Gode råd til Florida

Hej alle kattegale (primært dem der har rejst i Florida) :wink:

Min kæreste og jeg skal afsted her d. 31/10 og 15 dage frem.
Vi skal i diverse forlystelsesparker i Orlando hvor vi starter rejsen.
Er der nogen der har erfaringer med at købe billetter online og hvis ja, hvorhenne?

Herefter kører vi mod den mexicanske golf, ned mod Key West, Everglades og så til sidst slut i Miami :slight_smile:

Er der nogen der har gode råd til hvad man SKAL se, hvad man godt kan undvære og ellers bare gode råd og ideer`?

  • hvad brugte I i “lommepenge”? :ups:

Jeg har ingen råd angående Florida, for der har jeg ikke været - ville bare sig god tur! :slight_smile:

Nu var vi en tur i NY, SF og LA i 15 dage, og jeg vil umiddelbart tro, at prisniveauet i Florida rundt regnet ligger i gennemsnit på samme niveau som vores tur, så jeg vil sige, at I skal regne med ca. 8.000 til mad mv. i 2 uger, med mindre I altså vil spise på I-Hop, In&Out Burger og McD mv. hver dag …

Mht. online billetter - vi købte billetter online til Universal Studios Hollywood, det var supernemt og der var et tilbud, hvor man fik adgang i 2 dage for 1 dags pris - dejligt, fordi vi valgte at komme 2 dage i træk frem for at stå i nogle MEGET lange køer … Vi syntes begge, at Universal Studios var en rigtig god oplevelse, og jeg tror bestemt ikke at den i Orlando er mindre fantastisk - så der ville jeg helt klart tage til (http://www.universalorlando.com/).

Og selvom det kun er en måned siden vi kom fra ferie i USA, så er jeg grøn af misundelse :ups:

Jeg har kun været i Miami - og det er 20 år siden :tihi: - men jeg kan da komme med et par input. Vi var heldige at bo midt i art deco-kvarteret med de pastelfarvede huse og den berømte Ocean Drive. :ok: Vi havde booket uspecificeret hotel, og alle de andre fra rejseselskabet skulle bo i de kedelige hotelkvarterer nordpå, hvor der kun er megahoteller og strande.

Vi var i akvariet Miami Seaquarium, hvor der var fantastiske delfin- og spækhuggershows. Og så var vi på bådtur i The Everglades (meget larmende, fladbundede pramme, der sejler ud i sumpene for at man kan se alligatorer (eller er det krokodiller?) ). Det var måske lige lovlig turistet, men naturoplevelsen er jo enestående. :slight_smile:

[QUOTE=Camischa;952715]Jeg har ingen råd angående Florida, for der har jeg ikke været - ville bare sig god tur! :-)QUOTE]

TAK! :slight_smile:
Vi glæder os også rigtig meget!
Det er netop sådan noget; to dages billetter osv jeg er ude efter, men jeg synes det er lidt uoverskueligt :stuck_out_tongue: