Godt men billigt hundefoder?

Er der nogen der kan anbefale noget godt, men relativt billigt hundefoder til en Rottweiler?

Bruges den aktivt?
Mvh
Yvonne

Hej Yvonne.

Det gør han.

Han gåes med 5 km hver anden dag.

6 daglige ture af varierende længde.

1 times træning dagligt.

Træning på skole 2 gange om ugen.

Og ellers leg med andre hunde.

Lidt ekstra info.

Han blev et år her i februar og vejer nu 49 kg. Han er ikke så bred endnu, mangler lidt muskelmasse, men er flot med og godt sat rent muskelmasse, idet der ingen fedt er på ham…

Min hund er rigtig glad for Olivers, jeg syntes det er dejligt nemt og bestille via nettet, ofte har de gode tilbud , lige pt køre dette tilbud http://www.olivers.dk/hund/tilbud-hund altså 2 x 13,5 kg for under 500 kr leveret.

MVH
Gitte

Vi bruger Bozita til vores hund…

Jeg vil anbefale dette her til jer: Bozita Dry Dog Food | Premium Natural Food at zooplus UK
Om det kan findes billigere på andre sider ved jeg ikke.

Vi bruger selv den her: Bozita X-Large. Buy Now at zooplus
Det er nogle dejlig store stykker i den vi bruger, og vores gider ikke spise de der små gnallige stykker som meget andet foder er lavet som. Det skal helst kunne knase :stuck_out_tongue:

Med hans alder og nuværende vægt/aktivitetsniveau burde han efter foreskrifterne køre på et junior/unghundeprodukt. Foreskrifter er efter min mening kun vejledende. Man er nød til, at kigge på sin hunds vækstrate/knogleudvikling og selvfølgelig vægt. Er han skudt hurtigt i vejret, hvilken type foder er han vækstet på, er det noget specielt egnet til store hurtigtvoksende racer osv.

Med hans vægt og alder (dog uden at have set ham IRL) vil jeg mene at han måske snart skal over på noget voksenfoder - under forudsætning af at hans knoglestruktur er i orden.

Mera dog kunne være et godt bud i den prisvenlige klasse. Det er letoptageligt/omsætteligt uden der kommer mere ud i den anden ende end godt er. Når du efterlyser forholdsvist billigt foder, så vil jeg råde dig til ikke kun at kigge på prisen, men gå i dybden, og kigge på hvor meget der i det enkelte produkt anbefales i daglig foderindtag. Et dyrere produkt i kroner og ører behover ikke på den lange bane være dyrer, hvis den mængde du skal bruge daglig er mindre end de billige produkter.

Link til Mera dog i Tyskland. Det er ikke sværer at bestille end i DK, og langt billigere.
Reference omregnet ca. kr. 20,1 pr. kg foder dgl. anbefaling til 50 kg. hund er 510 gr.

Active omregnet ca. kr. 13,2 pr. kg foder dgl. anbefaling til 50 kg. hund er v. normal aktiv 495 gr. Ved høj aktivitet 590 gr.

Igen det er kun vejledende - man skal se på sin hund hvordan den holder huld/vokser og udvikler sig i forhold til hvor aktiv den er i det daglige. Sådan har vi altid gjort med vores hunde.

Vores søn har en Amstaff - der bliver brugt ekstremt aktivt både lydigheds/brugsmæssig men især trækmæssigt. Den trækker op til 700 kg. og vejer omkring 25 kg. Idelavægten for ham, når han er i konkurrence er dog 21 max 23 kg.
Han bruger Taste of The Wild. Det holder huld og muskelmasse uden at danne fedt og er højtomsætteligt. Det er et foder mange anvender indenfor konkurrence verdenen både i DK og Sverige

Det er dyrere men sønnen sværger til det især pga. optagelsesraten og omsætteligheden.

Taste omregnet ca kr. 29,7 pr. kg foder dgl. anbefaling til 50 kg. hund er 450 gr. pr dag.

Dog bruger han langt mindre end den dagligt anbefalede mængde, på trods af hans hund anvendes til ekstrem aktiv træning. Synes selv vi var aktive både med vores jagthunde og vores Rottweiler, men slet ikke i samme niveau.

Mvh
Yvonne

Tak skal I have vil prøve at kigge mærkerne ud.

Da jeg ikke har bil selv, vil det med leveringen da også betyde en hel del.

Zooplus leverer direkte til døren, på den engelske side er fragten uanset vægt ca. kr. 100,00 På den tyske er det gratis v. køb over ca. kr. 517,00. På den danske er det fragfrit v. køb over kr. 299,00. Men her er priserne så ofte en del højere.

Har lige bestilt 6x12,5 kg. Mera dog Active til nogle af vores venner. Der burde til deres Rotte pige være til ca. 5 måneder, og selvom det er mange penge på en gang, så er det fragtfrit leveret lige til døren.
Mvh
Yvonne

Min datter bruger det til sine hunde.
Det er meget højaktive hunde og hun er meget glad for det foder.
Det er fra zooplus.

Ja jeg fodrer med mad herfra www.utika.dk

Det koster 300 kroner i måneden inklusiv alt - det synes jeg da er billigt og godt

[B]lenschow[/B]

Det kan jeg simpelthen ikke hitte ud af…

Bestiller man forskelligt mad eller hvad går det ud på?

De lægger dig en foderplan til netop din hund - gratis - og så hjælper de dig - det eneste du skal gøre er at tø op og fodre - det er nemmere end jeg troede

Tanken tiltaler mig, må jeg tilstå!

Det ser jeg da lige nærmere på! Tak.

Der er en KANON god aktivering i det også - Hugo har lige tilbragt en times tid med at spise - nu sover han resten af dagen - det er altså dejligt, når man har nogle andre dyr og en fodboldkamp at gå til også :smiley:

Lige nu har de tilbud på det - jeg fik 11,5 % rabat - det er værd at tage med. Det sparede mig for en 300 kroner tror jeg det var.

Der skal ikke tilsættes noget, for det er i blandet. Det er et produkt, som Utikas Jan Bo Larsen står bag. Du kan roligt ringe og snakke med Jan - han er ikke en salgsmand - han sælger ikke råt for pengene men for hundene, og så rådgiver han gerne om det - det forhandles flere steder i DK ved jeg - men Jan er manden, der kan vejlede dig, hvis du vil afprøve det

Tak.

Jeg vil helt sikkert prøve det af.

Nu er det godt nok en hundetråd men bruger du også til kattene.

Killingerne får det plus de store når de vil - jeg har ikke haft modet og viljen til at skifte dem helt - de har produkter specielt til katte deroppe

Jeg tror, at vi måske bruger for 100 kr. om måneden til vores.