Godt allergifoder?

Ja, jeg skal jo have skaffet noget allergi foder til candy, så nogen der kender noget godt og gerne billigt allergifoder?
og hvad med sugar (min anden kat), hvordan gør i der har flere katte på forskelligt foder?:uha:

Allergifoder kan vist ikke bare slås over en kam - hvad er Candy allergisk overfor:? hvad er det, der skal undgås i foderet:?
Sugar kan sagtens spise med af allergifoderet:)

Vi ved ikke hvad hun er allergisk overfor, dyrlægen sagde bare at et allergifoder ville være godt :?

hmmm - hvorfor er der mistanke om foderallergi:? hvilke symptomer har katten:?

Hvis din dyrlæge mener, at du skal teste allergifoder, fordi der er mistanke om foder allergi, har jeg en uåbnet 2 kg pose med Hills z/d tørfoder. Det rækker fint til en test periode på 6 uger. Du kan bare sende mig en pb, hvis du er interesseret :slight_smile:

Hun har været fyldt med sår (men det har hun ikke længere, da hun har fået piller der virkede, men dem skal hun jo trappe ud af), derfor mener dyrlæge at jeg skal foder med allergifoder

Mange tak, det vil jeg lige tænke over :slight_smile:

z/d er klart et godt sted at begynde. Derefter kommer en længere testperiode, hvor du skal afprøve diverse foder med forskellige proteinkilder og læse ingredienslister grundigt i et forsøg på at finde ud af, hvad du skal undgå i foderet i fremtiden.

Kan det virkelig passe at man kun kan få 5 kg poser til katte? I Hills z/d
omg det godt nok dyrt 2 gange mindre end jeg plejer at købe og omkring 100 kr dyre :yikes:

[QUOTE=kaslejne;1176000]Kan det virkelig passe at man kun kan få 5 kg poser til katte? I Hills z/d
omg det godt nok dyrt 2 gange mindre end jeg plejer at købe og omkring 100 kr dyre :yikes:[/QUOTE]

Ja:) Specialfoder er dyrt. Jeg synes, du skal tage imod Mariannes tilbud her i tråden:ok. ellers kan du med fordel købe z/d på www.medicanimal.com

Når der er tale om foderallergi, så er det for det meste proteinkilden, de er allergiske over for.
Så du skal ud at teste forskellige allergifodre. Det er rigtig rigtig vigtigt, at du tester foderet i 6 uger, hvor du i den periode KUN og (det kan ikke understreges nok) giver dette foder.
Hvis du bare én gang vælger at give en godbid, et stykke ost eller lignende, så skal de 6 uger startes forfra.
I øvrigt, så ville jeg nok lige ringe ind til dyrlægen og snakke med dem om hvilket foder de anbefaler.

Pillerne du har fået, er med stor sandsynlighed binyrebarkhormoner (husk at trappe ned!!), og de vil som du beskriver, dæmpe kattens allergi. Men de er forbundet med en stor række bivirkninger, så hvis du kan få katten til at trives på et allergifoder, er det helt optimalt.
Og den anden kat kan bare spise med. Så er der også større chance for, at den allergiske kat ikke får fat på andet.