Grand prix flip

Et par af mine danske favoritter:

Denne her Fenders - Vild med eventyr - YouTube Jeg synes bare han var så sød og dejlig dengang :klapper:

Hi hi, jeg synes jeg lød lige som Lecia dengang jeg gik i fritidshjem.

og kongen af grand prix

Den var I godt nok enige om. :slight_smile: Den der Fenders Vild med eventyr.

Endnu en laban sang fra Eldorado tiden.

[quote=Johnny;186384]og kongen af grand prix

Åhhh det er så sød og smuk en sang. :thumbup:

[quote=KKH;186387]Endnu en laban sang fra Eldorado tiden.

den ka far her huske fra foråret 83, for laban spillede nemlig i tivoli på min blå mandag

Ok, her kommer den: - YouTube -hopla

den her er ikke dansk
men en fantastisk sang

jeg ka huske at den stakkels mand græd da han var færdig med at synge

Ikke en deltager, men pauseunderholdning fra det Internationale Melodi Grand Prix i Bergen, 1986:

Det var min (og mange andres) første introduktion til Sissel Kyrkjebø og hendes fantastiske stemme og jeg må indrømme at jeg ikke rigtigt kan huske hvem deltagerne var det år, men det her nummer har jeg gået og sunget lige siden :ok:

Samme gjorde sig i øvrigt gældende ved det Internationale Melodi Grand Prix i Oslo, 1996, hvor mit største idol Morten Harket var vært og åbnede ballet med en egen-komposition:

Åhhhhh…jeg smelter :wehuu:

Denne her sang er heller ikke dansk, men kan huske min tvillingebror blev helt ekset med hende. Og der var kæmpe ramaskrig over hendes lave alder.

og den her er bare ren guf for drengene
flotte piger i stramme korte kjoler

Og så tillader jeg mig lige at bevæge mig væk fra Eldorado og Grand Prix sangene.

Og viser hvilken sang som har været med til at præge min musiksmag. Kan huske min far havde en masse betamax-bånd med koncerter fra denne gruppe, og som en rigtig fars pige, så sad man jo med på skødet og så dem.

[quote=KKH;186412]Og så tillader jeg mig lige at bevæge mig væk fra Eldorado og Grand Prix sangene.

Og viser hvilken sang som har været med til at præge min musiksmag. Kan huske min far havde en masse betamax-bånd med koncerter fra denne gruppe, og som en rigtig fars pige, så sad man jo med på skødet og så dem.

nu var Queen jo altså osse bare toppen af poppen:thumbup:
og den gode freddie kunne om nogen synge :slight_smile:

Herlig Herlig tråd :wehu::wehu::wehu:

Ja Johnny Logan gjorde mig godt blød i knæene dengang :wehuu:

Men min favorit var nu dem her - YouTube

Han var HOT :ups: og hun sang som engel :thumbup:

Ikke Grand Prix, men live i Eldorado - en af mine 80’er favoritter den dag i dag:

Kan i huske da ham den (dengang) sexede mand skulle forsøge sig som sanger?

Åhhh hvor var jeg forelsket, og der blev i en alder af 12-13 år kysset på den pude, min mor havde givet med hans billed på ha ha…