Grimt sprog

Mine katte tisser altså :fin:

Og jeg ved godt, at dyr æder, og mennesker spiser, men jeg siger nu
alligevel “gider du give kattene noget at spise”, og ikke “gider du give
kattene noget at æde” :fin:

Det generer mig nu ikke som sådan, at andre bruger andre gloser - jeg
konstaterer bare, at det i mine ører ikke lyder pænt, og at vi altså ikke har
samme sprogbrug :slight_smile:

Hvis jeg har haft kat med blærebetændelse, så har dyrlægen altså heller
ikke spurgt mig, om katten har pisset i dag? :cool:

[quote=Charlotte Oeh.;374291]

Hvis jeg har haft kat med blærebetændelse, så har dyrlægen altså heller
ikke spurgt mig, om katten har pisset i dag? :cool:[/quote]

Mere præcis kan det ikke siges… :thumbup:

[quote=Lis Dahlstrøm;373990]Skide dum tråd der pisser mig af :høhø:
[/quote]

:høhø:

Underligt - af en eller anden grund, så generer det mig mindre at se “skide” brugt som tillægsord end som udsagnsord… Har I andre det også sådan?? :øhmm:

Underligt - af en eller anden grund, så generer det mig mindre at se “skide” brugt som tillægsord end som udsagnsord… Har I andre det også sådan?? :øhmm:[/quote]

Ja, sådan har jeg det også, men det er vel, fordi “skide” som tillægsord
betyder “rigtig godt”, mens udsagnsordet lugter lidt mere :tihi:

[quote=Charlotte Oeh.;374304]Ja, sådan har jeg det også, men det er vel, fordi “skide” som tillægsord
betyder “rigtig godt”, mens udsagnsordet lugter lidt mere :tihi:[/quote]

En rigtig stinker… :høhø:

Men egentlig to ret forskellige betydninger… sproget er noget finurligt noget :slight_smile:

Genere ikke mig.
Men lyder pænere med tisse og lavet lort.
Tilgengæld pisser :høhø: det mig af når folk omtaler afføring som pølser.
Altså hallo?? Pølser er noget man spiser ikke noget der ligger i wc’et.

Hvis katten er på wc konstatere jeg det bare. Og når de lugter fælt har katten skidt i bakken.

I daglig taler skider kattene her hjemme eller er på wc.

Manny er ikke bare på wc, når han har været på wc bliver han omdøbt til Manny-menneske-lort.

Og sådan er vi jo alle så forskellige, men tror det har meget at gøre med alderen :slight_smile: (ikke personligt Mona:tihi:)

[quote=Charlotte Oeh.;374304]Ja, sådan har jeg det også, men det er vel, fordi “skide” som tillægsord
betyder “rigtig godt”, mens udsagnsordet lugter lidt mere :tihi:[/quote]

Skide er den sammenhæng behøver ikke være er positivt
ladet ord.

Det kan jo også være skide irriterende, eller skide uretfærdigt, man kan også være skide dum og skide grim…

Men man kan også være skide hamrende lækker :wink:

  • det er et mærkeligt ord

Tror også det kommer an på alder. Jeg må nok i det tilfælde høre til “de gamle”-olding :fløjte:

Ej, jeg er blevet bedre til at “overse” når folk bruger grimme ord, eller bander. Jeg bander ikke selv - jo, hvis jeg er virkelig GAL så kan der godt komme et sgu eller et fandme ud af min mund…

Jeg tror bare “vi gamle” -olding må prøve at være glade for at unge mennesker kan udtrykke sig så… Varieret… som de kan og gør i dag…

:fin:

[quote=Abaddon;374340]Tror også det kommer an på alder. Jeg må nok i det tilfælde høre til “de gamle”-olding :fløjte:

Ej, jeg er blevet bedre til at “overse” når folk bruger grimme ord, eller bander. Jeg bander ikke selv - jo, hvis jeg er virkelig GAL så kan der godt komme et sgu eller et fandme ud af min mund…

Jeg tror bare “vi gamle” -olding må prøve at være glade for at unge mennesker kan udtrykke sig så… Varieret… som de kan og gør i dag…

:fin:[/quote]
-olding <-:høhø:

der har meget med alder og hvem vi er som person.
Jeg er et mege frit menneske og svinger med alle typer fra den hjemløse
til Hellerup/whiskeybælterne - men man ens sprog variere også efter hvem man er i selskab med.

Jeg arbejder som hjemme hjælper lige pt. Og jeg ved godt hvem jeg kan tage Pis på og bande lidt med, men jeg ved absolut også hvem jeg skal tale meget meget pænt og høffeligt overfor.

[quote=NamNamp;374338]Skide er den sammenhæng behøver ikke være er positivt
ladet ord.

Det kan jo også være skide irriterende, eller skide uretfærdigt, man kan også være skide dum og skide grim…

Men man kan også være skide hamrende lækker :wink:

  • det er et mærkeligt ord[/quote]

Nåh ja - det har du da ret i :slight_smile: Det må være min positive tankegang, der
spillede mig et puds :fin:

Men vi kan nok oversætte “skide” til “meget”, så passer det i såvel negativ
som positiv sammenhæng.

Jeg havde vist mest “Skide godt Egon” i tankerne :høhø:

Nu er jeg jo født og opvokset på Vestegnen. Det er ikke liige der man taler pænest. :tihi:
Jeg har forsøgt at tillægge mig et pænere sprog. Ikke fordi jeg skammer mig over at komme derfra, men fordi jeg ikke synes det lyder pænt.

Men hvorom alting er, så skider mine katte altså! Hvad skulle de ellers gøre? “Have afføring”? - arj, helt ærligt.

Mona - hvad gør dine katte?

Når det så er sagt, så er der forskel på hvordan jeg taler når jeg er på arbejde, og hvordan jeg taler i privaten.
På arbejde “har man afføring”, i privaten skider man. Et suppositorie skal hhv. op i endetarmen og op i r*ven.

Men jeg synes nu ikke at nogen herinde taler decideret grimt.

Mine “går på bakken” - og måske “lægger de en hørmer” :tihi:

Ja, sådan tror jeg også jeg ville skrive…

Men det er nok rigtigt det hænger sammen med hvem man er med. Læste lige mine gamle beskeder og der sniger sig da nogle ord ind i mine beskeder, som jeg ikke troede jeg brugte… Men det er dem der er brugt i tråden også bruger jeg dem også…-what

DET ER JERES SKYLD JEG SKRIVER GRIMT :ked:

-engel-engel-engel-engel-engel-engel-engel-engel

Jeg ser nu også helst at mine “går på bakken”. :stuck_out_tongue: Men hvis de nu gør det uden for bakken, og det er essentielt for betydningen, hvad det nu er det laver? Så må man jo tage et lidt mere farverigt sprog i brug.

Der er noget om snakken, der er sjovest på bakken :yatta:

Jeg tror, dine katte ser for få reklamer :cool:

Åh ikke om det bare er mig…
Men hvis man støder tåen i bordet eller lign. Og man bare har lyst til St råbe for en i hele hule helvede hvor gjorde det pisse ondt.

Og andre siger av for filan og av for søren.
I sådanne situationer skal der bandes :slight_smile: hehe

det andet bliver lidt for pænt/“royalt” for mig…

[quote=NamNamp;374358]Åh ikke om det bare er mig…
Men hvis man støder tåen i bordet eller lign. Og man bare har lyst til St råbe for en i hele hule helvede hvor gjorde det pisse ondt.

Og andre siger av for filan og av for søren.
I sådanne situationer skal der bandes :slight_smile: hehe

det andet bliver lidt for pænt/“royalt” for mig…[/quote]

En ting er, hvilke gloser der kan ryge ud af munden, når noget gør avs -
det er ligesom en refleks. En anden ting er da, hvilke ord man vælger at
bruge, når man formulerer sig på skrift.

[quote=Charlotte Oeh.;374360]En ting er, hvilke gloser der kan ryge ud af munden, når noget gør avs -
det er ligesom en refleks. En anden ting er da, hvilke ord man vælger at
bruge, når man formulerer sig på skrift.[/quote]

Ikke rigtig, for det er vel også med til at beskrive en so
person. Jeg bruger mange farverige ord, kan dog godt lade dem ligge i nogle indlæg, men jeg er meget farverig som person og hvis jeg skrev som andre bedst kunne lide at se det, ville det jo ikke være mig.

at du undlader bandeord, beskriver jo også dig som person.

Hvis jeg ser på en person som aldrig skriver sgu osv.
Gaab - jeg ville forbinde personen med er hvid væg.

Der imod hvis folk er lidt farverige i deres udtryk finder jeg det dybt interessant.

Når folk skriver pisser m.m. Er det ikke for at støde folk. - det er mere når det bliver personligt at jeg sætter hælene i

[quote=NamNamp;374362]Ikke rigtig, for det er vel også med til at beskrive en so
person. Jeg bruger mange farverige ord, kan dog godt lade dem ligge i nogle indlæg, men jeg er meget farverig som person og hvis jeg skrev som andre bedst kunne lide at se det, ville det jo ikke være mig.

at du undlader bandeord, beskriver jo også dig som person.

Hvis jeg ser på en person som aldrig skriver sgu osv.
Gaab - jeg ville forbinde personen med er hvid væg.

Der imod hvis folk er lidt farverige i deres udtryk finder jeg det dybt interessant.

Når folk skriver pisser m.m. Er det ikke for at støde folk. - det er mere når det bliver personligt at jeg sætter hælene i[/quote]

Ja, jeg ved godt, at jeg er farveløs og altid falder i med væggen :fin:

…men det er ok - jeg ville være ked af at blive husket som hende med det
grimme sprog.

I øvrigt har jeg det lige modsat dig - jeg synes, det kan være forstyrrende
for budskabet, hvis teksten tilsmudses af for mange eder og forbandelser,
og så finder jeg det alt andet end dybt interessant :cool:

Jeg synes det er VILDT nedladende at sige at man forbinder folk med en hvid væg fordi de ikke bander…
I mit hovede betyder det at man er “en hvid væg” noget i stil med at man er kedelig, ligegyldig og ja uintelligent. Men ved godt at der bare menes kedelig i dit indlæg…

Jeg tænker ikke så meget over bandeordene, men indholdet/formuleringerne i beskederne fortæller meget om personen - Jeg synes netop at bandeord og farverigt sprog får folk til at virke ja… Mindre kloge…

Men men men… Min kat SKIDER altså også på gulvet. Men det er fordi jeg virkelig i ordets bogstaveligste forstand mener det er frastødende og mega vammelt at finde en “pølle” på gulvet :thumbdown: