Gratis antivirus program

Jeg har ikke lige råd til at opdatere mit Norman antivirus program.
Indtil jeg kan købe et program vil jeg kun bruge internattet til at komme på bla KG og min mail, altså ikke til at surfe osv.
Så jeg tænkte om ikke der findes nogle gratis antivirus programer??? Og hvis jo hvor finder jeg dem så henne???

AVG Antivirus er gratis :slight_smile: Free Antivirus Download for PC | AVG Virus Protection Software

Og jeg tror altså ikke, du behøver være bange for at bruge nettet. Jeg kender flere, der bruger AVG og ved, at min far har fået det anbefalet af sin computermand. Så jeg tror bare, du kan surfe løs - sådan med almindelig omtanke, ligesom du formodentlig også gør nu.

Vi bruger alle AVG herhjemme og ingen af os har haft problemer med virus, heller ikke ungerne som kommer vidt omkring på spillesider.

Mange gange tak for hjælpen Annie og tak for info Ingrid.

Annie må jeg spørge om i også “kun” benytter jeg af AVG når i bruger bank eller handler på nettet???

Jeg kan kun anbefale http://www.spywarefri.dk/ Det er en hjemmeside oprettet af computernørder, for at at hjælpe hr. og fru Danmark med at sikre deres computere,og de har bl.a. testet en masse gratis programmer for at sammensætte en gratis sikkerhedspakke,plus at man også kan downloade andre nyttige og gratis programmer.AVG er et udmærket antivirusprogram ,men det er ikke længere det bedste ,det er Avast.

[QUOTE=Troldegaarden;538185]Mange gange tak for hjælpen Annie og tak for info Ingrid.

Annie må jeg spørge om i også “kun” benytter jeg af AVG når i bruger bank eller handler på nettet???[/QUOTE]

Ja, vi bruger kun AVG :slight_smile:

Jeg bruger AVG, Flemming bruger Avast, de er begge gratis. Ingen af os har haft problemer med virus, men vi er også begge erfarne IT-brugere, der tænker os om (som regel da :wink: )

Tak for svar alle.
Jeg har nu downloaded AVG og vil se hvordan det går. Jeg er normalt meget forsigtig når jeg bruger nettet (mener jeg da selv).

Her i huset bruger vi begge Avast som også er gratis, og det skulle være et super godt gratis program

avast- gennem flere år, helt gnidnigsfrit.

når ja - og skift til firefox istedet for ie- langt det meste er designet med henblik på ie.

Nu har jeg prøvet at ligge AVG ind på computeren så må vi se hvordan det går.

Men efter de seneste dages skriverrier herinde har jeg gået og tænkt på at bruge firefox istedet for ie men hvordan gør man lige (er lidt en tumpe til det med pc) og hvilke fordele er der ved firefox frem for ie???

På denne side kan du både downloade FireFox og læse lidt om fordelene (hvis de selv skal sige det :)).

http://www.mozilla-europe.org/da/firefox/

Du downloader den og installerer den, præcis som du gjorde med virusprogrammet. Du går ikke ind og erstatter IE. Du får bare to browsere, du kan vælge imellem.

[QUOTE=galath;538382]På denne side kan du både downloade FireFox og læse lidt om fordelene (hvis de selv skal sige det :)).

http://www.mozilla-europe.org/da/firefox/

Du downloader den og installerer den, præcis som du gjorde med virusprogrammet. Du går ikke ind og erstatter IE. Du får bare to browsere, du kan vælge imellem.[/QUOTE]

Arhhh super så blev jeg så meget klogere:rock::rock::rock: Jeg vil straks prøve at downloaded den.

Præcis. Rigtig mange vira er designet til at fungere med Windows programmer som Internet Explorer og Outlook - simpelthen fordi, de er de mest udbredte. Af samme årsag foretrækker jeg at bruge Opera og Firefox browsere (har ikke kigget på Chrome endnu) og mailprogrammet Thunderbird (søsteren til Firefox). Men det er naturligvis ingen livsforsikring…

Antivirus og firewall bør være en selvfølge for alle i dag, og derudover må man bruge sin sunde fornuft og tænke sig om, før man klikker på noget. Der er jo forskel på, om du er inde på kommunens hjemmeside eller et ukendt site for piratsoftware, hvor alle filer bør checkes. Takket være disse forholdsregler har jeg gennem 15 år på nettet aldrig haft en virusinfektion - 7-9-13… :slight_smile:

Jeg er begyndt at bruge Microsoft Security Essentials. Jeg brugte AVG før, men synes de har forringet den gratis version så meget, at den ikke længere er helt så god. Jeg bruger Firefox som browser, og Thunderbird som mailprogram. Jeg er ovenud tilfreds med dem begge.