Gode råd er dyre

Nå, altså det står sådan til hjemme hos os, at Arthas i nogen tid har været vældit interesseret i håndklæderne på badeværelset.
Hans fascination går ud på, at han lige kan liste en klo ind, og trække lange tråde ud af frotéen, ikke nok med det - så vil han meget gerne spise dem:S

For det første er jeg bange for han skal kløjes i dem, og for det andet er jeg bange for hvad ravage de kan lave i hans mave - tarm system:?

Så hvad gør man? Skifter alle håndklæder ud - findes de overhovedet i “ikke-froté”? At lukke badeværelsesdøren er ikke en option, da der ikke er udluftning what so ever, og alle kattene elsker at være derude og går i spåner hvis døren er lukket.

Våde hændklæder skal jo hænge, så pakkes væk i skabene virker heller ikke.

Ja, jeg må indrømme jeg er lidt i vildrede her:tihi:

gode bud - kom folkens:wehu::wehu::wehu::wehu:

hænge dem op MEGET højt oppe ? man kan få sådan en “folde ud” tørresnor - og så helt op under loftet ?
for tråde i katte maver er et no go - har selv mistet en 11 ugers killing til et stykke sytråd!!!

Hvorfor kan du ikke lukke den dør?

Det er da klart den mest oplagte og nemmeste løsning… Ang. udluftning - så må kattene jo bare lukkes væk, når I har været i bad og lufter ud. Eller I kan sætte noget ventilation op…

Det ville blive min løsning - så måtte de gå i spåner for en periode:-)

Målet helliger midlet. Lukket væk i en periode, er det også muligt at han glemmer vanen igen…

MVH

Smid håndklæderne op over stangen til badeforhænget, eller ja, lave nogle høje ophængninger. Jeg ville ikke binde an på at skulle lukke døre. Man kan altid glemme det, og de fleste katte bliver stærkt utilfredse over lukkede døre. Jeg er desuden selv den heldige vinder af et badeværelse midt i lejlighed (uden vidnue), og selvom vi har mast en ventilator op i den naturlige udluftningskakt (med tilladelse), så hjælper det slet ikke nok til, at jeg ville turde at holde konstant lukket.

[QUOTE=lenschow;147040]Hvorfor kan du ikke lukke den dør?

Det er da klart den mest oplagte og nemmeste løsning… Ang. udluftning - så må kattene jo bare lukkes væk, når I har været i bad og lufter ud. Eller I kan sætte noget ventilation op…

Det ville blive min løsning - så måtte de gå i spåner for en periode:-)

Målet helliger midlet. Lukket væk i en periode, er det også muligt at han glemmer vanen igen…

MVH[/QUOTE]

Helle, badeværelset er meget fugtigt, og da lejligheden ligger midt i bygningen, er der ikke rigtig gode muligheder for udluftning.
Vi har haft døren lukket i 3 dage en overgang med det resultat; badeværelset var som en varm jungle, klamt at være i - plus en MEGET utilfreds kat der sad foran døren 24-7 og miavede samtidig med han lavede ridser i døren, da han skraber med sine negle:S

det skal nævnes at badeværelset ligger lige midt i lejligheden uden mulighed for at spærre af med en anden dør efter bad:(

Men Pivnu er kommet med et godt forslag:thumbup:

Ja så dur det ikke - så ville jeg fjerne håndklæderne - alternativt så mis ikke kan nå dem.
Konsekvent dvs altid, for at bryde vanen.

MVH

det er ligefør jeg ville overveje en varmlufts håndtørrrer som man har på off. toiletter

Er den ikke svær at bruge når man har været i bad :?

jo - men jeg tænkte på i stedet for det håndklæde der bruges ved håndvasken…

dem fra bad kan jo hænges til tørre et andet sted…