Guderne 17 uger

Ja mine små Guder er nu 17 uger gamle - i næste uge er der et par af dem der skal “snippes” og så varer der ikke længe før de er klar til at forlade reden :slight_smile:

Her får I lige et kig på de billeder der blev taget i går, så I kan se hvor store de er blevet :slight_smile:

Her er vores lille dreng, som er en “papegøje” (sidder på skulder) og som bare ELSKER kærlighed!!
DK*Petheaven Gilgamesh:

Her er Geffe, pigen som Kira skulle have haft - man som desværre har udviklet et lille haleknæk, og som derfor nu bliver kastreret og skal finde et nyt hjem som kælekat :hjerte:
DK*Petheaven Gefion Marseen:

Sidst med ikke mindst, “mors egen lille prinsesse”, som bliver hjemme og som er SÅ lille, sød og DIVA til potespidserne :wehuu:
DK*Petheaven Gaia:

Fælles foto denne gang er disse:

/Mette

Hvor er Gaia bare smuk og feminin. Hun er lige til hovedrollen i en Disneyfilm.

Jeg er vild med farverne på dette kuld også. -wehuu

De er godt nok blevet store!! Men hvor er de bare så fine!

Sikke da nogle skønne katte! Hvad farve er de? Sådan nogle orientalere tror jeg ikke, jeg har set før, men de er godt nok flotte - og har da også temmeligt grønne øjne, eller er det pelsfarven, der fremhæver øjnene?

mvh. tina

[quote=Sheer;338022]Hvor er Gaia bare smuk og feminin. Hun er lige til hovedrollen i en Disneyfilm.

Jeg er vild med farverne på dette kuld også. -wehuu[/quote]
Tak :slight_smile:

Gaia fik også stor ros for hendes feminine sider på udstillingen i Køge - både under kuld bedømmelsen og under den individuelle (to forsk. dommere), så jeg tror der er noget om det :wink:

Jeg er selv meget tilfreds med hende (og de andre) :hjerte:

[quote=taina;338043]Sikke da nogle skønne katte! Hvad farve er de? Sådan nogle orientalere tror jeg ikke, jeg har set før, men de er godt nok flotte - og har da også temmeligt grønne øjne, eller er det pelsfarven, der fremhæver øjnene?

mvh. tina[/quote]

Farven er Lilla (OSH c) og en pæn en af slagsen uden spøgelsesstriber der er værd at tale om også :slight_smile:

Øjenfarven er grøn - som alle orientalere skal have det - dette kulds øjenfarve er jeg yderst tilfreds med - da “Far-mis’” øjenfarve bestemt ikke er værd at skrive hjem om :wink:
Idealet er at øjnene skal være “græs grønne”, hvilket kan være svært at arbejde sig frem til.

Desværre ser vi en del af vinderkattene på udstillingerne, som har “gule” øjne (hvilket faktisk er en diskvalificerende fejl!), men da de har store ører, mener flertallet åbenbart at det er ok med gule øjne også :frowning:

Mine katte er meget moderat typede (“små” ører som er højt placeret, åbne øjne osv.), men jeg har andre områder jég gerne ser fremhævet på Orientalerne - mine lever stadig op til standarden, men er bare knap så ekstreme :slight_smile:
Men alle har forskellige ting dé ser som idealet for deres race, så enige bliver vi nok aldrig helt :wink:

Men standarden siger i al fald at Orientalere skal have grønne øjne :slight_smile:

(sikke en smøre for at sige så lidt :tihi::sorry: )

Tak for rosen af mine misse-børn :tak::tak::tak:

/Mette

Hvor er det nogle skønne billeder, rigtige fotomodeller :wehuu: :wehuu: :wehuu:

Hvis man har en lille gen-pool som jeg kan forstå I har, hvorfor så neutraliserer p.gr.af et haleknæk.
Ikke at man skal tage det alvorligt, men man dør ikke af et haleknæk…hvor imod jeg kan komme i tanke om mange andre defekter man gør af.
Jeg har isinde at opdrætte på Tabita og hun render rundt med de “fineste” lille haleknæk yderst på halen.
Men er hendes andre testresultater fine (HD og HCM og PKD) så får et haleknæk mig altså IKKE til at neutraliserer hende.
Der er INTET negative ment med dette indlæg, blot mener jeg man skal sætte tingene i relief

Hvor er de skønne og smukke :wehuu:

Hej Brita.

Tak for spørgsmålet :slight_smile:

Grunden til at Geffe bliver kælekat i stedet for avlskat hos Kira er, at Kira ønsker sig en Udstillings / Avlskat. Linjerne bag Geffe er ikke noget “wow” for hvad Kira vil arbejde med (for mig er det jo “WOW” da jeg ved hun bærer cinnamon - men Kira vil gerne lave SIA w), så en anden killing vil kunne gøre det samme for hende :slight_smile:
Da Geffe ikke vil kunne udstilles som fertil, har jeg valgt at sige til Kira at hun bør/skal/kan få en anden killing på et senere tidspunkt, som kan opfylde disse krav (ikke at man kan garantere noget, men med et haleknæk ved vi at hun ikke kan udstilles).

Genpuljen er lille i vores race ja, men da Gaia skal i avl herhjemme, vil denne genpulje jo næppe blive udvidet fantastisk ved at beholde to killinger af samme kombination :slight_smile:
Jeg har ikke selv mulighed for at beholde begge piger til avl (selvom en joker jo ikke ville være af vejen), da jeg har rigeligt med katte - specielt hvis/når den nye bekendtgørelse træder i kraft og jeg regner med at holde mig udenfor denne.

Da der ikke er nogen der har vist interesse for at bruge Geffe i avl - ud over Kira og jeg - har jeg derfor valgt at kastrere hende og sende hende ud til kæl.

Jeg har selv tidligere brugt en kat med halefejl (godt nok var det ikke et medfødt haleknæk, men en amputeret hale efter jég brækkede den under hendes fødsel), så det er ikke fordi jeg er bange for at bruge en kat med halefejl i avl, men fordi jeg mener Kira er bedre tjent med en kat hun kat “bruge” til det hun ønsker :wink:

Men jeg forstår godt at du undrer dig - det ville jeg sikkert også selv gøre hvis ikke jeg kendte hele historien :slight_smile:
Men det er såmen alt der er i det - ingen drama eller andet “sjovt” :wink:

/Mette :slight_smile:

Gudeskønne !!!

Cats og Conni

Årh, hvor er da da forbandede lækre. Gudesmukke som Conni også skriver :wink:
De er da ikke til at stå for… -love

Skønne skønne misser :wehuu:

SUK :besvimer:

Åh… jeg ønsker mig dem alle tre…

Hvor er de blevet store og smukke :wehuu::wehuu::wehuu:

Ja de ER GUDESMUKKE :wehuu:

Og Geffe ligner da bare sin far mere og mere :rock:

Men som du siger, nej så er farmands øjenfarve ikke værd at skrive så meget om. Grinede lidt over en dommerkommentar fra min første udstilling med ham: “Øjnene kunne ønskes mere grønne” :tihi: Øhh de er så SLET ikke grønne, ikke det mindste. Men kan man lide kobberfarvede øjne så er de SMUKKE :høhø:.

Marlene - Pipsens er nu gule :wink:
Hvis du vil se orange/kobberfarvede, så se på en brite som denne :slight_smile:

[quote=Eva K;339068]Marlene - Pipsens er nu gule :wink:
Hvis du vil se orange/kobberfarvede, så se på en brite som denne :slight_smile:

[/quote]

NÅ NÅ NÅ :ups: Gule eller kobberfarvede er vel lige fedt :fløjte:, men GRØNNE ER DE IHVERTFALD IKKE :tihi: .

Det er godt gjort, at personer jeg ikke kender har mere styr på min kats øjenfarve end jeg selv:argh:

Marlene - Hehe, nej, det kan vi godt blive enige om at de ikke er.

(-tihi og måske kender vi ikke hinanden, men jeg kender din dejlige kat ;))

hov hov - pip’s øjne er da grønne ----- næsten------ eller ? hmmm