Grus - hvad er godt?

Tak for rådet og link - jeg har faktisk overvejet kattebakke m/låg, ikke pga ovennævnte problem, men bare fordi :relaxed: Det skal nok prøves om kattene kan lide det :hugs:

Til en stor bakke vil jeg typisk hælde en hel pose grus på 12 kg i, når jeg skifter det hele. Det måtte så gerne være mindst 15 kg, men man får nu om dage 3 kg mindre i en pose af mit grus for samme pris :venter:

Det bliver sikkert til 15+ kg, når jeg ind imellem fylder op uden at skifte helt i bund. Så ja - jeg foretrækker også et godt, tykt lag, og det tror jeg også, kattene gør :slight_smile:

1 Synes om

Til gengæld skipper jeg kulfilteret. IMHO har det ingen effekt. Det piller kattene alligevel bare ud og flænser i småstykker :joy:

1 Synes om

Det kender jeg godt! Gør de også her hjemme også kan man samle det op i en milliard små stykker fordelt over hele huset :joy:

Har nu prøvet nu hælde en del mere grus i Bakken… og det hjælper sgu :clap::clap: tak for råd/svar :heart_eyes:

6 Synes om

Har lige fyldt en bakke med dette:

Det kunne godt blive ny favorit både ved kattene og jeg

Hiver lige denne op igen, vi er i gang med at afprøve grus, da vi også syntes Vanat støver for meget og den holder ikke så godt på lugten mere.
Pt har vi prøvet:

ABSOLUT Aktiv kul og ABSOLUT Aloe Vera begge støver minimalt og holder rigtig godt på lugten, men desværre holder klumperne ikke så godt her i huset :frowning:

Vi har så prøvet AK grus igen, men føj hvor det støver, det er langt værre end VanCat, desværre fik jeg den med pudderduft :nauseated_face: :nauseated_face: :nauseated_face: :nauseated_face:

@trillingsgaard hvad endte du med at bruge

Hvor meget kan man købe af gangen på zooplus unde at ryge op i porto

Jeg endte med extreme classic uden pudder…

Ved ikke hvor meget man kan købe fra Zooplus uden ekstra porto, da jeg bare har købt i petworld

1 Synes om

Vi har nu igen prøvet AK grus og føj hvor det støver, desværre var det den med babypuder og haderr virkelig den lugt, hele huset stinker :face_vomiting:

Jeg har afprøvet Ever Clean Extra Strong (uparfumeret) i 2 bakker, den i soveværelse og den i badeværelset, den støver stort set ikke og det klumper super godt og vi har ingen lugt at kattebakker over hovedet :yatta:

4 Synes om

Den sværger jeg også til. Jeg kom til at købe en af de andre varianter - total “et eller andet” , også uparfumeret. Og ALDRIG MERE. Den er elendig til at samle klumperne. Men extra strong virker bare. Hver gang.

1 Synes om

Jeg er ved at afprøve de nye fra Agrosam. Den med aloe vera (ingen duft) er bare alm. god. Klumper godt, holder fint, og er utroligt lidt støvende. Den med aktivt kul (ingen duft) er jeg meget begejstret for, og det bliver nok den faste herhjemme fremover. Støver ufatteligt lidt, og klumper rigtig godt.

1 Synes om

Hvad stod den i pr. pose?

68 kr, det er en kg pris på 5,23 kr :slight_smile:

1 Synes om

Det var ikke galt :+1:

1 Synes om

Hjælper dem aktive kul til at der er mindre lugt?
Eller?

Den er super med hensyn til lugt og støv, men desværre holder klumperne ikke så godt, hvor der er gulvvarme
Den med alovera er også rigtig godt, der er ingen lugt at bakke og kattene stinker ikke når de har været på potten, men igen, gulvarmen gør at klumperne ikke holder

vi har også prøven det, der er absolut ingen lugt at kattebakke, men klumperne holder ikke så godt med gulvvarme

Jan snakkede om har forsøger at få dem til at lave ABSOLUT Ultra Fin uden babypudder og med aktiv kul, da den skulle klumpe endnu bedre. håber sådan det lykkedes for ham

1 Synes om

Må lige have købt et par sække til mine forældre. Så kan de teste det også. Deres to kastrater trænger til nyt grus (siger Birgit…)

eneste minus med Agrosam er fragtpriserne, da det er kvart og halvpalle-priser med fragtmand, og sådan er det jo bare …
Jeg kommer desværre ikke ofte nok på udstillingerne til, at jeg kan slæbe det hjem derfra :confused:

ellers lyder den med aktiv kul godt nok tillokkende at afprøve!

Jeg købte en pose til den nette sum af 100 kroner på sidste udstilling - og fik at vide, at min “normalpris” fremover ville blive 93 kroner pr. pose (så vidt jeg husker som kvartpalle). Det synes jeg så ikke, det er værd, for jeg har oplevet mange meget løse klumper i bakken.

Maxi Zoo har Extreme Classic til 80 kroner pr. pose hele juni.