[quote=Sheer;338022]Hvor er Gaia bare smuk og feminin. Hun er lige til hovedrollen i en Disneyfilm.
Jeg er vild med farverne på dette kuld også. -wehuu[/quote]
Tak 
Gaia fik også stor ros for hendes feminine sider på udstillingen i Køge - både under kuld bedømmelsen og under den individuelle (to forsk. dommere), så jeg tror der er noget om det 
Jeg er selv meget tilfreds med hende (og de andre) 
[quote=taina;338043]Sikke da nogle skønne katte! Hvad farve er de? Sådan nogle orientalere tror jeg ikke, jeg har set før, men de er godt nok flotte - og har da også temmeligt grønne øjne, eller er det pelsfarven, der fremhæver øjnene?
mvh. tina[/quote]
Farven er Lilla (OSH c) og en pæn en af slagsen uden spøgelsesstriber der er værd at tale om også 
Øjenfarven er grøn - som alle orientalere skal have det - dette kulds øjenfarve er jeg yderst tilfreds med - da “Far-mis’” øjenfarve bestemt ikke er værd at skrive hjem om 
Idealet er at øjnene skal være “græs grønne”, hvilket kan være svært at arbejde sig frem til.
Desværre ser vi en del af vinderkattene på udstillingerne, som har “gule” øjne (hvilket faktisk er en diskvalificerende fejl!), men da de har store ører, mener flertallet åbenbart at det er ok med gule øjne også 
Mine katte er meget moderat typede (“små” ører som er højt placeret, åbne øjne osv.), men jeg har andre områder jég gerne ser fremhævet på Orientalerne - mine lever stadig op til standarden, men er bare knap så ekstreme 
Men alle har forskellige ting dé ser som idealet for deres race, så enige bliver vi nok aldrig helt 
Men standarden siger i al fald at Orientalere skal have grønne øjne 
(sikke en smøre for at sige så lidt 
)
Tak for rosen af mine misse-børn 

/Mette