Grooming glove

Er der nogen, der har sådan én eller lign.? Og virker de ok? Mine briter bryder sig ikke om furminator, så leder efter et alternativ.

http://www.amazon.com/gp/customer-media/product-gallery/B002USK6X6/ref=cm_ciu_pdp_images_0?ie=UTF8&index=0

Jeg har haft en, som jeg primært brugte til vores hunde. Jo den tager da en del løse hår, men slet ikke i stil med en kam eller furminator. Men hvis du er indstillet på at bruge den tit og længe af gangen, kan den sagtens fjerne løse hår :slight_smile:

Prøv at spørge om jeg fik en halv kat af både Stevie og Ib i går på udstillingen med min… :uha: det er helt vildt så meget hår der kommer af dem, og de er jo korthårede, og i al fald officielt uden underuld. Men alligevel kom der MEGET hår af dem.

Jeg synes den er god, og den er nem at bruge, fordi man jo sådan set bare aer katten - til forskel fra en børste som nogle katte i al fald anser for at være et tyggelegetøj og ikke noget der skali deres pels. Jeg ville bare ønske den osse blev lavet i en venstrehåndsmodel…

Til Phumba har jeg også en strigle af den slags med tynde metabørster der er bukket lidt i enden, den ELSKER hun at blive børstet med - men hun HAR så osse underuld i massevis.

Jeg har overvejet en furninator til hende, men jeg er bange for den rykker for meget pels af, jeg har hørt enkelte skræmmehistorier hvor katten på det nærmeste er blevet barberet med sådan en…

Jeg bruger både en furminator og en karte. Furminatoren er også godt til at fjerne løse hår, hvis man bare husker at bruge den blidt og lader den “glide” igennem pelsen, så tager den kun det løse. Karten er godt til at stimulere huden og rede pelsen grundiigt igennem.

Jeg har denne fra zooplus.de Jeg bruger den mest til Mattis (MCO) som hygge massage. Bølle (huskat) bryder sig ikke om at blive rørt med den, han kan tilgengæld godt lide Furminatoren. Mattis har jo ikke rigtigt fældet endnu, så jeg ved ikke hvor effektiv den er - den samler nogle hår op. Jeg foretrækker karte og kamme til ham.

Jeg har den samme som den, Anja linker til. Gucci syntes den er hyggelig, fordi han “bare” bliver aet. Men når han skal have fjernet hår “sådan rigtigt”, så bliver det med furminatoren eller karten… Denne her tager en smule hår, men slet slet ikke som hans pels har brug for… Balloo er MØG bange for den der underlige ting som moar pludselig har på hånden, så ham har jeg ikke prøvet den på. Han har heldigvis heller ikke brug for så megen børstning, så det rækker at vi hygger/leger lidt med karten. Furminatoren er alt for hårdhændet til ham :slight_smile:

den ser sørme smart ud! Det vil jeg bestemt overveje til vores mislinger…det er næsten som at ae dem…