Godt spisested i København

Til juli kommer min kusine og hendes mand (amerikanere) til København og vi smutter en tur over og hilser på dem.
Vi skal spise sammen om aftenen men jeg kender ingen steder :slight_smile:
Hvad kan i anbefale? :slight_smile: Prisen skal være under Michelin niveau men en kende bedre end Jensen :slight_smile:

Puha - der er SÅ mange restauranter i København, at du nok bliver nødt til at indsnævre det lidt :wink: Har du nogen idé om, hvor i København, de skal bo?

Overhovedet ikke, de er på krydstogt hvis det hjælper :slight_smile: men vi har bilen med så det er ikke et problem hvis vi skal køre efter det :slight_smile:

Så lander de i Nyhavn eller ved Langelinie. Nyhavn er p****dyrt, fordi det er der, ALLE turister kommer. Langelinie kender jeg ikke specielt godt, men der er ét område i København, jeg personligt selv er ret vild med at gå ud og spise - og som også er så specielt, at det kan være en turistattraktion i sig selv :slight_smile:

Jeg vil foreslå Kødbyen på Vesterbro. Der er mange forskellige restauranttyper, alle bedre end Jensen og ingen på Michelin-prisniveau og der er altid til at få en parkeringsplads (efter kl. 15 på hverdage er der endda 4 timers gratis parkering på det store parkeringsområde).

1 Synes om

Her https://www.kobstaden.dk/restauranter-i-koedbyen/ er der faktisk en oversigt over restauranterne :slight_smile:

2 Synes om

Restaurant La Cocotte (Glostrup Park Hotel) har en dejlig sommermenu resten af sommeren: Rødspætte, nye kartofler og et glas rose til kr. 248,-. Rigtig god restaurant, og i anledningen af sommeren har de rykket den over i deres konferencecenter, så man kan sidde udendørs på terrassen, hvis vejret er til det. Og hvis I skal overnatte i området, så har de ganske udmærkede værelser også - det er min faste base i Københavnsområdet, when in town :slight_smile:
VH
Susanne

2 Synes om

Takker :ok: Jeg går i sving med at se på det :slight_smile:

Hvis det er Langelinie, de lander ved (og jeg mener faktisk, alle krydstogtskibe kommer dér nutildags), er der jo heller ikke langt til Hellerup, hvor I kan sidde med udsigt over Øresund på http://www.restauranthellerupsejlklub.dk/

3 Synes om

Det kunne absolut være en mulighed :slight_smile: Jeg ved menukortet der vil blive taget godt imod :slight_smile:

1 Synes om

Vi havde set på hotellet men de har udsolgt to af dagene vi skal bruge værelse :slight_smile:

Og der er virkelig hyggeligt i det område i det hele taget, så der er klart basis for en gåtur, inden I kører videre/tilbage.

1 Synes om