Guf og godbidder

Må indrømme, bruger nu også de stænger fra Aldi.
Sikkert de ikke er så sunde, men lille prut får RC suppleret op med rå kylling/rejer, osv.

Så lidt guf, kan der godt være plads til, og hun elsker dem… lige pludselig er far den aller bedste i verden :smiley:

[quote=taina;281950]Mariehønen - Så må jeg hellere springe dem over. Tak for oplysningen :slight_smile:

mvh. tina[/quote]

Jeg kom lige i tanke om dig, da jeg åbnede den pakke, jeg netop har modtaget fra England idag :slight_smile:

Prøv at kigge på www.swallowhealthydiet.co.uk Udover at være billigere på Thrive end zooplus har de også mange andre gode guffer :thumbup:

Temple bar, tak skal du have! Hold da op, der er lidt af et udvalg :slight_smile: Jeg er alligevel også ved at løbe tør for thrives og synes, det er for dyrt bare at bestille det hos zooplus, så det er da bare med at komme i hak. Det ser også ud til, at de har nogle fornuftige bud i andet kød end “alt godt fra havet” :slight_smile:

mvh. tina

Uha uha, ser jo godt ud. :slight_smile: Man ender jo med at få verdens mest forkælede kat! :wink:

Som et lille sidespørgsmål: Amanda spiser ca. halvdelen af det, hun bør, om dagen. Hun får rundt regnet 30 g Royal Canin Sterilised tørfoder dagligt, for hun spiser ganske enkelt ikke mere. Hun vejer ca. 3,6 kg, og vi er ret sikre på, at hun er på den lidt for tynde side - vi var bange for, at hun ville tage på af at blive steriliseret.
Vådfoder viser hun en noget større interesse for, og hun kan vel gnaske 75 g i sig af det på en god dag. Problemet er, at jeg er bange for, at hendes tænder tager skade af den mindre mængde tørfoder (hun får ikke mindre af den grund - men hun spiser det jo ikke).
Er ikke vild med ideen om barfing og råfoder og alt det, jeg vil godt lige se det mere “dokumenteret” og anvendt i flere år, før jeg kaster mig ud i det.
Nogle gode idéer til, hvordan man tackler det?

Hendes tænder kan aldrig tage skade af mindre mængder tørfoder - især ikke, når tørfoderet ikke er tandstensfoder, for så gavner det alligevel ikke :slight_smile:

Jeg serverer udelukkende tørfoder, fordi det er nemt - og fordi jeg pt. har mere tørfoder end likvider. Derudover supplerer jeg vådfoderet med tørrede guffer fra BARF-butikker, men hvis du ikke vil bruge deres produkter, kan du ikke bruge det tip og så er det svært at råde dig :slight_smile:

[quote=Temple Bar;281095]

Det aller-allerbedste her i huset og som alle tre er syge med, er Thrive med kylling. Det kan købes på f.eks. zooplus: http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_treats_catnip/cat_snacks/thrive/64294[/quote]

Weeee …Tusind tak, det har jeg længe forgæves ledt efter, jeg kunne ikke huske navnet …Mine katte er vilde med det :-). Og ellers bruger vi som sådan ikke guf …

Temple Bar, godbidder fra BARF-butikker, er det frysetørret kød? For det har jeg ledt efter i et stykke tid… hvor køber du det?

mvh. tina

Når Buster skal have “lidt ekstra” får han noget tørfoder fra prøveposer. For ham er det det rene slik. Når jeg tager bøtten med “slik-foderet” bliver han helt vild i varmen.
Decideret katte-slik bruger jeg ikke mere, for Buster er lettere overvægtig.Til hverdag får han et light-tørfoder.
“guf-foderet” kan skam også sagtens være et light-foder. For Buster er det vigtigst at det enten kommer fra en anden bøtte end det normale foder, eller at det kommer fra en lille prøvepose.

[quote=taina;284384]Temple Bar, godbidder fra BARF-butikker, er det frysetørret kød? For det har jeg ledt efter i et stykke tid… hvor køber du det?

mvh. tina[/quote]

Præcis hvordan det er tørret, ved jeg ikke - men det er “den ægte vare”. Jeg giver primært kyllingehalse og oksekødsstrimler og de er købt enten hos www.rigtighundemad.dk eller hos Dansk Barfcenter www.barf.dk (du bør kunne se nærmeste forhandler på begge sider)

Mange tak :slight_smile: Vi har vist også en barf-bix et sted her i Kolding, den må jeg hellere se at tjekke ud en dag… mon den ikke er på en af forhandlerlisterne.

mvh. tina

[quote=louiseogbuster;284388]Når Buster skal have “lidt ekstra” får han noget tørfoder fra prøveposer. For ham er det det rene slik. Når jeg tager bøtten med “slik-foderet” bliver han helt vild i varmen.
Decideret katte-slik bruger jeg ikke mere, for Buster er lettere overvægtig.Til hverdag får han et light-tørfoder.
“guf-foderet” kan skam også sagtens være et light-foder. For Buster er det vigtigst at det enten kommer fra en anden bøtte end det normale foder, eller at det kommer fra en lille prøvepose.[/quote]

Det er det, der skiller madglade katte fra Madtilbedende katte. :stuck_out_tongue: