Guf og godbidder

For det første: Hvad giver I jeres katte til hygge og nus, når man synes, at de fortjener noget ekstra?

Har indtil videre testet tre ting på Amanda: Tun på dåse (guf :thumbup:), tørrede sardiner (blankt afvist :thumbdown:) og nogle stænger fra Aldi (guffe-guffe-guf :wehu:). Naturligvis har hun også kattegræs, men det er jo kun nogle gange, at det er guf. :slight_smile:

For det andet: Nogen der kender til Edel Cat-stængerne fra Aldi? De er produceret af Premium. De blev købt som et forsøg, og Amanda elsker dem, men jeg vil selvfølgelig gerne lige sikre mig, at de er okay at give hende. Kunne ikke umiddelbart spotte, at de indeholdt noget skidt, men er på den anden side også nybegynder. :slight_smile:

Ikke noget, de bliver blot nusset alt det de lyster.
Nogle gange får de kastet nogle gærtabletter, men det er vist mere for min skyld end for deres. Ej, Amira er OK glad for dem, men Deena har ikke helt fanget det fede ved dem, men er dog begyndt at gnaske lidt i dem.
Til gengæld bruger jeg vist jævnt meget energi og kapital på godt foder, for det er faktisk det, som kattene er gladest ved, og det er til enhver tid bedre og sundere end godbidder (især sådan noget som sticks, som jeg altid synes er frygteligt udefinerbare i indholdsfortegnelsen - og indeholder ofte sukker!).

her hjemme for de dampet kylling som god bid eller noget med fisk …
Bruger flest penge på god foder som pivu …

Jeg har en masse forskellige ting, der bruges som guf/belønning til de forskellige (når man har flere katte er man ikke altid så heldig, at de har samme smag :)).

Jeg køber også de stænger, du nævner og de er et stort hit. De er tilsat sukker (som så meget foder/guf), så de bliver ikke brugt uhæmmet.

Derudover bruger jeg en del tørret guf, som man kan købe i BARF-butikker (kyllingehalse, kyllingehjerter, oksekødsstrimler m.v.). Det er godt som “tandbørste” og indeholder kun rene produkter.

Det aller-allerbedste her i huset og som alle tre er syge med, er Thrive med kylling. Det kan købes på f.eks. zooplus: thrive Cat Treats | zooplus.co.uk

Hende her bliver også nusset, men vi prøver lidt at lokke hende ud med godbidder, fordi hun helst vil gemme sig. Så vi køber os til kærlighed. :wink:
Har skam også investeret i godt foder (både vådt og tørt), men hendes tørfoder er ikke interessant nok til at lokke hende ud at lege…

Thrive, er det små stykker eller hvordan fungerer det? Og kan dine så også lide tørrede sardiner, for det kan hun som sagt slet ikke. :slight_smile:

Det er små stykker frysetørret enten kylling, hvidfisk eller tun. Der er ingen af mine, der spiser tørrede sardiner - de to ting hænger ikke sammen :smiley:

Okay, super. Så hiver jeg nok det med næste gang, vi alligevel skal have mad derfra. :slight_smile:

Vores guf-menukort er alenlangt
Iaften er der lavet silde/KMR-havregrød og kogt to grisehjerter.
Det ene hjerte ER allerede spist af mislingerne og sikke et cirkus. Eco knurrede af søster og bror for det hele var HANS :rock:
Men sød som han også er fik de andre alt det de kunne spise…nu ligger der kun et lille stykke tilbage.
De voksne fik A/D…da jeg kom hjem…tålmodigheden var lille så det var nemt at åbne dåserne.
Et halvt grisehovede ligger ude i haven…det får de lov at gnave på og gør de ikke smider jeg det laaangt ud på marken så får en ræv alletiders måltid

Mine får også stængerne fra Aldi… :slight_smile: Emma kan høre sådan en blive åbnet, og starter med at kalde på den med det samme - selvom hun er i den anden ende af huset…

Ja, de er også et hit her i huset uanset variant. Og de er til at købe for en noget anden pris end de stænger, vi før købte hos dyrehandleren, så vi køber altid en god portion, når vi en sjælden gang er i Aldi.

/Flemming

De der stænger fra Aldi lyder som noget, man skulle prøve - men hvad er der i dem? Er det rent kød / protein, eller er der også kulhydrater og sukker?

Jeg bruger godbidder til at træne Billy, og her er thrives også det store hit. Jeg kan selv godt lide rejerne, fordi de ikke er så store - Billy spiser alle varianter.

Ellers har jeg støvsuget hele zooplus og indkøbt alle godbidder, hvor jeg ikke umiddelbart kunne se, at der var kulhydrater i. Ud over trhives gider han “Hünchen-sandwich”, som er nemme at klippe i små bitte trænings-venlige bidder og Premium Cat treat, som er noget frysetørret fisk. De sidste er nogle store klumper, og de lugter lidt fælt, hvis du spørger mig. Så er der noget “Kitty-snack”, som består af noget røget tun. Det ryger nogenlunde ned, men er ikke så stort et hit. I øvrigt egner det sig slet ikke til at træne med, det er for klistret og to store klumper kød. Jeg mangler stadig at afprøve et par poser og stænger, før jeg er igennem

Det der tørrede sardin-noget og samtlige stænger, jeg har prøvet (mangler dog også at afprøve nogle stykker her, godt jeg lige blev mindet om det :-)), er heller ikke noget hit. Det er jeg faktisk ret træt af, specielt med den, der heder canibit - der ser ud som om, der er gjort rede for alle procenter i skidtet, så der er - så vidt jeg kan se - absolut ikke plads til skrammel i det.

mvh. tina

Taina - Der er også sukker og kulhydrater i (sukkeret ifølge Temple Bar, for det er ikke helt nemt at gennemskue på indholdsfortegnelsen, synes jeg!). :slight_smile:
Men eftersom hun ellers får god tørkost og okay vådfoder (en gang imellem), har jeg det ikke så dårligt med at give hende dem, for hun er virkeligt vild med dem.

Thrive i alle varianter er guf of choice hos mine 6 pelsklumper - de vil æde mig for at komme til de små frysetørrede klumper

Mariehønen - Så må jeg hellere springe dem over. Tak for oplysningen :slight_smile:

mvh. tina

Jeg må indrømme det er sjældent der bliver givet guffer her, men når der gør er det tit tun eller anden fisk. Har lige haft katten passet ude og der har hun været ret så forkælet med guffer:-)

Jeg køber noget godt foder til min kat i stedet for så jeg sikker på hun for hvad hun skal have:-)

Der er stor forskel på guffer og mad og guffer har i allerhøjeste grad sin berettigelse i mine øjne. Lige for øjeblikket giver jeg Galliano penicillin to gange om dagen. Han har altid været meget dygtig til at tage piller og det vil jeg gerne have, at han bliver ved med, så han får en lille belønning hver gang :slight_smile:

Hvis de tager piller skal de da også have en guffe som beløning:)
Min lille mis har bare ikke haft verdens bedste start på livet og jeg vil gerne være sikker på hun ikke spiser sig mæt i guffer og dermed ikke for det hun har brug for.

Men hun for guffer det gør hun, nogle gange stjæler hun dem dog selv:fløjte:

Har prøvet at købe dåsemad men når aldrig at bruge det og smider alt for meget ud:sorry:

Så guffer her er som regel når jeg for noget der også kan bruges som kattemad:ok:

Forresten… hvis der er nogen, der gerne vil afprøve godbidder, så er jeg leveringsdygtig i to Catessy varianter, noget Cat Caviar og tre Canabit-varianter eller nogle Kitty Kookies, som mine katte i hvert fald ikke er til. Kan hentes kvit og frit i Kolding :slight_smile:

mvh. tina

Vi bruger thrive, cat sticks og rejer når det skal være ekstra godt :smiley:

M&M er også meget glade for de stænger fra Aldi (10 for 10 kr).

Derudover er der nogle sprøde ‘puder’ med oksekød inden i fra Whiskas, som de også er meget glade for.

Jeg har prøvet mange, mange forskellige slags godbider. Men kun få virker på dem.

// Martin