Godt nok er jeg ærlig, men?

Jeg har modtaget denne mail i dag ( 3 x) :
Hi,I would like you to see the following article.

http://www.virtualterminalnetwork.com/

My message :Fred være med deg!

god dag og hvordan er du i dag?

Jeg håper du er frisk der borte i landet, takket være gud
allmektige som gjorde det mulig for oss å se lyset igjen i dag.

Jeg er veldig lei for å sende deg denne meldingen som du ikke forventer fra meg i dag og ikke være overraskende å lese min mail fordi du er den tiltenkte mottakeren.

Jeg fikk kontakt under mitt søk etter en ærlig person og jeg kontaktet deg personlig
fordi hjertet mitt forteller meg at du er den rette personen for denne gode intensjoner.

Mitt navn er fru Svetlana Jovanovska. Jeg er lovlig gift med avdøde Mr. John Jovanovska. Meg og min avdøde mann der begge borgere av Makedonia i (Europa) og vi bodde her i Vest-Afrika (Elfenbenskysten) for de siste 21 årene

Min avdøde mann jobbet med PETROCI (www.petroci.ci) oljeselskap som et eksil her i Abidjan Elfenbenskysten i mange år før han døde i januar 2009.

Vi var begge gift uten barn. Min mann døde etter en kort sykdom som varte i bare fire dager og ble gravlagt her i Elfenbenskysten Vest-Afrika.

Dernest jeg i dag har en alvorlig brystkreft sykdom nå, og jeg skriver denne meldingen fra sykehuset der jeg var innlagt siden ni måneder siden.

Da min avdøde mann var i live, deponert han summen av ett millioner fem hundre tusen dollar (1.500.000.00 $) i en fix spenning konto med en av de internasjonale bankene her i Afrika, og han har også inngått en avtale med banken om at midlene vil bli brukt til allmennyttige formål
i noe land som for eksempel; hjelpe morløse babyer, og gi hjelp til hjelpeløse barn i skolen.

Sist uke, min private lege nettopp informert meg om at mitt liv eksisterer er veldig kort på nå på grunn av min alvorlig brystkreft sykdom som blir dårlig dag, trenger min avdøde mann og jeg har ingen barn under vår års ekteskap og vår familie i Makedonia hvor alle drept unde r Skopje massive eksplosjonen bombing i 1993 i nærheten av våre familiens hus i Makedonia.

Vennligst Jeg trenger din hjelp i disse måter;

  1. Jeg vil du skal overføre disse midlene (1.500.000.00 $) inn på din bankkonto.

  2. Etter overføring til bankkontoen din, vil du samle 25% for selv og bruke de resterende 75% til å gjøre veldedig arbeid i ditt land som for eksempel hjelpe morløse babyer og hjelpe de fattige barna å fortsette skolen i byen din.

Til slutt må du ta dette problemet svært alvorlig og jeg vil du skal svare meg en gang du leser min mail i dag, slik at vi vil gå videre med pengeoverføringen prosedyrene fordi livet mitt er veldig kort som min lege har sagt og jeg ønsker ønsket av min avdøde ektemann for å være dyktig, selv om jeg dør vil jeg glad uansett hvor jeg er.

Jeg er spent venter på din umiddelbare respons

Med vennlig hilsen søster,

Mrs. Svetlana Jovanovska
Thank You
Mrs. Svetlana Jovanovska

Jeg håber da, at hun finder nogen der har tættere relationer end mig :slight_smile:
Cats og Conni
Cats og Conni

Ejjjj … du er da nødt til at hjælpe den stakkels kvinde :venter:

Du burde faktisk politi-anmelde. Jeg er ret sikker på de der “Nigeria-breve” er ulovlige.
Spørgsmålet er jo så, om man orker…

Den har jeg sørme osse fået

Øv, jeg er blevet snydt for mit Nigeria brev denne gang…

Det værste er jo at nogen hopper på de der breve og betaler dyrt for det :frowning:

Ja, jeg begriber ikke at folk ikke kan gennemskue dem. Ligesom når man pludselig har vundet i det Spanske statslotteri eller sådan noget…

Jamen, tænk hvis man nu virkelig får alle disse penge - har I tænkt på det, hva`? :gruble:

I er alt for mistænksomme, er I - jeg var sprunget til det det vuns, og hvor skulle jeg grine, når jeg sad med alle gysserne :klapper: