Grønne øjne

Victor har grønne øjne, men det er svært at se rigtigt på billeder

Det kan være rigtig svært at fange øjenfarven… alt efter hvilket kamera man har. Vimmer har ikke stærktfarvede grønne øjne, men grønlige er de:

tja, der er da lige lidt grønne øjne her…

Først mors lækre lille baby-misser…(hun er ikke helt så lille og babyagtig mere, men hun vil altid være min babymisser…

Så har vi My den frække tøs…her sidder hun og putter med Midi hos far…

og så er der lidt af Elvira den skønne tøs…RIP…

kom lige til at kigge mine billeder igennem… kan se min Ingeborg som ellers har fine gule øjne også har den grønne ring omkring pupillen… her lige et billede up-close

[quote=Lise;132632]Det kan være rigtig svært at fange øjenfarven… alt efter hvilket kamera man har. Vimmer har ikke stærktfarvede grønne øjne, men grønlige er de:

[/quote]

Vimmer har noget nær de smukkeste grønne øjne jeg har kigget ind i :wehuu:

Jeg har to tøser med grønne øjne … først Furby:

  • og Ossy :

Muzti har grønne øjne

Kista har grønne øjne

Figaro har det lige som Tipognip, grønne ved pupillen og gule udenom.
Dette billede er det bedste jeg har ind til videre, og det ses faktisk ikke særligt godt.

Det er dog en helt fantastisk øjenfarve på en smuk Tipper :wehuu:

… Jeg tror måske også det er noget med hvordan lyset lige falder :slight_smile:

Forresten alle mennesker med blå / grå øjne , har samme genfejl …

[quote=Kaja;132803]… Jeg tror måske også det er noget med hvordan lyset lige falder :slight_smile:

Forresten alle mennesker med blå / grå øjne , har samme genfejl …[/quote]

Hvad så hvis de er blå/grå/grønne?

Det er også en genfejl …

http://sund.ku.dk/sund-nyheder/blueeyes/

Rigtig mange katte har en grøn ring inderst i pupillen,
det gælder også min nye devonhankat Frosti.

[quote=Kaja;132803]… Jeg tror måske også det er noget med hvordan lyset lige falder :slight_smile:

Forresten alle mennesker med blå / grå øjne , har samme genfejl …[/quote]

hmm, hvad så hvis man har grønne øjne med brunt i midten?
Det har jeg nemlig og min søn har arvet mine øjne…

Min gamle tutor Karen Ulrich har et blåt og et brunt øje - når hun underviste os i etologi og genetik, så fortalte hun at netop hende var der ingen forklaring på i genetikkens verden:-)

Det var skisme sjovt

Min lillebroder havde en kammerat en gang, han havde et blåt og et grønt øje.

Mange af mine katte har grønne øjne

Min erfaring med den grønne øjenfarve er at den er længe om at blive “færdig”. Timba på billedet var over 2 år gammel inden hendes øjenfarve var færdig med at udvikle sig.

[QUOTE=Vibeke;133173]Mange af mine katte har grønne øjne

Min erfaring med den grønne øjenfarve er at den er længe om at blive “færdig”. Timba på billedet var over 2 år gammel inden hendes øjenfarve var færdig med at udvikle sig.[/QUOTE]

Det er nem’li’ rigtigt - det tager tid på aby’en og somalien at udvikle den grønne øjefarve.

Jeg elsker dybgrønne øjne - fordi de ikke har øjenfarven når de er salgsklare er det lykkedes mig at sælge næsten alle grønøjede, øv …

:hjerte::hjerte:

Sikke en nydelsestråd… mange dejlige grønøjede katte

:wehuu:

Lidt grønne øjne har vi også -høhø

Vi har en del med grønne øjne, og hos de helt små er de bestemt også på vej :slight_smile: Her er Vitara, som med sin røde farve og begyndende grønne øjne bare er dejlig…