Godt råd når katten river i gulvtæppet

Hjælp!!! Er der nogen der har et godt råd, når katten river i gulvtæppet. Emil startede allerede som killing med at rive/bide tråde af ved alle dørtrinene i min korridor. Jeg har 7 døre, så det ku ses. Senere er det blevet til et hjørne, hvor han har arbejdet sig opad på et langt stykke langs væggen. I forgårs ofrede jeg et nyt gulvtæppe, og min bror knoklede med at lægge det ind under dørtrin og paneler, hvor det var muligt. Der er dog et par hjørner, og et stykke langs panelet, hvor det ikke er muligt, så der er det sat på med tæppetape. Til min skræk ser jeg her til morgen, at han ( ja det kunne jo være Tjalfe men ham har jeg aldrig set gøred det) har fået fat i et hjørne, og revet 3 tråde af. Han bider det faktisk. Har kun få gange taget ham i det og skældt ham ud. Jeg havde gæster i går, og han er ikke så selvskabelig, så jeg tror det er sket der. Jeg er helt ødelagt, for der var ikke liiige råd til nye tæpper, så GUD hvor er det ærgeligt.

:fin: :fin: :fin:

Jeg fristes jo til at sige :

Drop gulvtæppet i gangen næste gang han har fået lavet det om til frynser ??

:slight_smile:

Det er meget nemmere at gøre rent, når man ikke har tæpper på.

:inlove:

[quote=Therese;287823]:fin: :fin: :fin:

Jeg fristes jo til at sige :

Drop gulvtæppet i gangen næste gang han har fået lavet det om til frynser ??

:slight_smile:

Det er meget nemmere at gøre rent, når man ikke har tæpper på.

:inlove:[/quote]

Tante T kom liiiiiige lidt før mig, men jeg mener det samme. Det er SÅ meget nemmere med trægulve end tæpper.

Jamen det har jeg også haft tænkt på, og i har fuldkommen ret, men her er bare så fodkoldt, og det er gamle grimme gulve, så derfor blev det tæppe igen.

:inlove: :inlove: :inlove:

Måske kan du næste gang finde en pæn, lys musegrå/eller en anden farve og så male gulvet ?

Det har jeg gjort i mit soveværelse (i en cremefarvet) - og det er bare SÅ fint.

:inlove::inlove::inlove:

[quote=Therese;287834]:inlove: :inlove: :inlove:

Måske kan du næste gang finde en pæn, lys musegrå/eller en anden farve og så male gulvet ?

Det har jeg gjort i mit soveværelse (i en cremefarvet) - og det er bare SÅ fint.

:inlove::inlove::inlove:[/quote]

Ja men hvis hun har det fodkoldt hjælper pæne gulve ikke -surrender
Hvad så med at få sparet sammen og få gulvvarme i. DET er kanon :thumbup: Har det selv på badeværelset og vil have det i køkkenet, næste gang der skal ordnes gulv.

[quote=Anne K;287837]
Ja men hvis hun har det fodkoldt hjælper pæne gulve ikke -surrender
Hvad så med at få sparet sammen og få gulvvarme i. DET er kanon :thumbup: Har det selv på badeværelset og vil have det i køkkenet, næste gang der skal ordnes gulv.[/quote]

:høhø: :høhø: :høhø:

Nej… men nu opholder man sig da vist ikke i timevis i gangen, gør man ??

:stuck_out_tongue:

Hvor mange kradse træer har du ? Har du prøvet feliway det kunne godt få dem til at stop enten på spray eller den adaptor til stikkontakten.

[quote=Therese;287843]:høhø: :høhø: :høhø:

Nej… men nu opholder man sig da vist ikke i timevis i gangen, gør man ??

:p[/quote]

Der er ellers blevet så pænt derude med små Wilton tæpper ovenpå det grå, som både pynter og varmer, så jeg kunne såmænd godt sidde derude og drikke kaffe, ha, ha

De har 3 kradsetræer, det ene fra gulv til loft, et andet pænt stort, og et der hænger på væggen i korridoren. Det er ikke fordi han kradser for at hvæsse klør, det er frækheder. Det foregår om natten for det meste. Har ikke tænkt over det med Feliway i den forbindelse.

[quote=Therese;287843]:høhø: :høhø: :høhø:

Nej… men nu opholder man sig da vist ikke i timevis i gangen, gør man ??

:p[/quote]

Det ved jeg da ikke. Hun har måske en hyggekrog i gangen, hvor hun lusker ud og gemmer sig :stuck_out_tongue: :tihi:

:høhø::høhø::høhø:

Så må du bruge dine dejlige katte som varmepuder under fødderne - lidt nytte skal vi da have af de frække kræ.

:hjerte:

Så må du bruge dine dejlige katte som varmepuder under fødderne - lidt nytte skal vi da have af de frække kræ.

:hjerte:[/quote]

Det var skisme da tæske smart… De er endda udstyret med bindestropper -LOL