Godt nytår!

Jeg og misserne vil ønske jer alle et rigtig godt 2021 - det trænger vi til - og samtidig takke for 2020 … trods alt :blush:
Myndighedernes anbefaling er taget til efterretning og her fejres nytåret kun med personligheder fra egen husstand :ok:
Langtidsbraiseret oksespidsbryst (datovare fra Aldi :wink: ) er smidt i ovnen … det er første gang jeg laver det, så håber godt nok det smager godt :kryds:
Hvad med jer andre, hvordan fejrer I nytår i år?

10 Synes om

Mange tak og i lige måde :tak:

Her fejre kattene og jeg det også bare os 3 :slight_smile:
Jeg har ofret en roastbeef, der hygger sig i ovnen sammen med et par bagekartofler, madlavningen har altid været det vigtigste ved nytår for mig, og det skal ikke ændres på bare fordi aftenen er anderledes på alle andre måder :slight_smile:

:fireworks:

9 Synes om

Mit nytår er egentlig ikke ret anderledes end det har været de senere år, i år er det dog “selvvalgt” p.g.a. corona at jeg sidder alene hjemme med kattene. Middagen var laks stegt på pande, chili/hvidløgs kartofler (som er kogte kartofler, tilsat hvidløg, chili og salt svitset på pande), tzatziki og gulerødder og porre stegt på pande. Og det lykkes mig ikke at forspise mig, så der er masser af plads til kransekage. Uhmmm kransekage. :savle:

7 Synes om

Her er selskabet også de 5 der plejer at bo her, 4 katte og mig selv. Menuen bestod af muslinger med hvidløgsflute.
Heldigvis tager kattene det meget afslappet, de ligger rundt omkring og sover

9 Synes om

Mange tak :slight_smile: Og i lige måde :slight_smile:
Vi er bare Tommy og jeg og misserne og Molly :slight_smile:
Vores mad i aften var en nytårsmeny fra Superbrugsen…den var rigtig god .
Misserne…især Carlos og Tic Tic har haft en fest…sikke en masse nyt legetøj de har hængt op til os …tænkte de vist…nu ligger det spredt rundt omkring…kasserne der var mad i var også et hit for dem :sweat_smile:

Rigtig godt nytår allesammen :heart:

12 Synes om

Og her lige over midnat


Enya der bare ligger og Filucca der åbenbart skal vaske sig ind i det nye år

11 Synes om

Godt nytår til alle jer kattetosser. Jeg synes, nytårsaften er en plage, og jeg ser ikke dronningens nytårstale og 90 års-fødselsdagen. Havde det været muligt for larmen, havde jeg fulgt Brostrøms opfordring og var gået tidligt i seng. Nu måtte jeg nøjes med ikke at se rådhusklokkerne og synge med på Vær velkommen. Det plejer jeg faktisk at gøre, men ikke i år.

Det var meget tydeligt, at folk var hjemme i år. Der blev godt nok skudt meget af - og hele tiden. Et sted syntes de, at festen skulle med udenfor, når de skød af, og spillede musik, så væggene dirrede. Det blev man jo ikke mindre anti-nytårsaften af :hmpf:

Misserne tog det som altid så fint. De var faktisk ude at rende i haven flere gange, selv om der var larm udenfor. Det var sikkert nok - der blev ikke skudt af lige ved siden af. Det dramatiske højdepunkt her på matriklen kom dog allerede kl. 23, da Chili kastede op på min telefon :brakkesig:

Hvis det var en kommentar til 2020, kan jeg kun være enig. Desværre har hun lige kastet op igen her til morgen. Så er tonen jo lissom lagt for det kommende år også :tired_face:

6 Synes om

Min nabo spillede så høj musik at væggene dirrede og jeg måtte skrive til hende og spørge om hun ikke ville skrue lidt ned.
Så fik jeg bare tilbage at hende, hendes søn og barnebarn bare havde det sjovt men hvad man ikke gjorde for nabofreden selv på en nytårsaften :uha:

1 Synes om

Vi havde en rigtig hyggelig aften med Matador som tema. :slightly_smiling_face:
Vi var hos et hold venner der bor nede i byen. God mad, gode cocktails og dejligt selskab🙂
Der er en lille håndfuld i Bælum, der virkelig går grassat med fyrværkeri, og det er virkelig imponerende.
Vi havde tre batterier til kl 12 og de var også rigtig flotte :+1:t2:
Vi gik hjem kl 3 og da var der fred og ro i byen :slightly_smiling_face:
Alle katte sov da vi kom hjem, men er det gået som det plejer, har de ikke rokket med et øre :slightly_smiling_face::+1:t2:


Vi holdt fest med Misse Møghe, Maler Hansen, Røde og Iben :joy:

13 Synes om

Ja, her gik støjbøllerne i det mindste ind igen med deres musik, og så kunne jeg ikke høre det. Jeg håber, at jeg aldrig, aldrig, aldrig nogensinde bliver nødt til at bo i lejlighed igen!

Det er simpelthen helt fantastisk! :hoho: Hvor er I fine.

4 Synes om

Heller ikke her, jeg bor i rækkehus lige nu, så deler væg på den ene side og de er en meget støjende familie. Jeg tolererer rigtig meget da jeg jo har lidt flere katte end tilladt men det her var techno på det aller højeste.
De skød også af til kl 1, så jeg sad og så videre på min serie til det klingede af og så kunne jeg også gå i seng.

2 Synes om

Godt nytår til jer alle.
Vi var hos min datter, svigersøn og barnebarn. de have jo aflyst nytårsaften med vennerne og ville så gerne fejre aftenen med andre og det var kanon hyggeligt
Vi fik en god gammeldags torskeanretning til forret. marineret oksemørbrad, med råstegte grønsager, salat og svampesovs til hovedret. chokoladefondant med is og jordbær til desert.
En kanon hyggelig aften, vi bruger selv en del fyrværkeri, en del blev fyret af mens Frej stadig var vågen, og han havde en fest med at se det og kaste knaldperler.
Som traditionen tro, sender vi til midnat en raket af for hver af vores børn og børnebørn. en 3 fællesraketter for resten af familien, venner og bekendt(som også gælder jer)

Redirecting...…&type=3

Hvor er det trist for jer der bor i byen og har så dårlige naboer, der ikke vil tage bare en smule hensyn

9 Synes om

Godt nytår til jer alle, jeg fejrede slutningen af det gamle år med at blive syg med ondt i halsen hoste og lidt hovedpine, (covid negativ) så vi kom ingen steder, alligevel rystede Lisbeth en flæskesteg ud af ærmet med brunede sovs og chips, efter en gå tur i området, var der banan hjemmelavet is og chokolade sovs, jeg havde lavet en slow optagelse af en af naboerne fyrværkeri som jeg smed på FB gruppen for vores område der kom en kommentar vendt til kl 12 så kommer der mere, vi gik ud og kikkede på balladen der var da gang i den men ca 12.30 var det kun et sted fra, vi gik på opdagelse og på et af de store grønne området var der stadig fyrværkeri fik nogle slow optagelser af det og da vi trode de ikke havde mere gik vi hjem, vi tog fejl de skød af til kl 02.15 det ene mere flotte ene det andet, så vores år startede med et kæmpe brage. Og vores katte lå rundt omkring og sov da vi kom hjem. Godt nytår til alle

7 Synes om

Jeg har arbejdet hver dag mellem jul og nytår og der har været virkelig virkelig travlt ved. tlf. Så da jeg fik fri kl 16, var jeg totalt smadret. Jeg havde bestilt superlækker fisketapas ved Hvide Sande røgeri, så det fik jeg med champagne til. Jeg gik i seng kl 20, men vågnede igen kl 22 da der virkelig blev gået til den med fyrværkeri udenfor. Jeg blundede lidt igen, men vågnede lidt i 12 og blev så oppe til 00:20, hvor fyrværkeriet stilnede lidt af igen.

Vaffel klarede det SÅ fint. Han plejer at være rædselsslagen for det mindste fyrværkeri, men efter vi er flyttet til en by, er han lige så stille blevet vænnet til det den sidste måned eller to. Det var kun da det var allerværst, at han søgte ind i sofaen og gemte sig.

Dagen i dag foregår med ren afslapning i morgenkåbe hele den udslagne dag. Har masser af rester i køleskabet, så jeg skal ikke engang lave mad.

Godt Nytår alle sammen.

7 Synes om

Også godt nytår herfra. Ligesom @galath kunne jeg godt undvære nytårsaften, og det samme kunne kattene. De blev bange for fyrværkeriet, men de er heller ikke vænnet til det, for det er heldigvis kun denne ene aften naboerne mener de skal fyre noget af. Til gengæld synes jeg det er rigtig træls ikke at kunne få lov til at sove før langt efter midnat :rage: For jeg vågner jo til sædvanlig tid, og hvis ikke, skal Gisle nok sørge for at vække mig :roll_eyes:

7 Synes om

Godt nytår fra os til jer alle

13 Synes om

Godt nytår til alle :smiley:

De sidste to år har jeg været ude og rejse til nytår og direkte (i Ungarn) eller indirekte (i London) fejret nytåret sammen med en masse mennesker. Det kunne jeg i sagens natur ikke i år, så selvom jeg har tilbragt en del tid med min søster de seneste måneder, valgte jeg at gå i den anden grøft og sidde alene med kattene.

Da det første skyderi begyndte (omkring Dronningens nytårstale) kunne jeg godt se på Duchess, at hun ikke var helt stolt, men hun aflæste de andre katte og mig og faldt mere og mere til ro i løbet af aftenen og da det var voldsomst så jeg ingen reaktion fra hende. Hun er desværre lidt coronaramt, fordi hun så længe har gået hjemme i sin egen lille boble med stort set kun mig og de andre katte som selskab, så hun reagerer kraftigt på nye ting - jeg håber, det ændrer sig, når verden åbner igen :slight_smile:

Selvom jeg sad alene, skulle dagen markeres, så jeg lagde den pæne dug på og lidt bordpynt, satte champagne på køl og lavede god mad.

Til Dronningens nytårstale var der snacks i form af spicy græskardip med agurkestænger, peanuts og cashewnødder. Forretten var hummerbisque med en klat creme fraiche og lidt rejer på toppen. Hovedretten var jægergryde med krondyr, bacon, svampe m.v. serveret med blomkålsmos og til dessert havde jeg lavet en frossen græskarmousse pyntet med flødeskum og chokoladespåner. Så var jeg også mæt!! (og har dejligt mange rester :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Jeg glæder mig til, at verden åbner igen, så jeg kan komme lidt ud og rejse og Cocky kan få nogle killinger :hjerte:

14 Synes om

Godt nytår fra alle os på kattealderdomshjemmet i Høje Taastrup. Lene og jeg blev hjemme hos kattene, som fik fyrværkeri for alle pengene - altså naboernes. :wink:
Stakkels Bastian kan ikke lide larmen, så han tilbragte det meste af aftenen under vores seng. Rags er trods alt mere modig og lagde sig på sengen, hvorfra han kunne berolige Bastian lidt. Og Caithlin - hun er altså en sej lille dame, for ligesom Snehvide i sin tid så skulle hun op og kigge ud af vinduet, når det bragede allermest… :slight_smile:


Dushara Cathal Caithlin, 31.12.2020

15 Synes om

Godt nytår til jer alle.

Vi er lige kommet hjem fra nytårsaften med mandens søskende. Vi har alle været i bobbel hele efteråret pga. svigermors kræftsygdom og siden dødsfald her op til jul. Hun har fødselsdag d. 1/1 og vi plejer at ringe til hende og ønske hende tillykke med fødselsdagen når kl. bliver 12 d. 31/12. Det kunne vi jo ikke i år, men så facetimede vi Svigerfar i stedet for :wink: Vi tjekkede at han kunne finde ud af det ved spisetid, også fik han ellers en fælles opringning fra os alle fra alle 4 telefoner da kl. var 12 … han var til nytårsfest hos nogle tætte venner, de synes det var vældig underholdende, tror Svigerfar var lidt træt af os til sidst omend på den gode måde. Så vi fik taget godt afsked med 2020, oplevede første fødseldag uden Svigermor og fik dog alligevel hygget os på trods af corona. Jeg er så glad for min svigerfamilie. Nu er vi som sagt landet hjemme hos kattene som var glade for at se os, de havde pelset min ene pelargonie fuldstændig (bæster!), nu har de fået vådmad, vi venter på vores mad fra den lokale burgerpusher, også står den på absolut ingenting i sofaen resten af aftenen.

Håber virkelig på et lidt mere normalt 2021 og forhåbentlig et kuld killinger eller to til sensommer/efteråret

13 Synes om