Gode råd søges

Jeg har lige talt med Diana og jeg forslog hende at jeg spurgte jer for jeg kunne ikke rigtig hjælpe.

Den 15 februar fik min datter to Main Coon killinger på 12 uger.

Den ene af de to Lillepigen har efter de har fået Clara opført sig mærkeligt som min datter udtrykker det:

Lillepigen gider kun samvær med Diana når hun er ved at amme, hvilket betyder at Lillepigen tramper rundt på Clara. Det gør hun også når Clara ligger og sover.

Lillepigen bider sig fast i Dianas hestehale og ugler med poterne Dianas hår og kratter hende i hovedbunden.

Når Diana forsøger at tage kontakt til Lillepigen når hun ikke ammer, ja så gider Lillepigen som sagt ikke og går væk fra Diana.

Moses (som dyrlægen ved 12 ugers tjekket vist nok tror også er en pige) er det derimod intet med andet end H*n ligger sig forsigtigt ved siden af Clara og putter sammen med hende.

Jeg kom til at grine lidt af scenariet med den “håræltende” kat men det var ikke sjovt iflg min datter for hun hader at skulle flytte Lillepigen og “skælde hende ud” (min datter siger bestemt nej og flytter som sagt Lillepigen væk)

Jeg tror det handler om at det mækl lugter dejligt og så en lille bette smugle jalouxi.

Havde det været rottwweilere, så ville jeg hævde at Moses var en dreng da det er hannerne der hos hunde beskytter og hunnerne der optræder jaloux når det kommer spædbørn til huse, og nu er det jo så katte og så ved jeg altså absolut intet om hvad der kan gøres.

Så hjælp hvad stiller Diana op med Lillepigen?

Hallo

Er der slet ingen der har et godt råd???

vi havde et lignende problem med en af vores vovser da min søster nedkom med min nevø og efterfølgende boede hos os i en uge…

vores fertile hun hund blev fuldstændig rund på gulvet…

vi løste det ved at sørge for at fodre hunden samtidig med at min søster ammede… det er nok om muligt endnu nemmere med katte for du kan jo skære deres vådfoder ned til mini-portioner og så sørge for at de er sultne hver gang du skal til at amme - det kører jo efter et fast skema, så kattene kommer lynhurtigt ind i rutinen også…

alternativt - så sørg for at have en godbid og en klikker lige ved hånden… hver gang katten hopper ned af babyen - Klik + godbid… eller hver gsng katten sidder pænt og kigger på - eller INDEN hun hopper op og ælter babyen… Klik + godbid…

det giver også Lillepigen lidt opmærksomhed og det vil også afhjælpe problemet lidt vil jeg tro

bare et par umiddelbare forslag…

knus og -pote kram

så sidder mormor jo straks og tænker at det jo er svært at sidde og amme, klikke og give godbid i hurtig rækkefølge men det er da værd at forslå hende.

det med maden lyder nemmere - de får dog ikke vådfoder men ja en godbid til “Lillepigen” vil da sikkert være en god ide.

Jeg havde selv en rottweiler han da jeg fik min førstefødte og hende lagde jeg ind på gulvet til ham og så gik jeg ud og lod de to alene nogle minutter. Han veg aldrig fra hendes side efter det møde.