Godt kamera til at tage billeder af katte

Jeg overvejer at skifte mit kamera ud - synes ikke det tager så tidsvarende billeder. Er der nogen der har gode råd omkring hvad man bør anskaffe sig ? Det må ikke være urimeligt dyrt - ikke over 5.000 og gerne under. Og det vil være en fordel at
der er så meget GOD automatic som muligt. Vi snakker selvfølgelig digitalt :høhø:

Nå - ja, vi taler ikke telefon - i.e. det skal være et rigtigt kamera med kort. Jeg har ikke meget forstand på det selv så al hjælp og vejledning modtages med tak.

Jeg er ikke ekspert på området, men jeg skulle udskifte mit pocketcamera fordi det bruger ENORMT meget batteri i løbet af ingen tid, og jeg har så valgt at købe dette: Canon EOS 200D 18-55mm IS STM - Black | Billig

Fordi - det er et prisbilligt spejlreflekskamera med wi-fi, så man kan tjekke og slette billeder via telefonen (uden at bruge kamerabatteri på det), det er en god størrelse (ikke for stort), der er en fornuftig allround-linse med i prisen (det kan også købes billigere uden ekstra linse), og det er målrettet ‘begyndere i kamera’ :slight_smile:
Det er en helt ny model, først kommet i forretningerne her i juli måned, og det har fået rigtig gode anmeldelser fra div. fotosider mv. - alt i alt et godt køb IMO :slight_smile:

Jeg købte et Canon EOS 1100D spejlreflekskamera med 18-55mm objektiv for fire år siden, fordi jeg ikke syntes mit lommekamera (også digitalt) var hurtigt nok når jeg skulle tage kattebilleder, især hvis jeg ville tage billeder af killinger.

Jeg er en teknisk spade, så grundlæggende tager jeg de fleste billeder på automatisk indstilling, så kameraet selv vælger det den synes er bedst. Det betyder selvfølgelig, at jeg ikke udnytter mit kamera optimalt, og jeg håber stadigvæk på en dag at få sat mig lidt bedre ind i det. Men jeg er fint tilfreds med de billeder jeg får taget.

Jeg har senere valgt at tilkøbe et Tamron AF Di II VC 18-270 PZD objektiv til Canon, så jeg kan zoome bedre ind. Det kostede så lige så meget som kameraet.

Så vidt jeg kan se, kan man ikke længere købe et Canon EOS 1100D, fra nyt af. Men af det jeg ved kan man købe et tilsvarene, det hedder bare et andet tal nu. Og Canon kan fås i flere forskellige udgaver, hedder noget forskelligt med tallene. Jeg valgte bevist et begynder-kamera, for det er det jeg er. Og jeg ville ikke betale en formue for noget jeg ikke ville kunne finde ud af at bruge optimalt.

Så vidt jeg husker, er der flere her inde som har Canon kamera.

En smagsprøve på billeder jeg har taget med det kamera.

Disse billeder er ikke efterbehandlet, andet end jeg har lavet størrelsen mindre. For at vise lidt af hvad man kan, hvis man efterbehandler (noget jeg først er begyndt på de sidste par år), kommer her det sidste billede igen, denne gang hvor jeg har efterbehandlet det.

Jeg har haft forskellige modeller af Panasonics Lumix serie de sidste mange år - og har været rimelig godt tilfreds…specielt video funktion er god, hvis det er noget du gerne vil have også

amazon.co.uk er et godt sted at læse anmeldelser - så kan du få ide om det du søger er styrke i konkrete model

du skal jo have noget der er god til at fange hurtige bevægelser tænker jeg :slight_smile:

Tak for ideerne - så har jeg lidt at gå videre med. Og ja, det skal nemlig være hurtigt med sådanne misser jeg har :tihi:

har da egentligt et Nikon der nok kunne sælges til en anstændig pris…
D200, ældre model, semi-pro, det betyder kun at det er mere robust bygget end consumer, huset er magnesium og lukkeren er bedre
det er kun 10.2 mpix, udgik i 2008…har taget under 9000 billeder, kan sælges med 18 - 55 mm