Gullveigs og Ulfgeirs andet kuld

Søndag 7. maj 2017 nedkom Gullveig med sit og Ulfgeirs andet kuld. I dag er killingerne 6 dage gamle.

Det er 4 drenge. (Tror vi nok. :ups: Den røde er selvfølgelig en dreng, og de andre ligner ham ret meget bagtil.) Navne følger, når de er begyndt at vise personlighed.

vh

Andreas

Stort tillykke med dem :smiley: Jeg glæder mig til at se deres udvikling :slight_smile:

Åh hvor ser de lækre ud og de er godt nok gode til at fylde deres skind ud. STORT tillykke til jer alle

Stort tillykke med kuldet :flag:
Jeg er helt enig med Brita - de ser dejlig trinde ud :thumbup:

PS. Jeg kan næsten dufte dem … åhhh bliver helt killingeskruk igen :høhø:

“…trinde …” Ja, især ham den tigerstribede. Først kom der tre killinger på en time. Mellem 10 og 11 om formiddagen. Og moderkagerne kom med ud. Killingerne vejede 124, 132 og 135 gram. Det var jo fint nok. Men det kunne da ikke være det hele, når nu hun havde taget 1,6 kg på? Tiden gik. Stemningen i fødekassen var fin. Og så efter næsten 4 timer lidt piv og et par veer: Ud kom den tigerstribede på 149 gram! Plus moderkage. Og det var det. I alt 540 gram killinger.

Vi har vænnet os til, at Gullveig bruger et par dage til at få mælkeproduktionen helt op i omdrejninger. Men nu er der tryk på, og alle er vokset 100 gram på den første uge.

vh

Andreas

Dygtige små misser. Mens deres mor går på jagt (dvs. får en halv times frikvarter i løbegården), lægger de sig i dynge for at holde varmen.

Nu er de en uge gamle. Vægtøgning 109-124 gram. Så nu er der mere end 1 kg killinger.

Og Gullveig kom ind med snavsede poter, så de kunne få lidt jordbakterier.

vh

Andreas

Tillykke med de fine killinger jeg glæder mig til at følge dem herinde :inlove:

Det var dælme nogle flotte fødselsvægte og en perfekt vægtøgning den første uge :ok:
Glæder mig til at følge dem herinde.

Hvor er de fine.:hjerte:

Asbjørn, Aslak, Atle og Arnljot. 15 dage gamle. Nu 1,5 kg i alt.

vh

Andreas

P.S.

Fotografering er hårdt for alle parter. Atle og Asbjørn præsenterer sig fint. Arnljot har vendt sig om. Og Aslak kalder på mor.

Så kom Gullveig med i billedet.

Jamen, altså :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Nye billeder, knap 4 uger:

Asbjørn, til salg

Aslak, solgt

Arnljot, til salg

Atle, solgt

vh

Andreas

Sådan en fantastisk dejlig rød gut :hjerte:

Rød med hvid, ååååååh :lovelove:

[video=youtube_share;FC9f-oIm3qk]DSCF0003 - YouTube

Livet i kravlegården. Dag 27. Aslak spiser killingekiks. Arnljot træner gang. Atle tanker op ved mælkebaren. Gullveig vasker Asbjørn.

vh

Andreas

Hvor er de dog kære :love2:

[I]Aslak, Asbjørn, Atle og Arnljot. Nu 4,5 uge gamle.

vh

Andreas
[/I]

Hvor er de skønne, og nu begynder alt det sjove, hvor de skal undersøge ALT :tihi:

Nu snart 8 uger.

[I]
Fra venstre Arnljot, Asbjørn, Aslak og Atle.

Asbjørn - den rød-hvide dreng - er stadig til salg.

vh

Andreas

[/I]

[QUOTE=Andreas;1312673]Nu snart 8 uger.

[I]
Fra venstre Arnljot, Asbjørn, Aslak og Atle.

Asbjørn - den rød-hvide dreng - er stadig til salg.

vh

Andreas

[/I][/QUOTE]

Jeg har hele tiden været mest vild med Aslak :hjerte: - men de 3 andre er nu også bedårende