Gode råd søges - ikke kat ;-)

Hej alle

I min nye lejlighed, som jeg er rigtig glad for, så har jeg på badeværelset fået glasdøre til badet :roll_eyes: det er flot, men jeg har siden Day 1 tænkt, hvordan sikrer jeg mig at glasset forbliver flot, det forblev ved tanken og nu er glasset begyndt at se ikke-så-pænt-ud :sleepy:

Jeg har en sådan vinduesskraber som jeg tørrer glasset af med efter hvert bad, og jeg har renset nogle gange med glasrens, men det ikke nok kan jeg konstatere og jeg tænker derfor om nogen af jer har et super godt råd? :heart_eyes:

Pft og god påske :nerd_face:

Det er sikkert kalk fra vandet - tør dem over med almindeligt husholdningseddike.

yup, eddike - og så hav et viskestykke som du tørre brusekabine af med efter bad - lyder omstændigt, men hvis først man har vanen sparer det meget tid i rengøring.

Tak - men vandet i Sverige er ekstremt kalkfrit i forhold til vandet i Danmark :blush:

Men eddike lugter jo skrækkeligt, synes jeg ihvertfald - men jeg vil da klart forsøge, så tak :slightly_smiling_face:

Ja det er en god ide at gøre det til en vane, nu synes jeg bare at eddike lugter rimelig grimt, men jeg vil helt sikkert prøve for glasset ser ikke pænt ud og noget skal jeg gøre ved det :grin: tak

Uden at være helt sikker tror jeg nu ikke, at @Musashi mente, du skulle tørre med eddike, hver gang du har været i bad. Jeg tror, hun mener, at du med et viskestykke bedre kan sørge for at tørre glasset af, så det bliver helt tørt, så der ikke sidder dråber tilbage, der kan afsætte kalk.

For at fjerne den eksisterende kalk, kan du også blande eddiken med lidt opvaskemiddel. Så kan du smøre det på og lade det sidde og virke lidt, før du skyller af - og tørrer af med viskestykket :wink: Så snart du har skyllet det, tvivler jeg på, du kan lugte eddiken mere.

1 Synes om

eller du kan prøve med afspændingsmiddel …det til opvaskemaskiner og den slags dimser

Tak - sådan læste jeg det ikke første gang, men du har ret, det er nok sådan hun mener :grin:

Noteret - det bliver afprøvet :smiley:

Ja, gør glas rent med eddike og så fremover tør vand af med viskestykke - så udgår du kalken (og eddiken)

Jeg har haft glasvæg før og nu glasdøre. Jeg tørrer altid glasset af med en god fiberklud efter hvert eneste bad for at minimere vand, der sidder og “tørrer ind”/fordamper på glasset.
En gang i mellem damper jeg så glasset med lidt eddikevand i min damper. Det er tager de småting, der vil sætte sig i længden. Men det minimerer rigtigt meget, at de tørres helt af efter hvert eneste bad :slight_smile:

tak for gode råd, der bliver købe ind og renset idag :hugs:

Eddiken er faktisk også god til at tage kalken i vandskålene. Bare lad dem stå i blød med eddike i og så vask af bagefter :slightly_smiling_face:

klud efter svaber er vejen frem. Og mikrofiber klude er glimrende til det. Så er det minimalt hvad der sidder tilbage.
Og så eddike/kalkfjerne en gang i mellem

1 Synes om

ja, svaber først, så viskestykke det glemte jeg at skrive :slight_smile:

Tak :heart_eyes: