Gravid uden far skal det forbydes?

Faldt over denne artikkel, og syntes den var utroligt provokerende, hvad syntes i?

sakset fra.

http://www.oestrogen.dk/Kaerlighed%20og%20Erotik/Parforhold%20og%20Singleliv/graviditeter%20uden%20en%20far%20bor%20forbydes.aspx?intcmp=RSS&utm_source=news.dk&utm_campaign=aller_oestrogen&utm_medium=traffic

Hvad kan og vil mænd og kvinder egentlig bruge hinanden til? Denne klumme satte fut i debatten, så vi har valgt at gentrykke den. Mogens Eckert skriver: I er ligeglade med mandenMange danske kvinder får børn alene. Nogle fordi manden ikke vil være en del af det – andre bliver kunstigt befrugtet, fordi de brænder så meget for at få et barn, og er ligeglade med, om der er en mand og far til barnet. Det skal gøres forbudt, at kvinder får børn alene uden en far. Det bør handle om om at skabe en rigtig familie, mener Mogens Eckert. Barnet har brug for osDet er FULDSTÆNDIG forkert og meget egoistisk af de danske kvinder. Det er psykologisk og følelsesmæssigt meget vigtigt for et barnets tarv, at der både er en far og mor til barnet. Barnet har brug for de ting, som en mand kan give til barnet – ligesom barnet har brug for moderen. MOGENS ECKERT Filmproducer og skuespiller 48 århttp://www.mogenseckert.com/ Det er en trend Det afspejler en meget typisk og ucharmerende tendens hos de danske kvinder. De er så egoistiske og tænker KUN på deres egen behov og vil gøre alt for at få et barn uanset hvilket middel og manipulerende metode, de skal tage i brug. Deres ego er så betændt, at det overskygger deres dømmekraft for hvad der er bedst for barnet, nemlig både en mor og far. Skab en rigtig familie!Det er heller ikke sundt for en kvinde, at være alene med et barn, da det er et kæmpe ansvar og kræver utroligt meget tid. Det er en kæmpe stressfaktor, som også påvirker barnet meget på en negativ måde. Derfor skal der lovgives på dette område. Det skal gøres forbudt, at kvinder får børn alene uden en far. Det drejer sig om at skabe en rigtig familie, som er baseret på fællesskabog gode værdier: et teamwork imellem en mand og kvinde.HVAD MENER DU?

Vil de forbyde one-night stands? Eller vil de gøre abort lovpligtig for enlige :?

Han vil gøre det ulovligt for enlige kvinder, at blive gravide. Og så vil han have en lov der siger at hvis de så er blevet gravide uden en far, så skal de have en abort.

Velkommen til stenalderen :tihi:

Han har jo knald i låget hvis han tror at kvinder skal kastes årtier tilbage hvor de ikke selv kan bestemme over deres krop :thumbdown:

[quote=birtheras;388555]Velkommen til stenalderen :tihi:

Han har jo knald i låget hvis han tror at kvinder skal kastes årtier tilbage hvor de ikke selv kan bestemme over deres krop :thumbdown:[/quote]

Lige nøjagtigt, tror nærmere det handler om for ham ,at han ikke bryder sig om at kvinder i dette århundrede, ikke længere er så afhængige af mænd, men det da ikke det samme som at sige at vi ikke har brug for dem og hinanden, selvfølgelig har vi det.

Stakkels mand, der må være en kvinde der virkelig har bedt ham om at smutte, ellers ville han da ikke være så indebrændt :uha:

Ja skudt i roen det er han da…

Ja syntes godt nok det en skræmmende holdning at have. -what

Jeg har i de sidste 25 år proklameret at jeg syntes at mænd skal have “abortret” på lige fod med os kvinder, så hvorfor skulle en mand ikke også kunne proklamere at han vil have retten til et barn, men at hævde at kvinder ikke bør få børn uden “en far” er da helt hen i vejret.

Begge mine skønne døtre er skabt med mænd jeg elsker, men ikke ønskede at dele mit liv med, så jeg er en af de kvinder han angriber - hvilket er hans ret, såvel som det var min ret at sætte to børn i verden uden at ønske at den person som jeg fik dem med, skulle være “far”.

Mogens Eckert sætter jo lighedstegn mellem den person som leverer generne/sæden med begrebet “far”. Det at levere gener/sæd gør ikke en mand til “far”. “Far” er ham der tager del i barnets liv og opvækst, ham som deler sorger og glæder med barnet og det er ikke nødvendigvis det genetiske ophav, helt fint hvis det er, men altså ikke en nødvendighed.

Er vi kvinder der vælger at få børn uden en mand egoistiske? Ja! Selvfølgelig er vi det, men det er det par der vælger at blive forældre jo også. Børn er rendyrket egoisme, vi får dem jo for vores egen skyld - ikke for deres!

I dag kan en kvinde ikke “snyde” sig til et barn uden om manden. Loven giver enhver mand, der hævder at han kan være far til et barn, mulighed for at kræve en faderskabssag. Moderen kan ikke nægte dette, så retsmæssigt står mænd stærke i dag, såfremt de ønsker at være på banen og dermed også barnet.

Noget andet er naturligvis donerbørn og one-nights-stands med totalt ukendte kvinder. Her ved manden at han ingen rettigheder har ved først nævnte og sidstnævnte ved han måske ikke at barnet er skabt.

Men de mænd der ikke ønsker at få børn, hvor de ikke indgår som en del af barnets hverdag, kan altså beskytte sig imod at de bliver skabt. Det er ene og alene deres ansvar, sådan som lovgivningen er i dag.

Det er kvindens krop og sålænge mænd ikke har ret til “abort”, tja så må de “stakkels” mænd jo bare lære at beskytte sig selv og sin økonomi, imod kvinder der er “skruk”.

Det er en mand der føler sig truet på sin mandlighed der har skrevet denne artikel… han har opdaget at mænd ikke er så vigtige og forsøger at lovgive sig til sin tabte betydning…

når man er nødt til at tvinge sig til magt - så har man for alvor mistet den!!!

Vil du ikke lige uddybe den her.???

For jeg har svært ved at se hvordan det skulle kunne lade sig gøre at mænd skulle få nogen som helst rettigheder til at bestemme sig for en abort, sålænge det ikke er dem der skal igennem den???

Så jeg håber da virkelig jeg misforstår dit budskab…

[quote=alleos7;388660]Vil du ikke lige uddybe den her.???

For jeg har svært ved at se hvordan det skulle kunne lade sig gøre at mænd skulle få nogen som helst rettigheder til at bestemme sig for en abort, sålænge det ikke er dem der skal igennem den???

Så jeg håber da virkelig jeg misforstår dit budskab…[/quote]

Jeg tror at Mai mener, at mænd skal have lov til at fraskrive sig faderskabet - ikke at de skal kunne diktere en egentlig abort hos kvinden. Men at manden mentalt ‘aborterer’.

Det vil jeg da gerne.

Vi kvinder har i dag retten til at bestemme om vi vil gennemføre eller afbryde en graviditet, uanset hvad manden ønsker. Det syntes jeg er helt naturlig da det er vores krop.

Vel er det mændenes opgave at sikre sig imod en uønsket graviditet, men det gør de færreste mænd jo hvis kvinderne hævder at de beskytter sig imod en graviditet - at der er meget andet man skal beskytte sig imod er en anden sag. Kondom kan gå i stykker osv. osv. osv.

Kvinder kan i dag vælge at gennemføre graviditeten selv om manden ikke ønsker dette, og dermed “dømme” ham til at betale i 18 år til et barn han ikke har ønsket at sætte i verden. Det mener jeg ikke er rimligt - ønsker vi dette barn og ved at vi skal stå alene med det, må vi også være “voksne” nok til at tage ansvaret alene både praktisk og økonomisk.

Mænd burde set med mine øjne, have muligheden for at at vælge “abort”, således at de fraskriver sig retten til samkvem med barnet og således også for pligten til at betale til barnet.

Mit budskab var åbenbart ikke så tydeligt men ja Camischa det var det jeg mente. Håber det fremgår tydeligere af min besvarelse, hvad jeg mener. :slight_smile:

Hvis man ikke vil risikere at blive forælder så må man holde dillertjavsen i bukserne som mand, eller sørge for at have beskyttelse - uanset hvad ens partner siger.

Man kan i min verden ikke fraskrive sig forældreskabet hverken økonomisk eller moralsk eller ansvarsmæssigt blot fordi “jamen hun sagde jo…” det er tilladt at tænke selv, og tage ansvar for sig selv.

[quote=birtheras;388555]Velkommen til stenalderen :tihi:

Han har jo knald i låget hvis han tror at kvinder skal kastes årtier tilbage hvor de ikke selv kan bestemme over deres krop :thumbdown:[/quote]

Hørt og mig bekendt fødes der en del børn uden om far - med en anden far som førstnævnte far aldrig får kendskab til… er det hvert 4. barn? Jeg husker ikke tallet, men det er højt:-)

Så skal de så også forbydes?

:tihi:

[quote=Gry Gressbakken;388709]Hvis man ikke vil risikere at blive forælder så må man holde dillertjavsen i bukserne som mand, eller sørge for at have beskyttelse - uanset hvad ens partner siger.

Man kan i min verden ikke fraskrive sig forældreskabet hverken økonomisk eller moralsk eller ansvarsmæssigt blot fordi “jamen hun sagde jo…” det er tilladt at tænke selv, og tage ansvar for sig selv.[/quote]

Hvad så i de parforhold, hvor manden har sagt at han ikke ønsker børn og kvinden alligevel bliver gravid???

Bør manden ikke kun stole på kvinden? Og når det så viser sig at det kunne han ikke, skal han så dømmes til at betale i 18 år?

Det er i mine øjne for let for os kvinder at pådutte mænd et barn de ikke ønsker og vil vi have retten over vores egen krop, må vi vel også være klar til at æde den når mændene ikke ønsker dette barn. Det må være prisen vi skal betale når nu vi sidder med alle rettighederne til dette valg.

Nej det synes jeg ikke.

Hvem siger kvinden planlægger at blive gravid? Men er hun det først mener jeg ikke at manden kan fraskrive sig ansvaret fordi han ikke vil have børn. så må han lade være med at have sex.

[quote=Gry Gressbakken;388719]Nej det synes jeg ikke.

Hvem siger kvinden planlægger at blive gravid? Men er hun det først mener jeg ikke at manden kan fraskrive sig ansvaret fordi han ikke vil have børn. så må han lade være med at have sex.[/quote]

det er jeg meget uenig i…

uanset om hun “planlægger” at blive gravid eller ej… dvs om hun snyder ham eller ej - så kan det simeplthen ikke være rigtigt at han skal tvinges til et faderskab han ikke ønsker fordi hun pludselig er gravid når han meget tydeligt har udtrykt at han ikke vil være med på legen…

at få børn og have sex er 2 ting der ligger meget langt fra hinanden - dvs at du uden videre nægter manden at have sex med sin kone/kæreste/kvinde eller kun have den intimitet mod at leve i konstant frygt for den ultimative repressalie…

dermed har du effektivt hevet kærlig intimitet ud af forholdet… det er da halvdelen af hele ideen!!!

hvis ikke det var fordi staten vil have et sted at dumpe deres udgifter, så fik mænd da også lov til at fraskrive sig børn… men staten gider jo ikke betale slutregningen så de skal jo have en de kan holde ansvarlig…

men synes jeg det er forkasteligt… absolut… for at tvinge mænd til livslangt cølibat fordi de ikke vil have børn - det er ualmindeligt urimeligt

[quote=Mai;388691]Det vil jeg da gerne.

Vi kvinder har i dag retten til at bestemme om vi vil gennemføre eller afbryde en graviditet, uanset hvad manden ønsker. Det syntes jeg er helt naturlig da det er vores krop.

Vel er det mændenes opgave at sikre sig imod en uønsket graviditet, men det gør de færreste mænd jo hvis kvinderne hævder at de beskytter sig imod en graviditet - at der er meget andet man skal beskytte sig imod er en anden sag. Kondom kan gå i stykker osv. osv. osv.

Kvinder kan i dag vælge at gennemføre graviditeten selv om manden ikke ønsker dette, og dermed “dømme” ham til at betale i 18 år til et barn han ikke har ønsket at sætte i verden. Det mener jeg ikke er rimligt - ønsker vi dette barn og ved at vi skal stå alene med det, må vi også være “voksne” nok til at tage ansvaret alene både praktisk og økonomisk.

Mænd burde set med mine øjne, have muligheden for at at vælge “abort”, således at de fraskriver sig retten til samkvem med barnet og således også for pligten til at betale til barnet.[/quote]

Det du skriver her er jeg helt enig i, for det er jo ikke fysisk muligt for manden at fravælge barnet. Men det er et hulens svært juridisk spørgsmål tror jeg, for så skal manden jo bevise at han ikke ønsker og være far, hvordan hulen gør man det?? men er helt enig i at det burde være muligt, for der er nogle kvinder der “fanger” mænd på den måde, og de har ikke en chance i helvede, for at komme ud af situatonen, uden at blive betragtet som et dårligt menneske der ikke vil tage ansvar. Modsat kvinder ,der får ros ,hvis de vælger, ikke at sætte et barn i verden, de ikke magter. Det valg har manden ikke, men hold fast, der er også meget etik i det gulp.