Gordon´s Great Escape

Sidder og ser madprogrammet “Gordon´s Great Escape” der handler om den kendte kok Gordon Ramsay og hans besøg i Indien…og lige nu klukker jeg af grin over at han nægter at tilbringe sin sidste uge i Indien med at være vegetar da størstedelen af indbyggerne i Mumbai er vegetarer …som han siger jeg er KØDÆDER :lol:

Er der nogen som har fulgt programmet og er blevet inspireret af maden der laves i det land :slight_smile:

Jeg har ikke decideret fulgt programmet, men vi har set et par afsnit på et tidspunkt.
Spændende program, dog liiidt for amerikansk i stilen… Men den helt store inspiration fik vi desværre ikke :slight_smile:

He he nu er Gordon Ramsay englænder og programmet er engelsk :tihi:

Men ja han er meget sprælsk person, men jeg synes det var inspirende med de retter han lavede og at høre hvordan andre kulturer anskuer forholdet til mad og traditioner.

Især aftens afsnit hvor han skulle dykke ned i vegetarens verden var spændende, hvor han fik noget at tænke over da han mødte en guru inden for vegetarisk mad.

Indisk mad er lækkert og så har det den bonus at det er farverigt, altså også ser godt ud visuelt :thumbup:

Jeg kan så godt lide den indiske/engelske kogebogs forfatter Niru Gupta hun har skrevet nogle gode kogbøger , Har et par af hendes bøger på engelske. Med noget lækket indisk mad :savle:

MoMo - Ja, jeg ved godt at mange af de engelsk producerede programmer er hoppet med på trenden, men det gør det ikke bedre :wink: Amerikanerne kan da i det mindste undskylde sig med at være amerikanske, hvilken undskyldning har englænderne for at hoppe med på “reality-vinklen” :stuck_out_tongue: