Gulig skæl?

Tara har fået en plet på den ene side med gullig skæl efter barberingen… Er det ikke underligt?

Hun har kun ganske lidt hår der - og hun slikker en del på det - er det svedafsondringer? På en pelsløs kat skal man jo fjerne dem… da pelsen ikke absorbere det.

Jeg vil fotografere det - hvis jeg kan i lys osv - øjeblik

Det er tørt at røre ved.

mvh helle

Kan de have kradset hende med trimmeren???

"Sphynxen kræver ikke specialfoder eller vanskelig pleje. Den behøver heller ikke at iføres tøj. Den kræver dog hyppigt at blive badet, da den - lige som børn - bliver snavset af at “lege i sandkassen”. Skindet skal også holdes fri for den naturlige olieafsondring, som absorbedres af pelsen hos en normalpelset kat. "

men hun er MCO - men kan det være det mon??

Det er svært at fotografere - her er det vådt for hun har slikket på det en smule lige før.

Hvis I kigger godt efter kan I se, at der ligesom er gulligt skæl …
Det sidder på det ene lårben højt oppe på siden af hende

Mener at Leo havde noget lignende sidste år- tror de var kommet lidt for tæt på med trimmeren. Hold øje med det og evt. vask det lidt, så forsvinder det nok om nogen dage.

Det ligner en lille “hudafskrabning”, så trimmeren er sikkert kommet lige lovligt tæt på - Jeg ville ikke gøre noget ved det!

Hun er frisk - og MCO-doven - som hun plejer - hun kigger lidt på det sted ind imellem og slikker en smule på det - men jeg kan pille uden at hun siger noget…

Jeg tror derfor ikke, at det er en betændelse af en slags i huden.

Det var det sted, hvor hun havde den ABSOLUT værste filter! Jeg ser det derfor lige an - det kan meget vel være en hudafskrabning - det har jeg jo aldrig set på hende før - af gode grunde:-)

Tak - nu er jeg mere rolig.

MVH

Det kan vel også være at knuden har siddet så stram så blodomløbet ikke har været så godt lige på den plet. Jeg hælder nu mere til at det er en let hudafskrabning.

Ja det var dælme godt det kom af!

Det KAN også være tørhed pga at huden er irriteret på dne plet mere end andre steder - jeg tænker pelsens evne til ventilation forsvinder jo når den filtrer.

Men ja jeg tror hudafskrabning ind til videre - det har ikke været en let opgave at trimme. Det var også årsagen til, at Pia og jeg opgav selv.

MVH

PS så fik I alligevel lidt fotos af Tara i bart:-))

Jeg har ikke set det før, men jeg tror det en lille hudafskrabning fra trimmeren.

Jeg har set det før, da jeg klippede filterknuder af en herreløs kat… jeg kom ikke for tæt med saksen, men under de allerværste knuder så der netop sådan ud.

Tak Lise - skal der gøres noget ved det så?

MVH

[quote=lenschow;102799]Tak Lise - skal der gøres noget ved det så?

MVH[/quote]

Nej, ikke spor. Ham jeg klippede blev hurtigt fin igen :slight_smile:

[quote=lenschow;102656]Ja det var dælme godt det kom af!

Det KAN også være tørhed pga at huden er irriteret på dne plet mere end andre steder - jeg tænker pelsens evne til ventilation forsvinder jo når den filtrer.

Men ja jeg tror hudafskrabning ind til videre - det har ikke været en let opgave at trimme. Det var også årsagen til, at Pia og jeg opgav selv.

MVH

PS så fik I alligevel lidt fotos af Tara i bart:-))[/quote]

Ja så mangler vi bare at se resten af Tara :smiley:

jeg er sikker på at hun stadig er gudesmuk :thumbup:

Tak Lis.-)

Birthe: Hun ser utrolig kort ud:-)