GPS chipping til katte

Hvis i havde mulighed for at GPS chippe jeres katte ville i så overveje at gøre det?

Jeg ved ikke om muligheden findes, men efter Sines Theodors forsvinden har jeg tænkt på at det ville være smart hvis det eksisterede :slight_smile:

Jeg ved, der er en dyrehandler i Vamdrup, der har gps-chippet deres skildpadde efter den blev stjålet og var væk i flere måneder. Skildpadden er kæmpestor, og den er nærmest deres varemærke, så jeg tror, den betyder en del for dem.

Jeg tror, det er et større indgreb og en bekostelig affære, så det er nok ikke aktuelt for de fleste kæledyrsejere. Men man kunne da godt forestille sig, at det engang i fremtiden bliver ligesom at chippe en hund og en kat i dag, og hvis prisen så følger med, så synes jeg helt sikkert, at det er en god ide!

[quote=Jane;190689]Jeg ved, der er en dyrehandler i Vamdrup, der har gps-chippet deres skildpadde efter den blev stjålet og var væk i flere måneder. Skildpadden er kæmpestor, og den er nærmest deres varemærke, så jeg tror, den betyder en del for dem.

Jeg tror, det er et større indgreb og en bekostelig affære, så det er nok ikke aktuelt for de fleste kæledyrsejere. Men man kunne da godt forestille sig, at det engang i fremtiden bliver ligesom at chippe en hund og en kat i dag, og hvis prisen så følger med, så synes jeg helt sikkert, at det er en god ide![/quote]

Jane, det var den måde for Chipping som findes idag jeg tænkte på blot i GPS version og selvfølgelig til en pris så alle kan være med :slight_smile:

Nårh, jamen jeg tror bare ikke, at det kan lade sig gøre i dag, ikke så nemt ihvertfald som alm. chipning. Men som sagt hvis det kunne, så ville det da være alletiders!

In a heartbeat…hvis det ellers kunne lade sig gøre:)

Fandt lige denne

http://www.2solitudes.com/articles/39/1/Operator-Where-is-my-cat.html

Jeg ville gøre det med det wuns! Måske er jeg ikke sikker på at jeg ville gøre det når vi bor hvor vi gør nu. Men hvis vi engang kommer til et sted med have vil jeg klart gør det!

Sku’ lige ha læst linket. . . . :tihi:

Jeg har en svigermor, som er dybt dement og som vi har styrtet rundt efter når hun bare gik hjemmefra på alle tider af døgnet . . . . dengang snakkede vi om en chip, at det ville være løsningen både for hende og os.

Ligeledes er det for vore katte - jeg har altid været hunderæd for at det skulle ske en dag, at jeg skulle ud og lede (ligesom Sine) . . .

Så jow hvis tilbudet var der ville jeg ikke betænke mig et eneste sek. på at få dem chippet med en GPS. Den er tilsyneladende ikke større end den de har nu, og det var ikke noget de lod sig mærke ret meget med, da den blev anbragt. Tror ikke det gør mere nas end når vi andre får lavet huller i ørerne :sshh:

Det ville da være alle tiders!
Jeg har for nylig læst om GPS til hunde. Den er til at sætte i halsbåndet, på størrelse med en lille tændstikæske og vejer kun 50 gr. Den fås her i Danmark.

mon ikke - i samme sekund vi flytter i hus med have - du kan tro jeg vil uanset hvad det måtte koste…

aldrig mere uvished :slight_smile:

gad vide om det ikke var en ide at gøre det med mine fremtidige børn… 2 teenagertøser??? -what -what -what -what

Efter det jeg har læst og det jeg har hørt fra dyrlæger, så er GPS til katte under udvikling men man er ikke kommet så langt endnu. Det man kan pt. er at sætte den i halsbånd hos hunde, men det er ikke det optimale da halsbånd jo kan fjernes.

Så vi skal bare vente på at de får lavet versionen der kan skydes ind som chip :slight_smile:

Ja da.!!! Mine katter er alle microchippet, og ville man kunne GPS-chippe på samme måde, ved en “indsprøjtning” Ja, så ville jeg gøre det,- en spændene tanke,- og nu kan man jo GPS’se sine børn via mobiltelefon,- godt eller dårligt??:? ,- men det ville være dejligt at kunne finde sine katte:)

Og børn -høhø

Helt sikkert hvis det en dag bliver virkelighed ville mine 4 misser straks blive GPS-chippet.

Jaah! Jeg ville helt sikkert.

Mega - Er den gps til hunde en mulighed til katte? Eller ville det være for besværende for katten? (sidder og ville gerne komme en på Mea når vi måske flytter, men er ikke vild med hverken halsbånd eller noget stort på halsbåndet)

Jeg ville ikke bruge den til katte, da senderes skal monteres i et halsbånd.
Du har sikkert ret i, at det nok vil hæmme katten, og det er en dyr fornøjelse, hvis halsbåndet tabes eller stjæles.

Så jeg ville afvente en chip.

Når I flytter, så giv hende en tynd bukseelastik om halsen med en lille cylinder med seddel i, hvor I kan skrive tlf.nr. og adresse.
Cylinderen fås hos de fleste dyrehandlere og koster kun et par kroner.

Ellers fandt jeg dette ved at google på GPS hundehalsbånd.
http://209.85.229.132/search?q=cache:3Aw7nGnZDy0J:www.ladanesa.com/article.1344.html+gps+hundehalsbånd&cd=5&hl=da&ct=clnk&gl=dk

Mega - Ja, det var noget mere interessant med et halsbånd med indbygget gps, så er det en størrelse man kunne have med at gøre. Det er vel så bare spørgsmålet om det er sikkert nok for katten at have et hundehalsbånd på.

Hvis vi endda flytter et sted hen, hvor kattene har mulighed for at komme ud, så JA! Uvished én gang, er én gang for meget:ikkemig:

Tænk, hvor mange katnapninger der kan stoppes - jah, også hundenapning, som i “os med hund” hvor en hundemor med 7 hvalpe blev stjålet - det kunne undgåes!

Så ja til chip:thumbup: