Grus til udendørs bakke?

Vi har mindst en græsskider… Det er totalt ucharmerende at have kattebæ i græsset…

Så vi har købt sådan et skrummel her, men hvilken slags grus er bedst at bruge? Det skal jo helst ikke give betonpoter, hvis den benyttes med våde tæer.

Jeg ville nok hellere sætte en palleramme op med sandkassegrus i, der er der i al fald ingen der får betonfødder og det kan skiftes efter behov :slight_smile:

Vi bruger træpiller :slight_smile:

Har selv haft en kat der helst gjorde det udenfor, men trods kattebakke uden så kunne jeg ikke få ham til at lade være … jeg brugte dette kattegrus/krystal det suger fugten fra tis og bæ men bliver ikke klæbrig !

Alm grus duer ikke, de kan ikke lide det.
Det er afprøvet i to alm bakker udendørs.

Træpiller lyder bestemt ikke som en dum ide!

Jeg har haft den bakke på min terrasse i flere år snart og godt nok har mine katte knap så mange hår mellem tæerne som dine, men jeg har altså ikke problemer med at bruge helt almindeligt kattebakkegrus i den :slight_smile:

Vi har brugt træpiller ude og været godt tilfredse med det.

Da jeg havde græsskidere sidste år, gravede jeg et hul i plænen og fyldte med strandsand - og det løste problemet :ok:

Her er det ca 50 m2 der bruges som lokum… det er lidt meget at grave ud :smiley:

Det var da også hele haven her, men når de kan vælge strandsandet, er det altså det de vælger - uanset at jeg stadig har græsplænen :slight_smile:

Vi har lavet to dybe murerbaljer med grus i - de bruges, men græsset bliver fortrukket af mindst en af kræene.

Buster har sandkasse-sand i løbegården, og stort bliver afleveret der, eller i bakken indendøre…
Fordelen ved sandkassesand er at urin bare løber lige igennem, og stort kan graves ned som det bør, men det absorberer så ikke lugt…

Jeg har et par udendørsbakker (samme model som den du viser), og der bruger jeg bare det alm. klumpende grus i. Det giver ikke problemer. Når det regner bruger de typisk bakken indenfor.

Jeg har også prøvet at have et hjørne med sand, og kattene elskede det, men det gjorde jeg ikke. Det var svært at rengøre, og jeg synes at sandet skulle skiftes ofte hvis det ikke skal blive ulækkert. Det fungerede dårligt i en villa-have hvor sand skulle køres væk = alt for meget arbejde.

Har har kattene en masse dejligt strandsand de kan benytte. Og vi har ikke noget andre steder end der. Skulle jeg have en bakke frem til dem, ville jeg benytte strandsand.

Jeg har også et par stykker, som har været meget glade for at bruge græsplænen :frowning:

Jeg har prøvet forskellige løsninger, også en stor åben sandkasse med strandsand, men det var absolut ikke en succes - de gad ikke bruge den og jeg synes det rengøringsmæssigt er træls.
En hyndeboks med udsavet åbning i var absolut ikke en succes (for mørk og plastiklugtende tror jeg).

Løsningen her blev et “hundehus”: Trixie Natura Flachdach-Hundehütte Classic kaufen | zooplus
Størrelse large.

Der har jeg sat en åben kattebakke i delen væk fra døråbningen, og bruger almindeligt klumpende kattegrus.
Jeg har MCO og birma (og huskat) og har ikke problemer med betonfødder.
Og de bruger bakken rigtigt meget - der er også rigeligt plads og godt lyst og luftigt i “huset” - og rengøringen er dejligt nem :slight_smile:

Tak for info allesammen, vi må prøve os frem.

Det er bare for klamt med bæ i græsset!

Vi har prøvet den med at stille en lukket bakke ned i “skide-bedet”, for at se om det kunne afhjælpe det, men nix, de sked stadig dernede rundt om bakken :argh: