H1N1 er nu en epidemi

Og jeg er vist en del af statistikken :frowning:
ØV Har ike været sådan rigtig SYG i flere år…

-what-what-what-what

Kryb udenom mig…

Kryb udenom mig…

Kryb udenom mig…

Kryb udenom mig…

:kryds:

Og en anden grim ting i forb. med H1N1…mennesker kan smitte kattene med det.

Hmmmm en god lang vinter med maser af hård frost ville kunne slå en del af den slags i hjel, derfor vil jeg ha’ vinter, rigtig viner, hvert år.

[quote=Felis;289296]Og en anden grim ting i forb. med H1N1…mennesker kan smitte kattene med det.

http://www.bt.dk/udland/h1n1-farlig-kaeledyr[/quote]
Øv… Jeg troede ikke man kunne give den videre til dem :frowning:

Det er kort og godt noget rigtig møg…:frowning:

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal blive vaccineret (er inden for risikogruppen).

Jer der er det samme, er I vaccineret eller planlægger I at blive det?

[quote=Rikke H;289556]Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal blive vaccineret (er inden for risikogruppen).

Jer der er det samme, er I vaccineret eller planlægger I at blive det?[/quote]

:hjerte::hjerte:

Jeg synes det er svært at tage stilling på dine vegne - men hvis det kan være livstruende for dig at få influenzaen, så synes jeg nu alligevel at du bør overveje det kraftigt.

:inlove:

Jeg er blevet vaccineret med begge to og det er jeg rigtig glad for - endnu mere nu hvor jeg kan se at det smitter til kat også!

men jeg synes det er lidt langt ude at kalde det en epidemi. Der er 10 tilfælde i danmark. Det synes jeg personligt ikke er en epidemi.

[quote=Gry Gressbakken;289722]Jeg er blevet vaccineret med begge to og det er jeg rigtig glad for - endnu mere nu hvor jeg kan se at det smitter til kat også!

men jeg synes det er lidt langt ude at kalde det en epidemi. Der er 10 tilfælde i danmark. Det synes jeg personligt ikke er en epidemi.[/quote]Der er mere 20.000 :slight_smile:

[quote=Gry Gressbakken;289722]Jeg er blevet vaccineret med begge to og det er jeg rigtig glad for - endnu mere nu hvor jeg kan se at det smitter til kat også!

men jeg synes det er lidt langt ude at kalde det en epidemi. Der er 10 tilfælde i danmark. Det synes jeg personligt ikke er en epidemi.[/quote]

En epidemi er når tilfældene for hver dag fordobles så det er bestemt ikke kun 10 mennesker det er smittede…

Jeg har ellers siddet og set tv2 news idag hele dagen, og der siger de at der er 10 konstaterede tilfælde af smittede med influenza a.

Jeg ved ikke om de så bare ikke har fået deres tal i orden eller hvad der er problemet, men 10 tilfælde synes jeg ikke lugter af pandemi eller epidemi…nærmere hysteri.

-what-what-what-what

Hold da fast… så mange var jeg ikke klar over, at det var…

-what

Men jeg ved i hvert fald at min mor er rasende over at plejepersonalet på hendes plejehjem først bliver vaccineret torsdag i næste uge.

Hun er edder-stikhamrende-tosset over det og siger at de gamle allerede nu begynder at blive syge på stribe og at “det sguda ikke nytter noget at risikogrupperne bliver vaccineret alt for sent, og det samme med det personale der skal tage sig af dem”.

Jeg forstår hende godt. det må være monster frustrerende.

[quote=Rikke H;289556]Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal blive vaccineret (er inden for risikogruppen).

Jer der er det samme, er I vaccineret eller planlægger I at blive det?[/quote]

Jeg er osse i risikogruppen, men har (tror jeg nok) valgt at lade være … fik at vide inde på ‘‘Riget’’ at medmindre jeg tit havde infektioner, så var det ikke noget de anbefalede som sådan.
Vaccinen er jo ikke afprøvet på særlig mange endnu og de var bange for at den i sig selv, måske ville fremprovokere scleroseattak (i mit tilfælde) :S

[quote=Gry Gressbakken;289722]Jeg er blevet vaccineret med begge to og det er jeg rigtig glad for - endnu mere nu hvor jeg kan se at det smitter til kat også!

men jeg synes det er lidt langt ude at kalde det en epidemi.
Der er 10 tilfælde i danmark. Det synes jeg personligt ikke er en epidemi.[/quote]

[quote=Gry Gressbakken;289735]Men jeg ved i hvert fald at min mor er rasende over at plejepersonalet på hendes plejehjem først bliver vaccineret torsdag i næste uge.

Hun er edder-stikhamrende-tosset over det og siger at de gamle allerede nu begynder at blive syge på stribe og at “det sguda ikke nytter noget at risikogrupperne bliver vaccineret alt for sent, og det samme med det personale der skal tage sig af dem”.

Jeg forstår hende godt. det må være monster frustrerende.[/quote]

:p:p

Så kan du da vist godt selv regne ud at tallet 10 smittede ikke passer ???

:fin:

ja jeg er i risikogruppe.

Jeg har anstrengelsesfremkaldt astma, og sæsonpræget astmatisk bronkitis. Ud over det er jeg overvægtig og har diabetes. Så jeg er i 3 forskellige risikogrupper.

Min diabetes gør at jeg er dobbelt så modtagelig over for alle vira og infektioner og bakterier - så jeg valgte at få både den almene og den til aéren. Jeg fik dem på samme tid. én i hver skulder.

Jeg vidste bare ikke at man skulle stikkes flere gange med aéren hvis man er i risikogruppe. så jeg skal ind og stikkes i en gang mere på et eller andet tidspunkt. minimum 3 uger mellem skal der gå siger min læge.

Så kan du da vist godt selv regne ud at tallet 10 smittede ikke passer ???

:fin:[/quote]

Nu mener hun jo ikke med influenza a. Hun mener med ALT. snue, lungebetændelse, influenza…alting får de gamle nu.

Jeg prøver lige at finde hvor jeg fik det tal fra. Det var hvad man formodede.

Når jeg kigger på sundhedsstyrelsen viser den dette (der er ihvert tilfælde langt over 10).

http://jp.dk/indland/article1880881.ece?showInfo=image&relatedField=picArticleRight&imgNum=0