Min kærestes mor var i onsdags til dyrlægen inde i byen for at få kastreret og (så vidt jeg har forstået) øremærket sin hankat på omkring 1 år. Uheldigvis slipper den fra hende på vej ud fra dyrlægen og løber i vild panik sin vej
Nu befinder den sig så inde på kirkegården (sammen med nogle andre herreløse katte), og de har set den flere gange, så den er der altså og er i live, men de kan åbenbart ikke få fat i den (min kæreste har været inde og lede i flere timer både ons+tors+idag)…
Moderen har helt givet op, men min kæreste er ret villig til at forsøge sig her i weekenden…
Har I nogle gode råd, som jeg kan give ham (og selv benytte mig af på søndag, når jeg kommer hjem og kan hjælpe) :?
Har SÅ ondt i maven over den stakkels kat altså. Og hvordan kan man bare give op…
Noget lækkert til lokkemad… tun…whiskas…
To mand og et stort net.
Foder samme sted hver morgen+aften fx.
Alternativt kattefælde (hvor får man sådan en? falck?) - spørge om lov til at sætte den op, med lækkerier i. Men mon ikke vi bare fanger en masse forkerte katte (og i så fald, hvad gør man med dem? Internatet vel?)
Hvordan fungerer det med sådan en fælde? Skal man have dem til at komme…eller skal man hente en fælde hos dem og selv sætte op? Har ikke forstand på det, og synes ikke jeg blev meget klogere af at kigge på KV’s hjemmeside…?
vi havde en huskat engang, som osse løb når vi nærmede os, en gang den var stukket af, og vi ville hente den ind igen.Så fandt jeg på at gå ud sætte mig og lade som ingenting, og bare være optaget af noget helt andet end netop den.Derefter gav jeg mig til at kratte og skramle med en pind, den var så nysgerrig at den kom hen og kiggede, og jeg gik så VÆK fra den, hvorefter den fulgte efter mig, den lille manøvre gentog jeg et par gange, indtil den havde glemt at den egentlig ville stikke af fra mig, og ikke var vagtsom mere, og så kunne jeg bare løfte den op, i det øjeblik den kom hen og kiggede på det jeg var i færd med Den kloge narrer den mindre kloge
Måske skal I tænke i den slags alternative baner…
Det kan også være en fordel at vente til efter mørkets frembrud, når der er mere stille. Held og lykke med det - jeg håber det lykkes, evt. ved hjælp af en fælde.
VH
Susanne