Gode Kradsetræer

Halløj der

Jeg leder og leder, men syns det hele er sådan noget tyndt tis, som ikke kan bærer mine bamser ordentligt øvøv
Ja jeg leder efter et godt kradsetræ, med nogle fede store køjer i - ligesom Katz-træerne (som jeg ikke kan finde mere)
Hvad kan I foreslå? Og det skal ikke være de træer med de bitte små køjer i, for de bøjer/bukker under ret så hurtigt her.

Jeg kan varmt anbefale Petfun - http://shop.petfun.de/

Jeg har selv dette her: http://shop.petfun.de/de/kratzbaeume/grosse-kratzbaeume/joy.html
Og selvom det ikke er spændt fast i væg eller loft, så er det så tungt, at det står fuldstændigt stabilt af sig selv - også selvom flokken tæller en del MCO’er :wink:

Her hjemme er Kirstines og Pet Fun guld værd .
Store køjer store gode stamme vælger dem på 14 ø.
Nemt at gøre rent .
Og stabile .

Og jeg er ved at rette til med det nye udbud… kommer på min hp snarest - dvs efter mine eksamener og Haderslev.
Det har desværre lange udsigter med Katz :frowning: Jeg har ikke plads til opbevaringen… Derfor har jeg lavet aftalen med Armaketh (og fået lukket hullet, så man ikke kan importere direkte :wink: ).
Miljøerne her er i rimelig god kvalitet (a la Kattens no 1, da det var godt) og stabile…

Pet Fun’s :thumbup:

Bare lige for at give et indtryk af størrelsesforholdene:

Problemet er bare at jeg syns de køjer ser så små ud… Har 2 bamser der er uadskillelige, den ene er en stor dreng på over 10 kg og den anden er en bette pige og hun vejer det halve. De ligger ALTID og snuer den sammen i katz-træet med kæmpekøjerne i.
Hvis de 2 skal ligge i sådan en køje i et petfun-træ, så er jeg da bange for at hun bliver mast…
Tror også at de vil få traumer, hvis den store køje forsvinder…
Men men de køjer har set bedre dage efterhånden - de trænger gevaldigt til en udskiftning.

Har I katte der ligger sammen i de små køjer der?

Jeg leder faktisk også efter et gode krasetræ med noget hule etc…
er der ikke nogle der kan anbefale et man kan købe i Danmark!?

Jeg har ledt på nettet men synes de fleste, i mellem størrelse, koster omk 500 kr… kan det virkelig ikke gøres billigere!?

[QUOTE=Churchtown;615446]Bare lige for at give et indtryk af størrelsesforholdene:

[/QUOTE]

Ser da ellers vældigt godt ud det der :slight_smile:

[QUOTE=En forhenværende bruger;615454]Problemet er bare at jeg syns de køjer ser så små ud… Har 2 bamser der er uadskillelige, den ene er en stor dreng på over 10 kg og den anden er en bette pige og hun vejer det halve. De ligger ALTID og snuer den sammen i katz-træet med kæmpekøjerne i.
Hvis de 2 skal ligge i sådan en køje i et petfun-træ, så er jeg da bange for at hun bliver mast…
Tror også at de vil få traumer, hvis den store køje forsvinder…
Men men de køjer har set bedre dage efterhånden - de trænger gevaldigt til en udskiftning.

Har I katte der ligger sammen i de små køjer der?[/QUOTE]

Tjah, ind i mellem :wink:
Nu er ingen af de 3 på billedet her kæmper på 10 kg. Liam (rød) vejer omkring de 5, Abbie (hvid) 6 kg og Harry (sorttabby) lidt over 6 kg indtil videre.
Birmaerne ligger tit 2 ad gangen sammen i køjerne.

Sengene (ikke køjerne) har man dog mulighed for at bestille i en større udgave.
Men jeg tror du har ret i, at der ikke kan være en 10 kg’s MCO og en kat nr 2 i en af hængekøjerne.

[QUOTE=Churchtown;615461]Tjah, ind i mellem :wink:
Nu er ingen af de 3 på billedet her kæmper på 10 kg. Liam (rød) vejer omkring de 5, Abbie (hvid) 6 kg og Harry (sorttabby) lidt over 6 kg indtil videre.
Birmaerne ligger tit 2 ad gangen sammen i køjerne.

Sengene (ikke køjerne) har man dog mulighed for at bestille i en større udgave.
Men jeg tror du har ret i, at der ikke kan være en 10 kg’s MCO og en kat nr 2 i en af hængekøjerne.[/QUOTE]

Årh ellers et dejligt billede :slight_smile:

Vi har et Banana Leaf herhjemme - Den gamle udgave af det hér:

Jeg synes det er rigtigt solidt, og køjen er da pænt stor. :slight_smile:

[QUOTE=LunaTiC;615455]Jeg leder faktisk også efter et gode krasetræ med noget hule etc…
er der ikke nogle der kan anbefale et man kan købe i Danmark!?

Jeg har ledt på nettet men synes de fleste, i mellem størrelse, koster omk 500 kr… kan det virkelig ikke gøres billigere!?[/QUOTE]

Jo, det kan det da sikkert… hvis altså du er villig til at anskaffe dig noget HØ! :slight_smile:

Joan… giv mig målene på de hængekøjer (pb), så skal jeg nok lave nogle nye betræk :slight_smile:

[QUOTE=Maria Amanda;615468]Vi har et Banana Leaf herhjemme - Den gamle udgave af det hér:

Jeg synes det er rigtigt solidt, og køjen er da pænt stor. :)[/QUOTE]

IKKE banana leaf til cooner!!!
Thane elsker at ligge i den der skålting - og vi er nødt til at understøtte skålen, da den ellers hælder så meget, at staklen skvatter ud, når han rigtig møffer sig på plads :smiley: skålen giver sig desuden voldsomt, hver gang han hopper op i en…

Vi har det her fra Kirstins ude i køkkenet , Der kan Spike og Asmus godt lide at ligge sammen , så er vi op på 15-16 kg i køjen og så ligger der tit en også på træ bøjlen . Hvordan de to drenge får sig krøllet sammen så de passer ned i den det så en helt anden sag ellers så ligger de oven på hinanden :høhø::høhø::høhø:

Jeg kan kun anbefale Petfun. De laver træer og tønder i virkelig god kvalitet :thumbup:

[QUOTE=Ann K;615472]

Joan… giv mig målene på de hængekøjer (pb), så skal jeg nok lave nogle nye betræk :)[/QUOTE]

Er det til at have med at gøre tror du? For der er ca 5-10 cm høj kant på 2 af siderne af hver køje?
Hm skal skille køjerne i atomer, hvis det skal sættes på ligesådan igen. Og jeg er virkelig en mongol hvad det angår :smiley:

Ahhh… det er Medved, du har? Ja, så er det lidt mere kompliceret :slight_smile: Men ikke helt umuligt - du kan sagtens tage det gamle plys af og sætte nyt på - det kræver en god hæftemaskine 8eller hva’ sådan en nu hedder)

:gruble::gruble:

De træer jeg har set i tråden er alle SÅ fine - men :

Vælter de ikke, eller er de skruet fast i gulvet ??

Silke har et træ fra gulv til loft, der er skruet fast i loftet - men hun kunne da godt trænge til en nyt…

De træer jeg har set i tråden er alle SÅ fine - men :

Vælter de ikke, eller er de skruet fast i gulvet ??

Silke har et træ fra gulv til loft, der er skruet fast i loftet - men hun kunne da godt trænge til en nyt…[/QUOTE]

Jeg ved ikke med de andre træer, men det jeg har linket til er ikke så højt igen, og det har en god tyngde i bunden, så det står solidt plantet på gulvet. :slight_smile: