Grimt sprog

-what Jeg har det så svært med de overskrifter, der hedder Pisser og Skider;
faktsik så meget, at jeg har lyst til at klikke mig ud af Kattegale igen -så længe den tråd kører -

men for blot at opdage, at der kommer en ny.

Sprogligt kan jeg næsten ikke ha’ det.
Er det mig der er gammeldags. :S

Bruger I samme ordvalg, når I skal på toilettet.

Jamen Mona da, er du lidt sippet? :tihi:

Det gør ikke mig noget.
Ville aldrig skrive sådan selv, men det generer mig ikke at andre gør.
Hilsen Lisbeth

Jeg er temmelig ligeglad, kan dog undre mig lidt en gang i mellem over andres sprogvalg.

Og ville ikke selv vælge den slags ord.

Jeg synes da, det ser grimt ud, men det berører mig ikke særligt meget… det siger jo mest om afsenderen :slight_smile:

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide, hvad du synes, at det siger om afsenderen :?

Jeg synes der er mange herinde som bruger nogle ord jeg mener er grimme, nedladende eller bare klamme. Men folk er forskellige… Og man opfatter ord forskellige…

Pisser og skider er ikke de værste - men jeg synes man burde lave en overskrift som måske var lidt mindre “farverig” i sproget… :smiley:

Men vil nok hellere læse pisser og skider en bimmelim og pølser. :ups:

[quote=Abaddon;373982]Jeg synes der er mange herinde som bruger nogle ord jeg mener er grimme, nedladende eller bare klamme. Men folk er forskellige… Og man opfatter ord forskellige…

Pisser og skider er ikke de værste - men jeg synes man burde lave en overskrift som måske var lidt mindre “farverig” i sproget… :smiley:

Men vil nok hellere læse pisser og skider en bimmelim og pølser. :ups:[/quote]

-LOL

I min verden så pisser og skider katte altså. Så kan I synes nok så meget negativt om mig - men det siger jo så bare mere om jer end mig :wink:

Skide dum tråd der pisser mig af :høhø:

Jeg kan godt klare sådanne ord - jeg har det sværere med nedladende bemærkninger.

Ka’ I alle ha’ det godt - jeg kører sydpå om lidt.

[quote=Lis Dahlstrøm;373990]Skide dum tråd der pisser mig af :høhø:

Jeg kan godt klare sådanne ord - jeg har det sværere med nedladende bemærkninger.

Ka’ I alle ha’ det godt - jeg kører sydpå om lidt.[/quote]

God tur og pøj pøj med udstillingen. :slight_smile:

Folk må skrive som de vil. Så længe de ikke er nedladende eller fornærmende mod andre, så må de gøre, hvad de vil… Efter min mening, jo. :ok:

Ej, hold da op. Hvad må vi så skrive? Min kat har bommelummet i potteplanten?? Og urineret på ryatæppet? Måske har den haft defækation og miktion midt på gulvet?

Helt ærligt, pisse og skide, det ved alle da hvad er :smiley:

Jeg har det ganske fint med bandeord… Bruger dem selv ofte for at understrege en mening. Men jeg bruger ligeså ofte ord som: rædselsfuldt, frygteligt, uhyrligt, du fredsens osv… Jeg må indrømme at jeg ELSKER ord! Jeg elsker at bruge dem, og jeg elsker at sammensætte dem og jeg elsker at kunne give udtryk for mine meninger, på mange forskellige måder OG i mange forskellige sociale sammenhænge.

Jeg er født og opvokset på amager - men synes ikke selv at jeg lyder specielt amarkansk.
Mit sprog varierer meget, og helt afhængigt af hvem jeg er sammen med. (Hvilket har kommet bag på mænd nogen gange, at jeg kan tale med ligeså meget L*** i munden som de kan).

Jeg har et ord for afføring som jeg ikke bryder mig om at bruge, men desværre hænger det ubehjælpeligt fast… :S (Det er en veninde der har smittet mig med det)
“Prut”
som i: “Har du lavet prut i bakken lille ilder-dyr?”

Men på den anden side, kan jeg ikke forestille mig at sige lort i sådan en sammenhæng.
Lort bliver mere brugt til:
“Ihhh! Nu er der en eller anden ilder der har lagt en lort derovre i hjørnet!”

Men alt i alt… Jeg vurderer stemningen og taler derefter.

Må indrømme at jeg nok er en snob i det sproglige henseende. Jeg bryder mig absolut ikke om ordet pisse. Det lyder som et ord der kommer fra en havnearbejder. Hvad er der galt i at kalde det ‘‘tisse’’? :?

[ame=“http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=18001”]Hvor meget er tilladt på Kattegale - De Kattegale Debatterer[/ame]
Der har da allerede været en tråd om cencur og sprogbrug :thumbdown:

I min verden æder dyr og mennesker spiser, dyr pisser og mennesker tisser.

[quote=Mona Jensen;373956]

Bruger I samme ordvalg, når I skal på toilettet.[/quote]

Jah.

Jeg synes der er langt værre ord herinde som støder mig.

Jeg er så også en snob…

Jeg bryder mig heller ikke om disse ord i åben rum…

Jeg kan finde på¨at bruge et af dem, hvis jeg er meget vred på en person

Jeg tænker over mit ordvalg når jeg skriver/taler i åbent rum

[quote=Hanne P;374046]Jeg er så også en snob…

Jeg bryder mig heller ikke om disse ord i åben rum…

Jeg kan finde på¨at bruge et af dem, hvis jeg er meget vred på en person

Jeg tænker over mit ordvalg når jeg skriver/taler i åbent rum[/quote]

Jeg synes ikke at du er en snob.
Vi er ikke ens og vores alder, har måske også en betydning :?
Jeg er heller ikke til ukvemsord.
Og budskabet skal jo nok komme frem uanset, hvilket ord man bruger :slight_smile: