Gult skær i pelsen

Jeg er glad for at du lige husker mig på dette…
Jeg vil dryppe lidt olie nede ved roden…
det har jeg hørt for et stykke tid siden skulle hjælpe…:? På hankattes fedthale, mon det så ikke osse hjælper på en hunkat

[quote=line_refsgaard;252298]I et tv program om udstilinger vaskede de katte i opvaskemiddel og efter følgende eddike…

Helle Det med at vaske korthåred hvide katte kan du få mange svar på… Jeg har personlig kun vasket Mr 3 gange og jeg kan ikke se forskel på om han er vasket eller ej. Jeg har fået ros flere gange for min showvask, flere af de gange havde jeg ikke vasket katten. En gang var en dommer MEGET imponeret og der havde jeg kun givet den perfume på (altså en til kat)

Dog når du vasker dem skal du gerne gøre det 1- 2 dage før, da pelsen lige skal nå at lægge sig[/quote]

Jeg får osse utrolige meget ros for min show vask…
som jeg skriver erdet ikke meget, men jeg kunne se det i det lys der var i hallen i Husum… dommeren var ydeste tilfreds

[quote=Hanne P;252413]Jeg er glad for at du lige husker mig på dette…
Jeg vil dryppe lidt olie nede ved roden…
det har jeg hørt for et stykke tid siden skulle hjælpe…:? På hankattes fedthale, mon det så ikke osse hjælper på en hunkat[/quote]
Det er min erfaring, at “fedthale” bedst behandles på samme måde som arp hos spædbørn (det er faktisk det samme).

Pelsen skilles, huden gnides ind i olie, og når det har siddet et stykke tid, vaskes med en mild, uparfumeret babyshampoo.