H1N1 er nu en epidemi

Erhm…en af mine venner på facebook har lige skrevet i sin status at begge hans børn lige har fået konstateret influenca a.

jeg ved ikke lige hvad der er sket med det der “10”. for det kan jeg da se ikke passer nogen steder henne.

[quote=Gry Gressbakken;289735]Men jeg ved i hvert fald at min mor er rasende over at plejepersonalet på hendes plejehjem først bliver vaccineret torsdag i næste uge.

Hun er edder-stikhamrende-tosset over det og siger at de gamle allerede nu begynder at blive syge på stribe og at “det sguda ikke nytter noget at risikogrupperne bliver vaccineret alt for sent, og det samme med det personale der skal tage sig af dem”.

Jeg forstår hende godt. det må være monster frustrerende.[/quote]

Jeg tror bare hun skal være glad for at blive vaccineret allerede på torsdag. Os andre i risikogruppe i forb med vores job bliver det først i januar :thumbdown:

Dét er sguda under al kritik!

Arbejder du ikke på et apotek eller sådan noget? I burde sguda også få hældt vacciner i jer som var det bolsjer! Det er jo alle de syge der kommer ind til jer for at få ting der lindre! -what

[quote=Skattekat;289739]Jeg er osse i risikogruppen, men har (tror jeg nok) valgt at lade være … fik at vide inde på ‘‘Riget’’ at medmindre jeg tit havde infektioner, så var det ikke noget de anbefalede som sådan.
Vaccinen er jo ikke afprøvet på særlig mange endnu og de var bange for at den i sig selv, måske ville fremprovokere scleroseattak (i mit tilfælde) :S[/quote]Det lyder ikke rart!

Jeg får stærk imunnedsættende medicin (for kronisk tarmsygdom) og jeg reder mig derfor alt sygdom til mig! -surrender Ikke mindst fra min datter som jo er i Skole/inst.

Jeg er derfor meget i vildrede.

[quote=Rikke H;289747]Jeg prøver lige at finde hvor jeg fik det tal fra. Det var hvad man formodede.

Når jeg kigger på sundhedsstyrelsen viser den dette (der er ihvert tilfælde langt over 10).

http://jp.dk/indland/article1880881.ece?showInfo=image&relatedField=picArticleRight&imgNum=0[/quote]

Tak Rikke…
Det er de tal der er diagnosticeret; men man regner med tallet skal ganges med mindst 3.

syntes det er hysteri det her med den influenza … Hvis man bliver syg så under dynen mere kan man ikke gøre som de kloge hoveder siger og der er få ting som man skal være opmærksom på.

Det var her jeg havde tallet fra: Op mod 20.000 ramt af influenza A - TV 2

[quote=skeem;289759]syntes det er hysteri det her med den influenza … Hvis man bliver syg så under dynen mere kan man ikke gøre som de kloge hoveder siger og der er få ting som man skal være opmærksom på.[/quote]Tænk jeg oplever ikke hysteri - nærmest omvendt. De fleste som er i risikogruppen og kan blive vaccineret gratis, mener ikke det er nødvendigt og lader være.

Der er så næsten ikke nogen i mit område, men jeg ta’r selvfølgelig ind til Kbh. en gang om måneden … med toget :besvimer:

Jeg blev stukket på arbejde idag :slight_smile: havde faktisk besluttet at jeg ikke ville, men man har jo et standpunkt til man tar et nyt.

[quote=Rikke H;289556]Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal blive vaccineret (er inden for risikogruppen).

Jer der er det samme, er I vaccineret eller planlægger I at blive det?[/quote]

Jeg er inden for risikogruppen p.gr.a. astma, og er hysterisk bange for at få den, hvis det så sætter sig til lungebetændelse. Jeg er aldrig blevet vaccineret for influenza, har allergi over for hønseæg, men ved heller ikke rigtigt om jeg ville gøre det hvis jeg kunne tåle det. Er aldrig blevet vaccineret for det, heller ikke før jeg fik ægge-allergi.

Jeg tror så, at sandsynligheden for at blive ramt af nogen (i visse tilfælde meget alvorlige) bivirkninger ved influenzavaccinen er større end risikoen for at få influenzaen

http://www.bedremedicin.dk/influenzavaccine.html

Det er jo meget godt, vi er så bare nogle der kan dø af det…
Og ja, man sidder og skal vurdere om man tør tage risikoen ved at blive vaccineret eller risikoen for at få lungbetændelse hvis man bliver smittet. Jeg er før blevet hasteindlagt på den baggrund, men kvier mig alligevel ved at blive vaccineret, for er det bare noget pjat der kan klares med en tur under dynen vil jeg da ti gange hellere det end en vaccination.

Marina

Jeg er i risikogruppen, men er ikke bekymret. :slight_smile: Tænker faktisk slet ikke over det, heldigvis!

Kun nu da jeg er vaccineret for første gang, avs det gør ondt!

Nu har jeg ihvert tilfælde fået en tid hos lægen den 23/11. Nu må vi se om jeg når at få den inden.

Jeg har læst at der går ca 12 uger fra man er vaccineret til man er beskyttet, kan det så ikke næsten være ligemeget :?

Jeg kan ikke finde det igen, det eneste jeg kan finde er 1-2 uger :?

[quote=Lunica;290217]Jeg har læst at der går ca 12 uger fra man er vaccineret til man er beskyttet, kan det så ikke næsten være ligemeget :?

Jeg kan ikke finde det igen, det eneste jeg kan finde er 1-2 uger :?[/quote]Det lyder mærkeligt der skulle gå så længe. De 1-2 uger plejer at passe.

:):slight_smile:

Der skulle være ALT, der er værd at vide på både DR1 og TV2’s hjemmesider - det sagde de i går aftes i Nyhederne på begge kanaler.

:kryds:

Jeg hørte i går i radioen en læge udtale:
Man regner med at 500.000 danskere vil blive smittet. :frowning:

Børn og de unge bliver hårdest ramt.
Heldigt…at jeg er -olding