Guide til krøllejern?

Ja, jeg har lige fået mig et brugt krøllejern, der var i overskud hos et familiemedlem.
Men jeg ved altså ikke helt hvordan jeg skal bruge sådan et?
Det skal være godt varmt ja, men skal det bruges i tørt eller vådt hår? Og skal man komme noget i håret for at få det til at holde? Hvis, hvad? :slight_smile:

[quote=Eife;479119]Ja, jeg har lige fået mig et brugt krøllejern, der var i overskud hos et familiemedlem.
Men jeg ved altså ikke helt hvordan jeg skal bruge sådan et?
Det skal være godt varmt ja, men skal det bruges i tørt eller vådt hår? Og skal man komme noget i håret for at få det til at holde? Hvis, hvad? :)[/quote]

Hvilken slags er det??
Den glatte eller den med pigger/børster??

TØRT!!!

Når du så har lavet krøllen kan du vælge at putte hårlak i inden du giver helt slip på den…
Og til sidst skal du rede det lidt igennem med hånderne så det ser naturligt ud…

Hvis det altså er at normalt krøllejern… er det sådan et til at lave små buer i håret skal det være vådt, så det kan blive tørret i den form du “børster” det…

Det er sådan et med pigge/børster? :slight_smile:

Kan du ligge billed ind ?

Det kunne godt ligne sådan et? :slight_smile:
Ved dog ikke lige om det jeg har fået er til damp, som det der vist er.

[quote=Eife;479154]

Det kunne godt ligne sådan et? :slight_smile:
Ved dog ikke lige om det jeg har fået er til damp, som det der vist er.[/quote]

Det er til vådt hår… Selvfølgelig ikke DRIVvådt, men bare håndklæde tørt…
Er der små huller mellem piggene som der kan komme luft ud af ?

Eva, det er et ganske almindeligt pigkrøllejern som bruges i tørt hår :slight_smile:

:øhmm:

Birthe og Babyrex -tihi Hvem har ret?

Men ja, der er sådan nogle små huller i det, til damp? :slight_smile:

[quote=Eife;479166]Birthe og Babyrex -tihi Hvem har ret?

Men ja, der er sådan nogle små huller i det, til damp? :)[/quote]

Ja det spørg jeg også om :tihi:

Jeg vil sige at det skal i vådt og så skal du krølle håret med det, mens dampen/luften tørrer det indefra og ud…

Jeg har sådanne et der kan bruges som normalt krøljern og så har jeg forskellige længder pigge der kan sættes på. Det skal bruges i tørt hår. Hvis du siger at det er med damp, så er det til tørt hår og ikke til vådt hår :slight_smile:

Nu er forvirringen da total…
Jeg havde et for nogen år siden, og det brugte jeg til vådt hår…
Og det kom der altså krøller/bølger ud af :øhmm:

Måske det er sådan et trans-jern? :wehu:

[quote=Babyrex;479171]Ja det spørg jeg også om :tihi:

Jeg vil sige at det skal i vådt og så skal du krølle håret med det, mens dampen/luften tørrer det indefra og ud…[/quote]

Du forveksler den med en føn med krølle funktion. Dette er et dampkrøllejern og skal bruges i tørt hår. Dampen giver fugt til håret :slight_smile:

Årh ja… Se nu giver det jo også mening! :thumbup:

Vådt og vådt giver jo bare mere vådt :thumbdown:

Tak, jeg vil prøve at bruge det i tørt hår så, gør det jo også lidt nemmere at få eksperimenteret lidt, at jeg ikke skal gøre håret vådt først :slight_smile:

Jeps… Men lak er ihvertfald en god ide at bruge for at få det til at holde længere :slight_smile: DET er jeg 100% sikker på…

Babyrex - Så propper jeg sådan noget i også :slight_smile:

God ide… Og husk - øvelse gør mester… Da jeg fik mit første krøllejern så jeg ikke alt for køn ud de første par gange :tihi: