Da min far var på besøg i weekenden fik jeg lov til at låne hans kamera så det skal jo helt klart udnyttes til at få lavet nogle gode billeder af misserne.
Derfor tænkte jeg om der var nogle der havde nogle rigtig gode råd og ideer til at lave nogle gode billeder.
Jeg prøvede at lave en ens baggrund ved at lægge et tæppe hen over sofaen, og så sætte misserne på sofaen, men jeg havde meget svært ved at få dem til at kigge på kameraet. Hvordan gør i andre?
Jeg bruger en drillepind til at tiltrække deres opmærksomhed
Det er nemmest, hvis man er to om projektet en leger med drillepinden og en anden tager billederne - Jeg er dog ofte alene om det, da min kæreste ikke gider
Hvis du er alene om det, skal du bare huske at holde kameraet stille, når du trykker af, for ellers bliver billedet meget sløret - Især hvis man har et spejlrefleks kamera
[QUOTE=DK Mammarazzi;798092]Super sødt billede og en skøn farve det missen
Jeg bruger en drillepind til at tiltrække deres opmærksomhed
Det er nemmest, hvis man er to om projektet en leger med drillepinden og en anden tager billederne - Jeg er dog ofte alene om det, da min kæreste ikke gider
Hvis du er alene om det, skal du bare huske at holde kameraet stille, når du trykker af, for ellers bliver billedet meget sløret - Især hvis man har et spejlrefleks kamera ;)[/QUOTE]
Farven er jeg også rigtig glad for så det er bare dejligt den passer så godt til min mis.
Hehe jeg fik lige kæresten til at hjælpe her da kan kom hjem, så gik det noget nemmere
Kameraet har jeg stående på en skammel får ondt i håndledene af at holde det i længere tid af gangen
Det kan være jeg skal have lånt min fars stativ også, det er lidt nemmere at indstille højde på end min skammel Det ville være smart med en fjernudløser, det har jeg bare desværre ikke.
Dejligt billede af en dejlig kat.
Jeg ville måske have skåret tættere på halen for at få motivet bedre centreret, men det er bestemt blevet et rigtigt godt billede.
Mit amatør-råd er: Bare skyd løs. Hvis man sidder og venter på, at motivet er helt rigtigt, er det væk, når man får trykket. Eller også er det et af dem med lysende øjne. Nej, lige så snart motivet bare ligner noget, der kan bruges, så tag 5-10 billeder i hurtig rækkefølge, for så er der en chance for, at det rigtige er imellem. Optagelserne koster jo ikke noget, og man kan altid bare sortere bagefter med hård hånd.
Det hvor han slikkede sig om munder var selvfølgelig også det eneste hvor han kiggede mod kameraet
[QUOTE=FinnFrode;798407]Dejligt billede af en dejlig kat.
Jeg ville måske have skåret tættere på halen for at få motivet bedre centreret, men det er bestemt blevet et rigtigt godt billede.
Mit amatør-råd er: Bare skyd løs. Hvis man sidder og venter på, at motivet er helt rigtigt, er det væk, når man får trykket. Eller også er det et af dem med lysende øjne. Nej, lige så snart motivet bare ligner noget, der kan bruges, så tag 5-10 billeder i hurtig rækkefølge, for så er der en chance for, at det rigtige er imellem. Optagelserne koster jo ikke noget, og man kan altid bare sortere bagefter med hård hånd.[/QUOTE]
Der bliver skam også trykket løs, tror vi fik taget små 100 billeder her i eftermiddag, som så er blevet sorteret godt ud i bagefter.
[QUOTE=Apollo;798411]Jeg synes det er et godt billede - og sjovt at der bliver slikket om munden:tihi: