Gul sløjfe pà hundesnoren

Jeg synes lige, jeg vil gøre jer opmærksomme på denne kampagne, som IMHO virker ganske fornuftig:)

Synes det er en god ide. Spørg først. Noget der for mig er helt naturligt, men som på denne måde kan signaleres på en tydeligere måde.

Måske det også kunne være en øjenåbner for dem, der bare lader deres hunde gå løs, og ikke har styr på dem, så de farer hen til en hund der er i snor.

Havde jeg haft hund i dag ville jeg helt klart have sådan et bånd på snoren når vi er ude og gå tur.

Måske jeg skulle overveje et gult bånd på Bina missens line :? blot for at signalere til diverse hundeejere/luftere, at man skal respektere missen der er ude for, at blive luftet.

Mvh
Yvonne

det er ikke dumt!! og meget rat at vide !

Må indrømme, at jeg ikke kendte betydningen af den gule sløjte - jeg ville have troet, det betød ejeren var i fængsel eller noget… :klapper:
Men en god idé er det helt sikkert. :ok:

Det kunne faktisk være noget for Snehvide også.
Selv om nogle af de små hunde jo ikke er meget mere end en mundfuld for hende, så bryder hun sig ikke om, at de kommer for tæt på… :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;894713]Må indrømme, at jeg ikke kendte betydningen af den gule sløjte - jeg ville have troet, det betød ejeren var i fængsel eller noget… :klapper:
Men en god idé er det helt sikkert. :ok:[/QUOTE]

//youtu.be/7TSq-XvpVaE

Præcis den, jeg tænkte på… :slight_smile:

Men denne her er nu heller ikke så ringe…

//youtu.be/uDBAXCwLGUA

Præcis den, jeg tænkte på… :slight_smile:

Præcis den, jeg tænkte på… :slight_smile:

Ja det er mine kolleger, der har startet det vi har talt om det længe. Lad os håbe det virker

Min hund har ikke problemer med andre hunde, men han hilser ikke i snor. Det er et valg jeg har taget for ham. Endnu et. Jeg har ike gult på ham, for jeg synes ikke jeg har svært ved at få folk til at fatte det - men han har også en ejer, der er meget klar i mælet

Jeg læste i en roman for nylig at man (i al fald i England hvor historien foregår) bruger et rødt bånd i halen på heste der sparker bagud… Er der nogen der kan bekræfte det?

Den er vist god nok… Se f.eks. her.

Bortset fra, at farven minder mig alt for meget om en vis stjerne, så lyder det som en god ide.

Helt ærligt så mener jeg at det er et spm om at folk tænker sig om, og viser lidt almindeligt hensyn…
Jeg mener - ALLE børn, som jeg kender eller har kendt gennem tiden (og som gammel pædagog bliver det til rætti’ mange!) får at vide, at man ikke må gå til hunde uden at spørge! Dvs at forældre (voksne mennesker) ved det her, nok fordi de har fået det at vide som børn :wink:
Så jeg fortsætter med at tøffe rundt med en plastpose om snoren, som jeg har gjort i rigtig mange år :slight_smile: det sender det signal, jeg hilser mest velkomment hos alle hundeejere :wink:

Jeg har altid lært mine hunde at være uinteresseret i andre hunde, så længe de er i snor - og bortset fra at dette (som med så meget andet :tihi: ) er totalt mislykkedes med Nanna, så har det aldrig været et problem… og selv Nanna ved idag, at hun ikke bare skal trække afsted for at komme til at hilse på andre hunde - jeg bestemmer om hun må eller ej…

En vis stjerne???

Altså, på den ene side kunne det være meget rart, eftersom min hund efter at være blevet bidt, har haft problemer med at hilse på andre hunde, og somme tider kunne det være rart at få andre til at holde afstand. :ok:

På den anden side synes jeg egentlig, det er synd, at danske hunde er så dårlige til at hilse. :thumbdown: Jeg har lige været i Frankrig, og jeg var meget imponeret over, at de franske hunde helt uden problemer kunne hilse på hinanden, snor eller ej. De var hverken overivrige for at hilse (= trak af sted i snoren), eller var aggressive over for de fremmede hunde. Hilste bare pænt og civiliseret (= en kort snusen til hinanden). Jeg ville ønske, det var sådan i Danmark. :slight_smile:

Jeg ved ikke, om årsagen skal findes i, at franskmænd dels elsker hunde og derfor har dem med overalt (incl. fødevarebutikker og på kajakture), dels har et yderst afslappet forhold til hundene. Måske er det især nervøse ejere, der gør hundene usikre over for at hilse? :gruble: