Kan I ikke komme med nogle gode kattenavne med A som ikke alle andre katte hedder i DK?
Jeg håber ikke Tante T har ret i, at det kun er luft Fie har i maven… er det det, så kalder jeg dem naturligvis efter et tema - fx Borte med Blæsten - men hvis det nu ikke er, så kunne jeg godt bruge lidt inspiration:-)
Vi har snakket om, at navnene gerne må være rigtig sjove:-)
Jeg siger ikke, de alle er lige gode, men måske kan I blive inspireret:
Aldus
Ampère
Amigo
Al Hambra
Aniseed
A la Bastille (hvis det bliver den 14. juli :høhø:)
Athos
Artemis
Amazone
After Eight
Amber
Abelone
Askepot
Ad Astra
Ambush
Akronym
Ad Libitum
Atilla
Amorf
Arkimedes
Allegori
Andante
Aristoteles
Aristofanes
Allegro
Akilleus
Ave Maria
Alma Mater
Avenger
Jeg har selv haft følgende A-katte: Han
Arthur
Adonis
Hun
Alpfa
Astrid
Andre A-navne herunder:
Han:
Anton
Atle
Asterix
Hun:
Amanda
Der findes en (gammel) bog der hedder noget alá ‘Hvad skal dyret hedde?’ hvor der er samlet dyrenavne fra børn. Derudover købte jeg i sin tid også børne-navnebøger (til katte-børnene, har ingen menneske-børn).
Ellers er leksikoner også gode inspirationskilder, eller bilmærker/typer. Jeg havde en (Toyota) Cressida en gang (det var ikke mig der havde fundet på navnet).
Navne med a:
Alejandro (sagt med passende accent)
Antonio (ditto med accent)
Altså!
Armatur
Amatør
Argoyle
Argai
Anakin
Anarki
Autonom
Jeg synes jo personligt det er sjovt at kalde dyr tilfældige ord, hvilket var årsagen til at havde jeg fået lov at bestemme ville Bambo hedde Banjo i dag
Som nogen andre har nævnt så er Arthur[SIZE=2][COLOR=black][SIZE=3]et supert navn! Hvis han altså selv skulle sige det. Han er ihvertifald ovenud tilfreds.
Jeg har ligeledes haft nogen ret tilfredse A’ere nemlig [SIZE=4][COLOR=darkred]Alma og Albert.
Hvis vi kører lidt videre i samme stil/type kunne nævnes:
Alfred
Alex
Alf
Alvin[/SIZE][/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE]
Amelia
Argus
Amina
Arnold
Augusta
Aviaya og Anelka hedder mit a-kuld og det syntes jeg er pæne navne som ikke er meget brugte. Ulrikke Eleonora der bor hos min lillesøster hedder idag Amira…der er også pænt