Gult skær i pelsen

Det drejer sig om en hvid hunkat…

Jeg har forsøgt mange ting, men hun bliver ved med at have et gult skæri pelsen på sin hale, det kan ikke lige ses, hvis man ikke ved det er der, da det er det nedreste af halehårene, håber i forstår hvad jeg mener…
Det kan ses når jeg skiller hårene ad…

nogen gode råd

Er det fedthale?

Har du brugt Chiris Chistensen White On White? Bruger du shampoo til hvide katte?

det er fedt hale :slight_smile: min Obelix havde det også inden kastrationen…

showcleaner tager det ikke… og goobs tager det heller ikke… jeg ville næsten sige at du skal bruge opvaskemiddel - det virkede hos mig som en sidste udvej

[quote=Sheer;252062]Er det fedthale?

Har du brugt Chiris Chistensen White On White? Bruger du shampoo til hvide katte?[/quote]

lige den har jeg vist ikke forsøgt…

jeps,jeg har forsøgt med det fra Ann-Dorit og San Bernard Christal Clear og San Bernard Silver Clean

[quote=Battlestar;252063]det er fedt hale :slight_smile: min Obelix havde det også inden kastrationen…

showcleaner tager det ikke… og goobs tager det heller ikke… jeg ville næsten sige at du skal bruge opvaskemiddel - det virkede hos mig som en sidste udvej[/quote]

Hvilken opvaskemiddel…

[quote=Hanne P;252068]lige den har jeg vist ikke forsøgt…

jeps,jeg har forsøgt med det fra Ann-Dorit og San Bernard Christal Clear og San Bernard Silver Clean[/quote]
Man kan få sådan en prøvepakke hos pistop for pets, jeg synes CC WoW ( ;-D ) gør pelsen ekstra hvid, når jeg ikker har brugt den længe kan jeg tydeligt se forskel (da jeg vaskede Ninjo).

Men hvis det kun er i fedthalen der er gulligt, så kan det måske godt være at der skal noget stærk afgreaser til, og det bare er det, der skal til.

Vasker man egentlig en korthårskat med hvidt før udstilling?

Eller afhænger det af om misling er beskidt?

Jeg tænker, at hvis - så er der da vist lige noget, som jeg skal have lært af en eller anden, der ved noget om kattevask… en kat med hvidt ser vel bedst ud når den er hvid der hvor den skal og ikke gullig :slight_smile:

KH

jeg brugte vel ultra :S - men det var også ret desperat da jeg kunne se at affedterne ikke var nok

hehe…

Fairy skulle være det bedste har jeg læst et eller andet sted :slight_smile:

Tænk sig at vaske en kat i Fairy! :slight_smile: Det er en skør verden vi lever i.

Hvd duft er den med så?

hihi

:slight_smile:

[quote=lenschow;252201]Tænk sig at vaske en kat i Fairy! :slight_smile: Det er en skør verden vi lever i.

Hvd duft er den med så?

hihi

:-)[/quote]
Fairy bruge vi altid til at affedte birmaerne med før den egentlige showvask…så der er slet ikke så underligt endda :slight_smile:

Hanne, jeg ville tage en tur om Ann-Dorrit og få nogle gode råd fra hende - evt. lade hende vaske katten en gang, og så overvære hvordan hun gør og få alle tricks :ok: Jeg har selv gjort det - det er ikke så dyrt som man regner med - og det har været alle pengene værd, og jeg får altid ros for opsætningen af vores katte :slight_smile:

I gl. dage da jeg var hestepige, brugte vi eddikke til at fjerne gule haler på hvide heste :slight_smile:

På mine hvide bimser, bruger vi blå shampoo og hvidt showpudder til at fjerne gule “græstæer”

Jeg har været forbi Ann-Dorit et par gange… men aligevel har jeg haft den tanke…
Det er også der jeg køber de fleste af mine produkter

[quote=Chicabee;252214]I gl. dage da jeg var hestepige, brugte vi eddikke til at fjerne gule haler på hvide heste :slight_smile:

På mine hvide bimser, bruger vi blå shampoo og hvidt showpudder til at fjerne gule “græstæer”[/quote]

hun fik også hvidt pudder på…men jeg synes hendes pels blev ret tør i det

Hvad mærke bruger du ? Det skal være den hvide fra Vetyl

I et tv program om udstilinger vaskede de katte i opvaskemiddel og efter følgende eddike…

Helle Det med at vaske korthåred hvide katte kan du få mange svar på… Jeg har personlig kun vasket Mr 3 gange og jeg kan ikke se forskel på om han er vasket eller ej. Jeg har fået ros flere gange for min showvask, flere af de gange havde jeg ikke vasket katten. En gang var en dommer MEGET imponeret og der havde jeg kun givet den perfume på (altså en til kat)

Dog når du vasker dem skal du gerne gøre det 1- 2 dage før, da pelsen lige skal nå at lægge sig

Du skal bare være klar over, at jo mere du affedter, og jo kradsere midler du bruger, des mere stimulerer du fedtproduktionen for at kompensere for det.

Det coatmagic…
jamen så må jeg finde den. :slight_smile: