Græskar suppe opskrift søges :)

Hej Alle.
Imorgen skal jeg have købt mig et græskar, til at skærer lidt ud og hygge med det. Men tænker straks. Jeg ved man kan lave gode snacks ud af græskar kernerne, lige grille dem på panden også salte dem, også er de lækre.
Men hvad med resten af indholdte i græskaren? Det må man da kunne lave en lækker suppe af? :slight_smile:

Har i nogen gode opskrifter, som ikke er for stærke, da en gravid skal kunne spise med :slight_smile: Og en pige på 2½. Og gerne uden for meget hvidløg, da jeg har en mor der dør ved lugten :slight_smile:

På forhånd tak!

Haha - vi har fået græskarsuppe i aften, men den opskrift er vist helt forkert i forhold til hvad du ønsker :smiley:
1 løg, 3 fed hvidløg, 1 tsk spidskommen, 2 røde chilier, 1 spsk friskrevet ingefær, 1 kg. græskarkød, 8 dl. grøntsagsbouillon, salt og peber. Og som topping ristede cashewnødder og små stykker frisk kokos.

Det var en suppe med ‘pift’ i. :ok:

Der kan nok være svært at finde en mere “tam” udgave af græskarsuppe,
fordi græskar i sig selv godt kan give en lid fad smag, ikke flad, men fad.

[QUOTE=Else;968475]Haha - vi har fået græskarsuppe i aften, men den opskrift er vist helt forkert i forhold til hvad du ønsker :smiley:
1 løg, 3 fed hvidløg, 1 tsk spidskommen, 2 røde chilier, 1 spsk friskrevet ingefær, 1 kg. græskarkød, 8 dl. grøntsagsbouillon, salt og peber. Og som topping ristede cashewnødder og små stykker frisk kokos.

Det var en suppe med ‘pift’ i. :ok:[/QUOTE]

[QUOTE=Charlotte Oeh.;968477]Der kan nok være svært at finde en mere “tam” udgave af græskarsuppe,
fordi græskar i sig selv godt kan give en lid fad smag, ikke flad, men fad.[/QUOTE]

Tak for jeres svar :slight_smile:
De 3 andre må bare lade være med at spise med så … Hehe :slight_smile:
Jeg har læst et sted man kan putte kartofler i også?
Men hvis man nu cuttede ned for hvidløgen, og chilien, ville det ikke give smag alligevel? Men så igen, jeg ved ikke helt hvor krydret det MÅ være når man er gravid?

[QUOTE=Blunky;968479]Tak for jeres svar :slight_smile:
De 3 andre må bare lade være med at spise med så … Hehe :slight_smile:
Jeg har læst et sted man kan putte kartofler i også?
Men hvis man nu cuttede ned for hvidløgen, og chilien, ville det ikke give smag alligevel? Men så igen, jeg ved ikke helt hvor krydret det MÅ være når man er gravid?[/QUOTE]

Der er da ingen restriktioner i forhold til graviditet (med mindre man har kvalme :wink: ). Tværtimod skulle det være godt for barnet at moderen spiser alt muligt forskelligt (eller er det når man ammer :? ) Tænk også på, hvor mange børn, der fødes i Indien og Thailand, og deres mødre har garanteret spist både hvidløg og chili :smiley:

Jeg vil sige som Charlotte, at der er brug for et modspil til den fade smag. Jeg ville fx godt have haft mere ingefær i, men spidskommen var også fint (og kunne godt have været i større mængde). Men man kunne nok have nøjedes med en enkelt chili. Kartofler er ikke nødvendigt. Dem putter man i for at jævne, men græskar jævner aldeles fint af sig selv (faktisk var konsistensen efter blendningen som kartoffelmos, så vi måtte tilsætte en del ekstra vand).

Den her er rigtig god…

Og den er ikke fad, men heller ikke rivstærk.

Tilsætter du rejer eller kylling bliver den bare bedre, men det bedste er alligevel at at drysse lidt ristet bacon ud over den.

Den her opskrift er godt nok pænt krydret, men den smager SÅ skønt!

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?33841-Spicy-græskarsuppe

Netop’! Det argument har jeg også altid brugt (osse over for mig selv) de gange jeg har været gravid. Jeg har også spist hvad jeg ville mens jeg ammede. Måske ikke lige de allerførste dage, men ellers. Igen ud fra ideen om at hvis babyer i “andre lande” kan overleve det, så går det nok :slight_smile: Jeg har faktisk aldrig været ude for at mine har haft mavekneb efter noget jeg havde spist, heller ikke da de levede af ren modermælk :slight_smile:

Så mht den gravide, så krydr roligt løs :slight_smile: Og hvidløgene… bli’r lidt mindre gennemtrængende hvis man enten blancherer dem eller svitser dem først :slight_smile:

Tak alle sammen for jeres gode opskrifter. Hehe det blev til flæskesteg idag, så imorgen laver jeg suppen :slight_smile: