Godt og billigt flyttefirma i kbh?

[quote=pivnu;318542]Jeg synes nu ikke, at en 3-værelses flytning op til 5. sal til 7.000 kr. lyder specielt dyrt…
Jeg gav… bumbum… 1100 kr, tror jeg, for at få flytte eet værelse (hvor der kun var møbler tilbage - ingen flyttekasser) fra Amager (4. sal med elevator) til Nærum (1. sal uden elevator). Det var det absolut billigste, jeg kunne finde, og det endte da også med, at jeg ikke fik en regning :gruble: Jeg var bare lettet over, at flytningen forløb fint, og at jeg slap med at skulle betale for to timers arbejde, så jeg ville ikke lige brokke mig over det med regningen…
Jeg fandt firmaet via sådan en side, hvor man kunne skrive ind, hvor man flyttede fra og til, og så kunne forskellige firmaer give tilbud.[/quote]

Det kan være, det er mig, der er naiv, sidst gav vi 3000 for flytning og jeg håbede, at vi kunne holde det under 5000 denne gang.
Jeg har fået tilbud via hjemmesiden www.flytbilligst.dk.

Da jeg flyttede fra 86 kvm lejlighed på 3. sal med elevator til hus, var vi 5 voksne mennesker - og vi var færdige på under 2 timer.
En af mine venner kunne låne en bil, så ham stak jeg 500 kr til benzinen.
Jeg havde lavet en grydefuld mad og købt drikkevarer, så alt i alt løb det op i omkring 1000 kr. :slight_smile:

Jeg havde også indhentet tilbud og de lød nemlig også på omkring de 7000 kr. Så hellere samle nogle venner og knokle selv nogle timer. Er det hele pakket ned, tager det nærmest ingen tid.

[quote=Vivi_Fletcher;318578]Da jeg flyttede fra 86 kvm lejlighed på 3. sal med elevator til hus, var vi 5 voksne mennesker - og vi var færdige på under 2 timer.
En af mine venner kunne låne en bil, så ham stak jeg 500 kr til benzinen.
Jeg havde lavet en grydefuld mad og købt drikkevarer, så alt i alt løb det op i omkring 1000 kr. :slight_smile:

Jeg havde også indhentet tilbud og de lød nemlig også på omkring de 7000 kr. Så hellere samle nogle venner og knokle selv nogle timer. Er det hele pakket ned, tager det nærmest ingen tid.[/quote]

Men Vivi, alt andet lige er det godt nok et slæb til 5. sal uden elevator :rock:

Ja, så jeg ville nok invitere nogle flere venner :høhø:

Jeg er selv flyttet til 4. sal uden elevator med venners hjælp. Faktisk har jeg aldrig betalt for en flytning- det er jeg simpelthen for nærig til :tihi:

[quote=Vivi_Fletcher;318591]Ja, så jeg ville nok invitere nogle flere venner :høhø:

Jeg er selv flyttet til 4. sal uden elevator med venners hjælp. Faktisk har jeg aldrig betalt for en flytning- det er jeg simpelthen for nærig til :tihi:[/quote]

Jeg tror, jeg kan læse mellem linjerne, at du er sk*de god til at lave mad eller nowet :høhø:

[quote=Vivi_Fletcher;318578]Da jeg flyttede fra 86 kvm lejlighed på 3. sal med elevator til hus, var vi 5 voksne mennesker - og vi var færdige på under 2 timer.
En af mine venner kunne låne en bil, så ham stak jeg 500 kr til benzinen.
Jeg havde lavet en grydefuld mad og købt drikkevarer, så alt i alt løb det op i omkring 1000 kr. :slight_smile:

Jeg havde også indhentet tilbud og de lød nemlig også på omkring de 7000 kr. Så hellere samle nogle venner og knokle selv nogle timer. Er det hele pakket ned, tager det nærmest ingen tid.[/quote]

Vi er blevet enige om, at betale os fra, at få slæbt alt vore habengut op på 5. sal. Vi kan sagtens få det meste ned på gadeplan fra vores nuværende lejl inden flyttemændene kommer, da der er elevator her.

Min kæreste har dårlig ryg og har forståeligt nok ikke lyst til at skulle ligge med ondt i ryggen 1-2 uger efter flytningen og betale en mindre formue til kiropraktoren.

[quote=Mislingen;318596]Vi er blevet enige om, at betale os fra, at få slæbt alt vore habengut op på 5. sal. Vi kan sagtens få det meste ned på gadeplan fra vores nuværende lejl inden flyttemændene kommer, da der er elevator her.

Min kæreste har dårlig ryg og har forståeligt nok ikke lyst til at skulle ligge med ondt i ryggen 1-2 uger efter flytningen og betale en mindre formue til kiropraktoren.[/quote]

Næh, men har han ikke nogle stærke venner? :slight_smile:

Nå… anyway, hvis I vil betale jer fra det er 7.000 kr. som I har fået tilbud på, nok meget realistisk.

Næh, men jeg hjælper jo også mine venner, når de skal flytte - så det går jo lige op i sidste ende :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;318598]Næh, men har han ikke nogle stærke venner? :slight_smile:

Nå… anyway, hvis I vil betale jer fra det er 7.000 kr. som I har fået tilbud på, nok meget realistisk.[/quote]

Der er sgi ikke nogen rigtige mænd, de fleste er computernørder :høhø:

Jeg har først lige set denne tråd nu…
Om 7.000 kr er meget eller lidt kommer jo an på, hvor meget der er.

Men så I kan sammenligne priser, så kan jeg sige, at jeg og de kollegaer (andre vognmænd) som jeg samarbejder med om flytninger tager 350 kr for 1 mand + 1 bil pr time. 650 kr for 2 mand + 1 bil pr time. Og i bilen er der så selvfølgelig diverse hjælpemidler som tæpper, spændebånd, sækkevogn, paller osv efter aftale til at hjælpe flytningen.

Dog kommer det an på, hvor der flyttes fra eller til.
Den pris gælder som regel, hvis der flyttes inden for Ring 3 - eller mindre afstande uden for.
Hvis der er en længere flytning, vil der nok komme en km-takst oven i.

Men nu har du lidt at sammenligne din pris med.
Jeg ved, at 3 x 34 tager 400 kr i timen - for 1 mand + 1 bil. (eller det gjorde de i hvert fald for et par år tilbage, da jeg undersøgte priser)

Grunden til at jeg og mine samarbejdspartnere tager timepris er, at så er folk som regel mere villige til at hjælpe til, så man ikke står med hele læsset selv. For så er de selv med til at bestemme prisen. Jo hurtigere det går - jo billigere bliver det for dem. :slight_smile:
Fastpris er også noget farligt noget (for flyttefirmaet) - for så er der ofte lige pludselig en del mere end kunden har opgivet til at starte med. :slight_smile:

// Martin

Vi har fået et tilbud på 1000 kr for 4 mænd pr. time og de regner med flytningen tager max 7 timer, så det højest bliver 7000 kr.
Vi har valgt 4 flyttemænd, så de kan aflaste hinanden.
Vores plan er, at alle vores flyttekasser og andre småting er båret ned på gadeplan inden de kommer, så vi kan spare lidt tid på den måde.
Tak for jeres input :slight_smile:

Du finder det billigste og mest professionelle flyttefirma i København lige her: Flyttefirma København

Hej Heidi

Puha! Der er utrolig meget forskel på hvilket flyttefirma man vælger. Det kan hurtigt gå galt, hvis man vælger et flyttefirma, som er alt for billigt - de sløser!

Jeg har haft blandede oplevelser med de forskellige flyttefirmaer, som jeg har hyret igennem tiderne - blandt andet var der et flyttefirma som ødelagde min sofa.

Jeg har dog også en god historie: Senest kontaktede jeg Dit Flyttefirma - Flyttefirma i København. Det fede ved dem var, at de tog kontakt til et andet flyttefirma for mig, da de ikke selv kunne løse opgaven. Så jeg fik flyttet mine ting af en anden virksomhed, som jeg dog ikke lige kan huske navnet på.

Prøv dem ad.

Mvh Martin