GPS tracker

Hej…

Vi vil gerne have GPS tracker på Milles halsbånd.

Nogle der bruger det, som kan anbefale en?

På forhånd tak.

har du søgt herinde, der har været et par tråde gennem tiderne.

Men, så vidt jeg ved, er der ingen der bruger det at de sådan rimeligt aktive. Langt de fleste herinde har jo katte i kattesikre omgivelser og de få som har fritløbere er gård/land missere.

1 Synes om

Har en veninde, der bruger en til en af deres, der er nødt til at være fritløber, kan finde ud af hvad den hedder.
Vær opmærksom på at den skal oplades hver dag dog.
Jeg vil til enhver en tid anbefale indhegnet have eller lign., fremfor fritløb. Det er et chokerende antal katte, der bliver kørt ned om dagen i DK bare.

Jeg er jo så en af relativt få herinde, der har fritløbskat - og jeg ku’ dæleme også godt tænke mig at han, såvel som hans forgængere, var track-bare.
Imidlertid vurderer jeg, at risikoen ved at udstyre katte med halsbånd er for stor - og det er GPS-en i øvrigt også, så det kommer ikke til at ske, før nogen løser batteri-udfordringen og producerer den implanterbare udgave… :wink:

3 Synes om

Det må du gerne. :grinning:

Vi bor hellere ikke ved trafikerede veje. Det tætteste vi har på os er toget der kører.

Da vi bor til leje har vi fået afvide at vi ikke må bygge til voliere eller hvordan man staver det. Da vi ikke må lave huller på ydermuren.

Jeg har også friløbskat som så er blevet halv inde kat , ja jeg bor på landet og min kat skulle kun være her som nyeste medlem af musefælde. Så burde jo nok ikke sige til dig tænk en ekstra gang om

Men vil du ikke tage med i overvejelser jo risiko for kørt ned, men også når din kat løber rundt, den kommer til andre og der skal markeres områder af, det foregår med slås kampen, og ja gale katte får revet skind.
Selv om din bliver på matrikelen eller bare ved naboer, så kommer andre hos jer og vil jage din kat væk, og det foregår med slås kamp og lider din kat nederlag, kan den finde på og gemme sig og så er det mere slemt, og det koster dyrelæge besøg, hvad jeg har været ved dyrelæge med min kat der blev kælen kat, det er nogle gange,

Med venlig hilsen beimis ejer

Vi overvejer også om vi skal have lavet petnet på begge døre i stuen, så kan hun få luft den vej og ikke komme ud. Måske en bedre løsning. :blush::person_shrugging:

3 Synes om

Jeg tænker, at hvis I vil burde man kunne bygge en indhegning uden at lave huller i muren, ved at bygge en ramme til det hele vejen rundt, og så sætte rammen helt op til muren.

Man kan finde flere løsninger på Katteindhegning

Men ellers er ideen med at lave udluftning/petnet også god. Jeg har selv fået lavet vinduesgitre til fire af mine vinduer, så vi kan få luft i min lille lejlighed, uden mine indekatte kan stikke af. :smil:

3 Synes om

Denne type Udendørs løbegård til katte | Stor rummelig udendørs indhegning til katte | Udendørs kattegårde, indendørs kattehuler, luksus kattesenge med mere | Omlet kræver heller ikke huller i muren :slight_smile:

2 Synes om

Jeg vil til enhver tid anbefale ikke at lade dem løbe frit, bevares der er tidspunkt hvor det bare er nødvendigt fordi katten bare vil ud og det er synd for dem at lade dem være inde.

Der er også de løbegårde som hedder “omlet”
Du kan se den her, hvis du da ellers er på FB

Her er et enkelt billede fra det opslag, blot så du kan få en fornemmelse for hvad det er.

5 Synes om