Grusspisende alder

Hehe, ja jeg kan altså ikke huske hvornår det er man plejer at kunne give killinger alm. grus? Er der en ca. alder eller er det på gefül? :slight_smile:

Det er når de begynder at interessere sig for mad, så det er ca. i 4 ugers alderen :slight_smile:

Edit:

hov, fik vist svaret på noget forkert! Jeg svarede sådan set på, i hvilken alder de typisk begynder at smage på gruset … Nå, men jeg skifter til klumpende grus når de er 8-10 uger gamle, eller når jeg ikke har mere ikke-klumpende grus … Det ikke-klumpende er IMO lettere at bruge når man har bakker allevegne, så smider jeg bare hele molevitten ud dagligt, det synes jeg det andet er for dyrt til. men når de har lært at bruge de sædvanlige bakker og ikke længere bruger mange killinge-bakker, så skifter jeg.

Jeg vurderer killingerne. Nogle killinger smager meget på gruset andre gør næsten ikke. Hos de sidste skifter jeg tidligere.

Men i stedet for det billige røde, der stinker ad h***** til, brugte jeg sidst grus baseret på majs - det fungerede fint, trods det at gruset klumper.
Men … jeg brød mig absolut ikke om gruset.

Jeg er igang med at prøve træbaseret grus - og det vil jeg også kunne bruge til killinger, der smager på det :slight_smile:

spisevenligt grus fra de begynder at spise selv og så et par uger - men det ser man sagtens når de holder op med spiseriet.

Jeg så på dyrkuet halmpiller, det var billigt, og bedre (læs: blødere) end træpiller.

http://www.halmpiller.dk/Forside.aspx

det vil jeg prøve - ellers bruger jeg majsgruset

hej

Vi bruger træpiller indtil killinger “hopper” ud af kravlegaarden, for vores voksne katte gider ikke træpiller. Men der er killingerne også ca 7-8 gamle, så er de holdt op med at smage på gruset.
hilsen
birthe &co

Tak for alle jeres svar :slight_smile: