Gode idè'er søges

Betty og jeg mail’er lidt sammen engang imellem og det ville bare være SÅ skønt om der kunne stables et arrangement på poterne som kunne hjælpe hendes kattehjem igang, nu hvor DB ikke længere er økonomisk fundament. Jeg må tilstå jeg tyvestjal MVK’s idè mht et loppemarked, men jeg tilgives nok:tihi:
Betty skriver her i den sidste mail, hun ikke helt får den støtte fra de der ellers havde lovet at bakke op om hendes fortsatte virke for misserne. En håndfuld er dog trofaste, men det er ikke helt nok. Men nu ser vi…ting tager jo også tid også dyrevelfærd.
Men sum ma sumarum er vi skal have fundet på tiltag der den dag loppemarkedet kan hjælpe yderligere.
Betty skriver hun tænker om der skal laves en bagekonkurrence og efter vinderen/vinderne er fundet spises der kage og drikkes kaffe og the. Jeg syntes det er en knippelfin idè, men nu er jeg jo også ret glad for kagemam (det kan så også ses):ups:
Mens jeg har støvsuget og vasket gulve kom jeg så på en idè. Hvad med om der kunne findes en fodersponsor så hun ikke har den udgift OG man den dag har foderpræmier til de første x-antal der besøger kattehjemmet.
Jeg VED…der sidder SÅ mange kvikke hoveder af begge køn herinde…så kom frisk med gode idèer der kan gøre både det specifikke arrangement til en succes og en økonomisk gevinst for kattehjemmets fremtid og frem for alt sørge for østjylland ikke mister et internat-kattehjem der er SÅ meget brug for.
Datoen arbejdes der med og det bliver nok enten en af dagene 7.-8. juni eller en af dagene i week enden efter.
Jeg kører forresten til ned til Betty imorgen med ting til loppemarkedet og videre til Sonja/MVK i O’nse:høhø:

Dejligt indlæg du her kom med - jeg vil foreslå at I kontakter regal pet foods, Iwersen eller Olivers som sponsor - fordi det er nogen der i forvejen er på markedet og gerne vil frem og har kattemad.

Royal er også en mulighed, og iams men spørgsmål er om de har de. Eukanuba sponsorer DKK i forvejen blot til info så tænker da af nogen af de andre helt sikkert vil være interesseret - måske vi kunne tilbyde dem et banner herinde, måske i signature eller andre steder som tak?

Loppemarked lyder som en fin ide, også kagebage konkurrence. hvad med internatets fødsesdag? fejre med komsammen af sponsor til grus og foder, få en dyrlæge til at komme og fortælle om vigtigheden i at neutralisere og et godt tilbud?

Sælge fine ting til fordel for kattehjemmet

synes bestemt det lyder som en god ide at få sat noget i gang :slight_smile:

Salg af navnesponsorater, d.v.s. folk kan købe retten til at navngive en nytilkommet kat :slight_smile:

da vi var nede ved betty sidst snakkede vi med hende om det loppemarked med bla bagekonkurrence osv. vi snakkede osse med hende om at der burde laves en støtteforening for odder kattehjem, dvs at man melder sig ind i støtteforeningen og så støtter man med et fast beløb hver mdr/årligt.
måske man sammen med loppemarkedet kunne arrangere en eller anden form for underholdning for børn, sælge is og pølser osv.
ideer har vi masser af, men spørgsmålet er hvordan vi bedst får dem ført ud i livet uden for store omkostninger.
vi har jo allerede en hemmelig fodersponsor, men om det kan blive ved er jo usikkert, men indtil videre kører det da.
kunne man evt forsøge at få odder kattehjem ind under en af de andre dyre velfærdsorganisationer. har ikke helt styr på hvor mange der er

Hvis hun danner en støtteforening kan den så vidt jeg ved søge om tilskud fra tipsmidlerne ?

Jeg er dog ikke helt sikker på den præcise formulering i lovgivningen. :confused:

På MVK mener jeg, at de har bursponsorer. Præcis hvad det indebærer at være bursponsor, ved jeg ikke, men jeg mener at kunne huske, at der sad små skilte på burene med navne på.

Jeg tror ikke, det er selve buret, der bliver sponsoreret :slight_smile: Men måske har de udregnet en gennemsnitspris på bur pr. dag/uge/måned eller noget i den stil, så man kan købe et sponsorat for en bestemt periode? Det kan du jo spørge Sonja om i morgen :slight_smile:

[QUOTE=galath;1171774]På MVK mener jeg, at de har bursponsorer. Præcis hvad det indebærer at være bursponsor, ved jeg ikke, men jeg mener at kunne huske, at der sad små skilte på burene med navne på.

Jeg tror ikke, det er selve buret, der bliver sponsoreret :slight_smile: Men måske har de udregnet en gennemsnitspris på bur pr. dag/uge/måned eller noget i den stil, så man kan købe et sponsorat for en bestemt periode? Det kan du jo spørge Sonja om i morgen :)[/QUOTE]

Ja, de bruger det samme ude på Tingskoven (DDAA), og der fungerer det som jeg har forstået det som du skriver der :slight_smile:

Så er alle de gode råd givet videre og der er godt nok noget at arbejde videre med. Jeg har i sinde at lave en Raflebod…samme konstellation som den ved Jyraks udstillinger. 20 fine gevinster der for de flestes vedkommende er katterelaterede og jeg kan til en begyndelse godt selv komme på 4-5 af tingene. Spørgsmålet er blot hvordan jeg får fat i de dersens rafle-dimser. Mons tro SusanneW kan undvære en rulle (jeg betaler gerne for den). Eller jeg kan få at vide hvorfra de kommer, så jeg kan bestille et par ruller.
HVIS der bor nogle Katte-gale-brugere i Odder eller i nærheden ville det også være godt at de tilbød deres hjælp. Der skal laves flyers og plakater og de skal jo sættes op og deles rundt.
NU er der i hvert tilfælde afleveret en maaaaasse lopper til Betty og 60 kilo foder som alle i på udstillingerne har doneret. Betty siger mange tak og jeg skulle hilse.
De resterende loppe-ting kørte jeg til Odense hvor Sonja og Lena stod klar. De holder jo loppemarked d. 4. maj og jeg så alle de loppeting de har ind til nu, så jeg vil da i den grad opfordre til at besøge dem. Der stod bl.a. nogle rigtig fine kattebakker, som sikkert kan erhverves billigt d. 4. maj

lav en støtte forening. og så ned i den lokale spillebule. de har nogle penge der skal deles ud til lokale formål.
og så er det bare at tage fat i foderfirmaerne fra en ende af. (jeg har en del mail adr.) ud til de lokale butikker og sælge reklame plads på hjemmeside osv.

[QUOTE=nudivine;1172047]lav en støtte forening. og så ned i den lokale spillebule. de har nogle penge der skal deles ud til lokale formål.
og så er det bare at tage fat i foderfirmaerne fra en ende af. (jeg har en del mail adr.) ud til de lokale butikker og sælge reklame plads på hjemmeside osv.[/QUOTE]
Du må meget gerne maile mid de adresser på
[email protected]

Jeg kan helt klart finde en rulle raffle lodder, der står Odder Kattehjem på! Er der en dato for loppemarked? Mødes vi evt. inden? Ellers går der også stadig post fra Horsens til resten af verden, eller i hvert fald det meste af den :wink:
VH
Susanne

Nej, Betty har ikke fundet en dato endnu, men hun giver besked så snart der er en. Jeg tænker det skal foregå som Rafleboden på Jyraks udstillinger, men små plastikkrus med tekst på der hører sammen med en given ting. Og jeg har tænkt jeg vil sy et par rigtig pæne “skind” nullerputsenge, og en eller to krøyerkuglepuder, et par flotte kattebilleder (de Tina/Gizzemissen har lavet, et par sække kvalitetsfoder, et kattesmykke…ialt 15 ting. Passer det ikke nogenlunde med det antal der er på Jyraks udstillinger?
Hvis du sender nogle raffle lodder, må du gerne sende til
Galten Bibliotek
att. Brita Rodam
Torvet 7
8464 Galten
Så ender pakken nemlig på mit skrivebord, og det er så nemt

IH, altså…har lige fået en PB hvor en sød KG-bruger har lavet en flot Hello Kitty dukke som skal være en af de fine ting i rafleboden:hjertehop:…manner hvor er jeg glad

Så blev hun helt færdig:

hun er lidt anderledes end det link jeg sendte dig igår, bl.a. har hun fået ballarinasko, det synes jeg var passende når nu hun har strutskørt på :høhø:

Hvis du mener du kan sælge hende kan jeg da lave nogle flere, det er faktisk meget sjovt pånær at brodere øjne/næse.

[QUOTE=HeroldDesign;1172521]Så blev hun helt færdig:

hun er lidt anderledes end det link jeg sendte dig igår, bl.a. har hun fået ballarinasko, det synes jeg var passende når nu hun har strutskørt på :høhø:

Hvis du mener du kan sælge hende kan jeg da lave nogle flere, det er faktisk meget sjovt pånær at brodere øjne/næse.[/QUOTE]

JAAh tak…for hun er SÅ fin. Øjnene og knurhårene og næsen kan jeg sagtens broderer på

Raffle lodder og et par småting pakket og klar til at gå i kredsløb med Post Danmark :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1172546]Raffle lodder og et par småting pakket og klar til at gå i kredsløb med Post Danmark :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE
Tusind mange gange tak

Den er netop afsendt som pakke, så den bør være der imorgen. Når engang der er en dato, så sig endelig til - så skal vi på loppemarked :slight_smile:
VH
Susanne

En lækker kasse er modtaget idag. Postemanden kom lige samtidig med jeg åbnede biblioteket kl. 13. SIKKE mange flotte ting…TUSIND TAK

Velbekomme - det kan godt betale sig at rydde lidt op nu og da, så dukker der ting op som kan bruges i det ene eller det andet raffle :slight_smile:
VH
Susanne