Gode julegaveidéer - til dig selv eller andre

Re: Gode julegaveidéer - til dig selv eller andre

Originally Posted by Lene Nielsen
Hej Britta

hvis du stadig har flere, vil jeg meget gerne købe 2 par grydelapper og en handske.
Grydelapperne gerne i lyst stof med misser på, handsken i mørkt stof med misser på.

Det er til mig selv, så du skal ikke “jule-stresse” over det :slight_smile:

Jeg har med garanti syede lapper og handsker liggende derhjemme der opfylder dine ønsker, så de bliver sendt imorgen eller Fredag. Tusind tak for handlen. Send lige en PB med adresse så får du en tilbage med hittekattekontoens reg og kontonummer

jeg har sendt PB til dig – glæder mig allerede…

[QUOTE=kamikaze;720716]Bum-bum-bum…lad mig se. To par lapper er 160 penge, 1 nullerputseng er 100 plus donationen på 100 og porto som antagelig er 40…det giver lige ud 400 kr…er det ok?
Og så siger fremtidens hittemisser og jeg MANGE tak

[/QUOTE]

det er top :slight_smile: du siger bare når det hele er klar - så overfører jeg pengene :slight_smile:

[QUOTE=Lene Nielsen;720653]Hej Britta

hvis du stadig har flere, vil jeg meget gerne købe 2 par grydelapper og en handske.
Grydelapperne gerne i lyst stof med misser på, handsken i mørkt stof med misser på.

Det er til mig selv, så du skal ikke “jule-stresse” over det :-)[/QUOTE]

Alle lapperne og handsken er pakket og sendes imorgen.

Hov stop lige Brita, jeg har noget specielt stof der er varmeafvisende, er det ik noget til Regitze?
Si lige til så sender jeg det.

[QUOTE=HeroldDesign;721127]Hov stop lige Brita, jeg har noget specielt stof der er varmeafvisende, er det ik noget til Regitze?
Si lige til så sender jeg det.[/QUOTE]
TIL…jeg tager meget gerne imord det uanset om Regitze kan bruge det eller ej, for kan hun ikke, kan en anden så det bliver til hittemissepenge.

Ok skal lige finde det, jeg vil nok også gerne ha en hanske med det i, er nemlig også meget varme følsom. Det er faktisk købt til det formål, jeg ville sy det ind i hanske jeg havde købt, det blev bare aldrig til noget, typisk :slight_smile:

Uhh jeg kunne også godt tænke mig grydelapper og grillhandske, for ligesom Regitze og Elisabeth har jeg også noget med varmen og ovn…så her savnes også ekstratykke lapper og handsker :slight_smile:

Hvad for noget stof har du Brita?

1,32 x 53 er stoffet. Hvor mange kan du få ud af det Brita?
Der behøver vel kun at komme det på den ene side, mod håndfladen?
Jeg tror ikke jeg har mulighed for at sende det før fredag.

[QUOTE=MoMo;721136]Uhh jeg kunne også godt tænke mig grydelapper og grillhandske, for ligesom Regitze og Elisabeth har jeg også noget med varmen og ovn…så her savnes også ekstratykke lapper og handsker :slight_smile:

Hvad for noget stof har du Brita?[/QUOTE]

Jeg har både stoffer fra en lækker stofforretning i skanderborg og fra
www.patchworkgården.dk
KLIK på dyremotiver og der dukker et væld af dyrestoffer op…8 sider tror jeg og mange af dem er med mis.
Jeg har en del af dem og de jeg ikke har bestiller jeg, så det eneste der kan sætte en stopper for ænsker er hvis Mette ikke længere har det/de pågældende stoffer.
Har forøvrigt syet et af Regitzes lapper…med 4 lag pladevat

[QUOTE=HeroldDesign;721169]1,32 x 53 er stoffet. Hvor mange kan du få ud af det Brita?
Det kan min trætte hjerne ikke lige regne ud, men bruges det KUN på den ene side som du skriver længere ned i teksten, kan man få dobbelt så mange, fnis
Der behøver vel kun at komme det på den ene side, mod håndfladen?
Jeg tror ikke jeg har mulighed for at sende det før fredag.[/QUOTE]
Det er HELT fint…du må også gerne vente ekler give mig det engang vi ses. Du skal ikke nødvendigvis have udgifter med det.
Hvilken farve er det?..for så kunne jeg finde nogle matchende missestoffer til den anden side…genialt ikke?

Nu har min hjerne regnet…hvis vi antager det KUn er til den ene side…så tror jeg 5 par lapper

Ihh linket til patchworkgården virker ikke lige nu :frowning:

Fejlen fundet, linket skal skrive sådan her :tihi: http://patchwork-gaarden.dk/

[QUOTE=kamikaze;721182]Jeg har både stoffer fra en lækker stofforretning i skanderborg og fra
www.patchworkgården.dk
KLIK på dyremotiver og der dukker et væld af dyrestoffer op…8 sider tror jeg og mange af dem er med mis.
Jeg har en del af dem og de jeg ikke har bestiller jeg, så det eneste der kan sætte en stopper for ænsker er hvis Mette ikke længere har det/de pågældende stoffer.
Har forøvrigt syet et af Regitzes lapper…med 4 lag pladevat

[/QUOTE]

Brita, det her stof er jeg helt vild med http://patchwork-gaarden.dk/patchwork-stof-1/dyre-motiver-39/katte-4380.html …har du det liggende ?

Hvor sjovt,for jeg har lige iaftes syet et par lapper til Ragitze i det og har til 1 par mere. Jeg skal nok huske de 4 lag inden i.
Jeg er også vild med det, det er både sødt og sjovt

[QUOTE=kamikaze;721365]Hvor sjovt,for jeg har lige iaftes syet et par lapper til Ragitze i det og har til 1 par mere. Jeg skal nok huske de 4 lag inden i.
Jeg er også vild med det, det er både sødt og sjovt

[/QUOTE]

Wee hvor dejligt, og ja endelig et par grydelapper til mig med 4 lag inden i og en grillhandske også med 4 lag i weeee :smiley:

Så er der syet 21 par grydelapper…i søde, sjove og finurlige missestoffer…OG 3 par i noget rigtigt fint rødt julestof.
Nu er grydelappesyningen indstillet og der tages istedet fat på nullerputsyningen OG julekalendersyning.

Og jeg modtog i tirsdags grydelapper og grillhandske, og de er bare sååå flotte. Selv de to andre 2-benede i huset blev vilde med dem :smiley:

Så forkæl endelig jer selv med flotte grydelapper og grillhandsker fra hittemissernes mor :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;720438]Åh Brita, du skal nok også lige huske at sætte lidt sy-tid af til årest julekalender, for jeg har forresten stof med hjem til dig fra USA igen :slight_smile: Der er til 3 julekalendre - hvis jeg får de 2 til rafflet (lørdag / søndag i Vorbasse),

så kunne du jo lave en auktion herinde til den tredie? Og der er også nogle få andre stykker, mener der er 2 til vægophæng! Du får dem på lørdag, de er allerede pakket :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Så er den første julekalender syet som vist på billedet, men ophæng i rødt silkebånd og med 24 små ringe syet på hvor der bindes små gaver i. Der vil være 1 julekalender med 24 gaver bundet på… både lørdag og søndag i FIP-rafleboden.
Så det ville være dumt andet end at lægge vejen forbi rafleboden og rafle på livet løs

[QUOTE=kamikaze;721187]Det er HELT fint…du må også gerne vente ekler give mig det engang vi ses. Du skal ikke nødvendigvis have udgifter med det.
Hvilken farve er det?..for så kunne jeg finde nogle matchende missestoffer til den anden side…genialt ikke?

[/QUOTE]

Sorry, jeg har helt glemt det her stof igen. Har lige haft noget andet om ørene.
Det er staniolfarvet på den ene side og pladevat på den anden :wink: det er beregnet til at lægge indeni noget andet!
Gider du lige skrive din adresse i en PB så kommer der noget med posten snart. :slight_smile:

Kan man købe sådan en julekalender? Mine børn ville elske sådan en mange år frem :slight_smile: