Grus i kattebakker til killinger

[QUOTE=Jeanette;1057163]Umiddelbart tænker jeg at havregryn, jo svulmer op i de små maver :?
[/QUOTE]

Det gør tørkost jo også? :slight_smile: Så det er da ikke anderledes på den front.

[QUOTE=Jeanette;1057163]
Det lyder som en super ide, har du et link til det ??[/QUOTE]

Zooplus har det pt ikke - men sådan ser det ud
http://slangetaemmer.dk/?side=butik&produkt=79

Jeg syntes det er rigtig godt til formålet, støver ikke og behøves ikke skiftes daglig. Vejer ingenting og kan skylles ud i toilettet har man de lyster

Worlds best der er lavet på majs klumper

Jeg skyller i øvrigt også bare havregrynene ud i toilettet - altså klumperne. Ikke hvis jeg tømmer hele bakken.
Og det jeg også sætter pris på ved det, er, at det er så nemt tilgængeligt ifht indkøb :slight_smile:

havregryn bliver bløde /slimede i maven - man bruger det jo netop bla ved dårlig mave hos mennesker. gruset suger bare og giver hård mave. og de er også større dvs de er svære at sluge. mine små har præsteret at tage mundfulde af grus- dem har de tog heldigvis spyttet det meste uad af. men nu er siatalere jo også skide nysgerrige men ikke altis så snu

Jeg bruger den her: http://www.maxizoo.dk/kattegrus-ikke-klumpende-12-l.html
Den er rigtig god til killinger, suger godt, lugter ikke og afføring er nemt at fjerne :slight_smile:

[QUOTE=Northved;1057315]Jeg bruger den her: http://www.maxizoo.dk/kattegrus-ikke-klumpende-12-l.html
Den er rigtig god til killinger, suger godt, lugter ikke og afføring er nemt at fjerne :)[/QUOTE]

Det er det samme, jeg har brugt :slight_smile:

Hvor har du købt det?

Hvad er grund til i ikke bruger krystal grus. Gjorde jeg til sidste ilder-kuld med fin succes. Overvejer om jeg skal bruge det eller Cat's Best Original Katzenstreu günstig kaufen | zooplus her til næste kuld. Nu opdagede jeg nemlig sidste gang jeg havde prøvet den type grus havde der været fejl i posen(eller opskift er ændret) for nu støver det ikke helt vild.

For mit vedkommende aner jeg ikke hvad det gør ved små killingemaver, og jeg har ikke lyst til at finde ud af det :wink: For jeg tror ikke det er sundt :slight_smile:

Jeg prøvede krystalgrus til killingerne for flere år siden, når killingerne førsøgte at spise det, klistrede/hængte det simpelthen fast i munden på dem. Der gik ikke mange timer før jeg havde skiftet det ud ti det billige røde.

Jeg kan ikke anbefale krystaller. En bekendt havde det til sine killinger med det resultat, at den ene var ved at blive kvalt. Gruset klæbede sig fast på tungen, og den lille kunne ikke få luft. Hun måtte grave helt ned i halsen på den lille for at få det ud. Killingen klarede den heldigvis, men tænk hvis hun ikke lige havde været hjemme eller lige havde set det ske. :thumbdown:

Jeg valgte at bruge havregryn som en del af jer anbefalede :slight_smile:
Det var det nemmeste/hurtigste at få fat i, så det blev købt ind i går og Bakken blev sat op i aftes.
Da jeg kom hjem fra arbejde, satte Amina sig op og tissede i det :slight_smile: