GPS-scrambler til krokodiller

Aj det er skisme da smart!

Dille-magneter: Svøm til højre her
28-02-09: 17:39 | af: nabr

I den amerikanske stat Florida har man fundet på en ny måde at mindske risikoen for krokodille-angreb i de områder, hvor mennesker og krokodiller bor tæt på hinanden, som f.eks. i sumpområderne i The Everglades.

Krokodiller bruger jordens magnetisme til at navigere. Det er der i og for sig ikke noget problem i, men de bidske bæster er samtidig såkaldte tryghedsnarkomaner - det vil sige, at hvis man flytter dem fra et sted til et andet, har de en tendens til at finde hjem til de vante omgivelser igen. Det skriver CNN.

Derfor har forskere nu fundet på at fastspænde magneter til krokodillernes hoveder for at forvirre deres naturligt indbyggede GPS-system.
Eksperterne har flyttet krokodillerne dybere ind i sumpen og sat magneterne til deres hoveder, så de ikke kan finde hjem igen.

Metoden har længe været kendt i Mexico, der på den måde har flyttet 20 krokodiller over de sidste fem år.

Men jeg kunne godt blive bekymret for hvad langtidsvirkningen for sådan en gps-scrambler er for dyrene :frowning:

Ej Gry for hulan da, det var ikke lige det jeg troede tråden omhandlede da jeg så din overskrift -LOL

-what-what-what-what

Hold da fast, Gry… der var jeg nær røget lukt ned af stolen… for i min verden er diller noget helt andet…og hvis den skal have en GPS… så må jeg altzå liiiige bede om mine himmelblå…

:sorry:

men rart at de holder til højre i svømmehallen, såfremt man gerne vil undgå sådan en fætter i fremtiden :rock::stuck_out_tongue:

Ja jeg spekulerer jo så bare på, hvad man gør ved venstresvingende dillere? -LOL

Tak Gry for dagens største griner :slight_smile:

[quote=Therese;138074]-what-what-what-what

Hold da fast, Gry… der var jeg nær røget lukt ned af stolen… for i min verden er diller noget helt andet…og hvis den skal have en GPS… så må jeg altzå liiiige bede om mine himmelblå…

:sorry:[/quote]

[quote=Ann K;138078]Ja jeg spekulerer jo så bare på, hvad man gør ved venstresvingende dillere? -LOL

Tak Gry for dagens største griner :)[/quote]

Åh gud! Jeg så først NU at man kunne læse det jeg skrev forkert!

-LOL:ups:-LOL:ups:-LOL:ups:-LOL:ups:-LOL

Aj den er sgu lidt pinlig den der :doh: :fløjte::besvimer:

Ja, ja… for den rene er alting rent -engel

Eller no’et… :muhaha:

[quote=Ann K;138081]Ja, ja… for den rene er alting rent -engel

Eller no’et… :muhaha:[/quote]

Erhm…Er det mig du kalder ren? Har du nogensinde…MØDT mig? :prut::rip:

Ren ville jeg ikke lige kalde mig - måske mere blåøjet og naiv -LOL

åh jo Gry… der foresvæver mig noget med en opvask i regnvejr… storskrålende en eller anden “sang”… vil du påstå at vi ikke blev rene der?

mumler noget meget utydeligt

:sshh:

[quote=Ann K;138078]Ja jeg spekulerer jo så bare på, hvad man gør ved venstresvingende dillere? -LOL

Tak Gry for dagens største griner :)[/quote]

[quote=Therese;138074]-what-what-what-what

Hold da fast, Gry… der var jeg nær røget lukt ned af stolen… for i min verden er diller noget helt andet…og hvis den skal have en GPS… så må jeg altzå liiiige bede om mine himmelblå…

:sorry:[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL-LOL
Ja, jeg er vist ikke nogen -engel, for jeg tænkte nemlig præcis det samme

Og jeg tænkte, han er da steriliseret, så der kan da ikke være flere af ham - Dillermanden, den skønne MCO :thumbup:

(og skulle nogen være i tvivl, så er hans fulde navn Pitho’s Dilligrout, og han er bare skøn)