Grus som er brugt af andre katte

I torsdags satte jeg to ekstra kattebakker op og fyldte alle fire bakkerop. Dagen efter blev begge mine katte aflivet hos dyrlægen. Så nu står jeg her og putter grus i kasser. Der bliver en fem stykker. Det er brugt, der har været katte i alle bakker. Og jeg tænker sikke et spild. Så heretspørgsmål der måske er mærkeligt: kunne man forestille sig at der er nogen der vil bruge brugt kattegrus - eller er det helt og aldeles no go?

Den ene kat havde nyresvigt, den anden en sart psyke. Begge har i en længere periode fået prednisolon, fordi de ellers hoster og kaster op. Sygdommen er forsøgt fichidentificeret, uden held. Så næste spørgsmål er også om det overhovedet er en god ide at give dette grus videre?

Mvh tina

Det eneste, jeg måske ville bruge andre kattes brugte grus til, ville være at sprede rundt om haven for at aflede fremmede katte fra at komme på uvelkomment besøg. Vi har dog hegnet haven effektivt ind i stedet:)

Personligt ville jeg ikke “turde” med risikoen for fremmet bakterieflora, der kan gøre mine kattes maver dårlige eller endda parasitter hvis katten har været rask smittebærer.

Men jeg skal ikke kunne sige om internater osv tager glædeligt imod det.

Nej, man skal ikke bruge andres brugte kattegrus, dels af smitterisiko, dels vil det være synd for de katte, der præsenteres for gruset, som jo pga. duften vil signalere, at her har en anden været = territoriekonflikt.