Gris redder ged

:høhø:

//youtu.be/g7WjrvG1GMk

Åh jeg er simpelthen en sucker for den slags film!

Aaaawww :hjerte:

Oh My …! :hjertehop:

NÅÅÅÅÅÅRRH hvor er de søde!!!

NNNNÅÅÅÅÅÅRRRRRH! :smelter:

Det er bare SÅ kært

Åh nej… Hver gang jeg ser film eller billeder med små søde grisebasser får jeg det så dårligt ved tanken om at spise dem :frowning: Og jeg ELSKER altså en god flæskesteg/kotelet/frikadelle…)

IH ALTSÅ!

BACON! Y U SO CUTE?ლ(ಠ_ಠლ)

Ha ha jeg har det så omvendt at dig, jeg er angst overfor grise. Da jeg som stor teenager skulle ind til en flok grise og rense ud ved dem (havde ikke haft kontakt til grise siden jeg var lille) kunne jeg ikke forstå hvorfor jeg gik fuldstændig i panik, hyperventilerede, rystede og begyndte at tude.
Jeg snakkede med mine forældre om det og så kom de i tanke om at jeg som 2-3 årig havde været med min far på arbejde og i mangel af bedre kravlegård, havde han sat mig ind til nogle smågrise, som jo i leg havde væltet mig. Han havde ikke hørt at jeg skreg i angst, før efter et kort stykke tid, de havde ikke gjort mig noget, men jeg var åbentbart blevet rigtig bange og den oplevelse sad åbentbart stadig i mig.

Her i dag er der så en artikel på tv 2, der så tydelig beviser at min angst er MEGET velbegrundet !!! :wink:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/…sine-svin.html

[QUOTE=Missemanden;952301]
Her i dag er der så en artikel på tv 2, der så tydelig beviser at min angst er MEGET velbegrundet !!! :wink:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/…sine-svin.html[/QUOTE]

Det er ikke en ubegrundet frygt :slight_smile: Det er ikke første gang man har hørt om at svin har spist fodermesteren :slight_smile:

SMÅ grise er søde. Store svin er … store og ret skræmmende… Jeg trøster mig lidt med at det er de store der ender på min tallerken L

Min far hjælper forskere på Foulum forsøgsstation, med grise og adfærd. Han kan fortælle så begejstret om hvor intelligente grise de er, at de på mange måder er mere intelligente en hunde og at deres inbyrdes relationer til hinanden (altså grisenes) er meget lig mennesker. F.eks. så kan grise simpelthen mobbe nogen ud af flokken og terroisere dem. Hvilket bare får mig til at synes at grise er endnu mere onde og KUN ude på at slå mig ihjel.

Tak fordi at du ikke synes min frygt er ubegrundet - det er der flere der synes og mener jeg er tosset. Køer har jeg f.eks. ingen problemer med, de er jo bare så søde og godmodige, men de har jo heller ikke prøvet at slå mig ihjel … endnu :smiley:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;952475]Det er ikke en ubegrundet frygt :slight_smile: Det er ikke første gang man har hørt om at svin har spist fodermesteren :slight_smile:

SMÅ grise er søde. Store svin er … store og ret skræmmende… Jeg trøster mig lidt med at det er de store der ender på min tallerken L[/QUOTE]

Og så “store” er de faktisk slet ikke… en dansk slagtegris er gennemsnitligt 6 måneder når de bliver slagtet og har en vægt på ca. 100 kg. Dvs. de er stadig babyer… teknisk set… Men ornerne dem kan jeg skisme godt forstå kan virke skræmmende…