de allesammen er sådan.

Jeg har sådan 2 og er rigtig glade for dem :slight_smile: Det er rigtig smart at man kan åbne den lille låge foran (og ikke skal have hele låget af) når der skal fjærnes afføring. Man kan også fjærne lågen hvis man ikke ønsker den på og låse mekanismen på låget er rigtig smart. Men, den er altså kæmpe stor og den kan ikke være i en håndvask (i hverfald ikke min) så den skal rentgøres i bruseren.

p.s. den er billiger på zooplus.de :slight_smile:

Vi bruger også den type bakker og er glade for dem.

[QUOTE=Diana F;1052492]Jeg har en Catit-bakke, der ligner den der ret meget, også med høj bund. Men faktisk tager jeg aldrig låget af, for jeg har afmonteret den der ‘flap’, og så er der VILDT go plads til at gøre bakken ren, da ‘flappen’ også går et stykke hen over toppen. :slight_smile:
Det plastik, den er lavet af, er ikke den allerkraftigste kvalitet - men jeg synes det er fint nok.
Til gengæld er de der lukkemekanismer noget skrammel, de holder ikke ordentligt, så man skal IKKE prøve at løfte rundt med bakken med grus i. :S Ved ikke, om det bare er min, der er dum, eller om de allesammen er sådan.[/QUOTE]

Jeg har den samme bakke (den store af catit) og ja, lukkemekanismen er ikke serlig god…det er selve bakken tilgengæld :thumbup: SÅ smart med den der flap, der går hen over toppen :smiley:

[QUOTE=Diana F;1052492]Jeg har en Catit-bakke, der ligner den der ret meget, også med høj bund. Men faktisk tager jeg aldrig låget af, for jeg har afmonteret den der ‘flap’, og så er der VILDT go plads til at gøre bakken ren, da ‘flappen’ også går et stykke hen over toppen. :slight_smile:
Til gengæld er de der lukkemekanismer noget skrammel, de holder ikke ordentligt, så man skal IKKE prøve at løfte rundt med bakken med grus i. :S Ved ikke, om det bare er min, der er dum, eller om de allesammen er sådan.[/QUOTE]

Jeg har vist også løftet én gang for meget på en fyldt bakke :dokdok: Det er derfor vi skal have en ny :ups:

Og så må jeg hellere tjekke Zooplus.de ud :slight_smile:
Tak for svar, det lyder som om det er en OK god bakke. Selvom den er stor, men det er vel også lidt fidusen ved den, trods mine misser ikke er kæmpe racer.