Grau Kornfrit - struktur?

Hej folkens!

Jeg sidder og er ved at overveje hvilket vådfoder jeg skal forsøge mig med næste gang, og er faldet over grau kornfrit. Jeg har faktisk allerede deres kitten-variant herhjemme, og jeg vil se om jeg kan introducere “voksen-udgaven” for Samson, for han virker en liiiiille smule mere interesseret i dette end noget andet vådfoder.

Men, Samson gider absolut ikke spise vådfoder hvor det er grove stykker i sovs. Det ligner lidt tørfoder der er opblødt i vand når jeg hælder det op (ved jeg selvfølgelig godt det ikke er, men det ligner det :tihi: )

Det er dette jeg har i tankerne:

Har endnu ikke besluttet mig for en variant, så er meget nysgerrig omkring samtlige varianter, og har desværre ikke kunnet google mit frem til det (er også en klovn på google).

På forhånd tak for hjælp.

Når det er bidder i sovs plejer det at stå tydeligt på dåsen. Det her formoder jeg er sådan noget a la Animonda Carny. altså én stor klump “pate”.

Vores gider slet ikke den type mad, de vil kun ha’ bidder i sovs/gele :slight_smile: Ellers havde jeg prøvet det her for længst :slight_smile:

Vores gider ikke Animonda. Desuden stinker det, og vi har fundet knoglestykker i maden :blegne:

Men Grau har vores godt kunne nedlade sig til at spise. Lige pt. bliver de godt nok tvunget til at spise Lux, hvilket betyder, at nogle af kattene går sultne i seng :muhaha:

Grau kornfrit er meget bastant i forhold til f.eks. Bozita, der også er paté, men langt mere “smørbart” :slight_smile: Mine er ikke vilde med det, mens andre katte elsker det højt. Du kan ikke rigtigt bruge smagsanmeldelser fra andre end dine egne katte til så meget, for de er utroligt forskellige :slight_smile:

Hilsen hende, der typisk hælder fire forskellige slags vådfoder op - til fire katte :wink:

Mine kan så ikke lide Bozita, skal jeg fodre med noget, som de alle gider, så hedder det Feline Porta 21, men det bliver for dyrt i længden :tihi:

Jeg prøvede Grau vådfoder men niksen biksen det kunne de ikke lide, så det røg videre til nogle altædende somalier :høhø:

Det må I altså undskylde, jeg har lige genlæst mit første indlæg og jeg har da formuleret mig helt ude i hampen. :ups:

Jeg var heller ikke som sådan ude efter smagsoplevelser. Jeg ved at alle katte er forskellige, og Samson er om nogen kræsen og har afvist selv foder som de fleste andre katte guffer i sig. Selv Felina Porta og Cosma nægter han at spise, så vil han faktisk hellere slikke sovsen fra sådan en portionspose bidder i sovs i sig, end at skulle spise felina porta. Skøre kat. :S

Det er strukturen/konsistensen jeg er ude efter, jeg kunne nemlig ikke finde nogen steder om det var bidder i sovs eller pate, eller måske noget helt tredje. Så jeg skyndte mig herind, for det tænkte jeg at I kunne fortælle mig :smiley:
Deres grau killingevådfoder er nemlig pate, men kan uden problemer mases ud med en gaffel sådan at det bliver sådan lidt strimlet og lækkert at se på, især med 1-1½dl vand ovenpå, så synes Balou det er ganske spiseligt. Men Trekkie har nok ret i, at der burde stå hvis det er bidder i sovs, som er det jeg helst vil undgå, for det får jeg aldrig i Samson :tihi:

Lige pt får de serveret 50 gram Grau Kitten hver morgen, som skrevet med vand udover. Samson slikker gerne væsken i sig og Balou spiser kødet. Når Balou går træt i kødet, hælder jeg lidt mere vand ud over og maser det med gaflen igen. Så er det nemlig spændende igen og Balou er ligesom Samson og slikker gladeligt vandet i sig.
Derfor tænkte jeg at jeg måske kunne lokke noget væske i Samson den vej igennem. Han drikker ganske vist også fint af vandfontænen, men det skader jo ikke at dobbelt-sikre sig lidt. De har selvfølgelig også tørkost stående til fri gufning. :tihi:
Om aftenen får de en potionspose schmusy (bidder i sovs, skifter lidt mellem smagsvarianterne) igen med vand hældt over, og Samson bliver smækfornærmet over at jeg serverer dette, hvorimod Balou er lidt mere åben overfor det. :smiley:

Jeg har prøvet flere forskellige bidder i sovs-varianter, både smags-varianter og mærker, og Samson gider simpelthen ikke. Generelt gider han ikke vådkost, men det virker til at paté med væske på og most helt ud, det er langt mere acceptabelt for ham. :thumbup:

…og apropro, nu må jeg hellere gå ud og give dem deres morgenmad, for skal jo snart ud af døren, og jeg vil da sidde og hade mig selv over, at jeg sad og skrev indlæg i stedet for at huske deres morgensnack :tihi:

Lux har 3 varianter med paté :slight_smile:

Jeg har prøvet lux, dem ville han ikke røre med en ildtang. Men jeg har dem på listen over nogle jeg skal prøve til Balou. Håber bestemt ikke han udvikler samme kræsenhed som Samson.

Miamor pastete (små dåser) fås i mange smagsvarianter og er nærmest mousse i konsistensen :slight_smile:

Tak for tippet :thumbup:
Det er en hel jungle, men jeg må jo bare blive ved med at forsøge mig frem. :tihi:

Jo mere forskelligt du præsenterer ham mens han er ung, jo mindre sandsynligt er det at han bliver meget kræsen… Selvom nogle bare er indbygget mere vanskelige fra starten af :tihi:

Kan fodre Liam med det i dag, så skal jeg nok lige tage et par billeder så du kan se strukturen :slight_smile:

Edit: Det er paté :slight_smile:

Ja, jeg håber også at jeg kan opdrage ham til at synes det er nam-nam at få vådkost. Eller, i det mindste finde noget han godt kan lide :tihi:
Liams, det må du meget gerne :slight_smile:

Sådan der :), det er den med kanin…

Det ligner killinge-varianten, som Samson godt vil nedværdige sig til at smaske lidt i. Tak for billedet, nu er det helt sikkert at jeg prøver at købe dette:thumbup: