Ha! Det lykkedes! Næsten.. :)

Ha!

Ja undskyld, men tænk, det lykkedes - efter 5 år!

Jeg fik en slags ide til et billede i 2007. Men jeg kunne ikke udføre det - hverken programmet, min computer - og især mine evner var gode nok. Såå den eventyrstemning jeg havde inde i hovedet kom aldrig rigtig ud. Den skov jeg forestillede mig ,kunne jeg ikke lave, så det blev et krat. :frowning: Det var ikke muligt at ha’ mere end en person i billedet. :frowning: Og meget færre blomster end jeg egentlig ville ha’. :(Og lys og skyggevirkninger var stadig lidt et mysterium. :gruble: :øhmm:
Så, skoven blev til et krat, lyset blev for stærkt, og i stedet for noget eventyrligt, en alternativ verden, så hun bare sig selv i spejlet. :thumbdown:
Folk rundt omkring på de forekellige grafikfora kunne rigtig godt li’ billedet. Men det var bare ikke det, jeg havde tænkt. :surelog:

I sidste uge vendte jeg tilbage til billedet. Det er stadig ikke 100% det jeg tænkte - men det er meget meget tættere. :wehu: Og sådan kan en idé leve i knolden på en i 5 år! :uha:

Sorry, bær over med mig - men det er lidt sjovt :ok:
Det bliver lidt gnidret her fordi billeder må gøres meget mindre, men… alligevel :slight_smile:

Magic Mirror 2007

Magic Mirror 2011

Natversion (elsker at lege med lys og se det ændre billedets atmosfære):

Hold da op, hvor er de flotte og hvor er du dygtig :thumbup:
Hilsen Lisbeth

Virkelig virkelig flot - Og sikke en lækker mand på det nederste billede :smiley:

Tak :slight_smile: - han er da også på det midterste - puds brillerne :wink:

Du er simpelthen intet mindre end rigtig god til den slags, Ann… Det er altid spændende at se hvad du nu har fundet på, og ikke mindst da hvad :slight_smile:

PS… Kan du huske du engang lavede et billede inspireret af vores havedam? Du skulle vel ikke have en kopi liggende stadigvæk? Mit forsvandt med et PC nedbrud, hulk… hulk!

[QUOTE=En forhenværende bruger;573474]Du er simpelthen intet mindre end rigtig god til den slags, Ann… Det er altid spændende at se hvad du nu har fundet på, og ikke mindst da hvad :slight_smile:

PS… Kan du huske du engang lavede et billede inspireret af vores havedam? Du skulle vel ikke have en kopi liggende stadigvæk? Mit forsvandt med et PC nedbrud, hulk… hulk![/QUOTE]
Sikkert nok… jeg er et frygteligt gemmehoved :slight_smile:
Jeg kigger - ellers må jeg jo genopfinde det også… hm, måske ikke nogen dum idé… :wink:

Og tak :slight_smile:

Spændende …Egentlig super flot, har du lavet det i Poser eller Vue ?

Tak Alice - for jeg ved du ved, hvad du snakker om :ok:
De to personer + unicornen (Hva-er-det-nu-de-hedder?) er lavet i Poser, men selve billedet er lavet i Vue, og en del af Poser-texturen er tilpasset Vue efter importen, for ellers får folk en tendens til at se ud som om de er lavet af plastik - lidt blanke. Der ser underligt ud, især håret. Så er mandens overflade blandet med et klart reflekterende materiale, for at få en mere “gennemsigtig” og drømmende effekt frem. Hvor meget det er lykkedes er jeg ikke helt sikker på. :dokdok: Der er stadig plads til masser af forbedringer :slight_smile: Hestens manke, horn og hove er ændret til noget blankt (sølv) og glitrende (et layer der består af lysende partikler)
Omgivelserne er ikke så komplicerede, det handler mest om lys og atmosfære.
Der er stort set ingen postwork :slight_smile:

[QUOTE=Ann R;573508]Tak Alice - for jeg ved du ved, hvad du snakker om :ok:
De to personer + unicornen (Hva-er-det-nu-de-hedder?) er lavet i Poser, men selve billedet er lavet i Vue, og en del af Poser-texturen er tilpasset Vue efter importen, for ellers får folk en tendens til at se ud som om de er lavet af plastik - lidt blanke. Der ser underligt ud, især håret. Så er mandens overflade blandet med et klart reflekterende materiale, for at få en mere “gennemsigtig” og drømmende effekt frem. Hvor meget det er lykkedes er jeg ikke helt sikker på. :dokdok: Der er stadig plads til masser af forbedringer :slight_smile: Hestens manke, horn og hove er ændret til noget blankt (sølv) og glitrende (et layer der består af lysende partikler)
Omgivelserne er ikke så komplicerede, det handler mest om lys og atmosfære.
Der er stort set ingen postwork :)[/QUOTE]

Jeg kan godt se du ikke har lavet ret meget postwork …Jo mere jeg ser på, især første billede des mere spændende synes jeg den bliver, du har fået lavet et fantastisk lysvirkning på billederne …Jeg kan osse se du har været inde i Poser’s materialerum, og leget en del :-). Og så kender jeg jo selvfølgelig planterne og træerne fra Daz ( Lisa’s botanica :slight_smile: ) Skammelig vi to bor så langt fra hinanden, hold op hvor kunne vi lege sammen.

Jeg har iøvrigt selv lavet nogle fede camera og light settings, hvis jeg kan grave dem frem, og hvis du er interesseret så deler jeg gerne med dig :slight_smile:

Jeg er helt vild med det første billede!!!

[QUOTE=Alice;573511]Jeg kan godt se du ikke har lavet ret meget postwork …Jo mere jeg ser på, især første billede des mere spændende synes jeg den bliver, du har fået lavet et fantastisk lysvirkning på billederne …Jeg kan osse se du har været inde i Poser’s materialerum, og leget en del :-). Og så kender jeg jo selvfølgelig planterne og træerne fra Daz ( Lisa’s botanica :slight_smile: ) Skammelig vi to bor så langt fra hinanden, hold op hvor kunne vi lege sammen.

Jeg har iøvrigt selv lavet nogle fede camera og light settings, hvis jeg kan grave dem frem, og hvis du er interesseret så deler jeg gerne med dig :-)[/QUOTE]
Nej ikke helt. Blomsterne er gratis fra en fantastisk dansk vue-kunstner, der kalder sig BigBroder. Han laver alle sine planter selv, og han er GOD! Træerne er Incredibly Lush - native Vue, alle planterne er en smule forskellig fra de andre :ok:. Græs og kløver er af en kunstner, der hedder Angela… har glemt resten, :pose: men også Vue. Du kan finde dem alle på Cornucopia :slight_smile:
Posers materialerum - nej, faktisk ikke, Alle de ændringer der er lavet er fra Vue.

Jeg elsker lyset i Vue, og det er på en eller anden måde mere logisk for mig end Poser - selv om jeg stadig foretrækker Poser til portrætter.

Jeg vil rigtig gerne se hvad du har :slight_smile:

Min kreativitet har været meget stækket de seneste år, fordi min computer brød sammen i en uendelighed, når den skulle lave grafik. Skærmen gik i sort, jeg tror skærmkortet måske ikke var godt nok… Det er herligt at kunne rode igen :rock: :rock:

Tak! He - det er jeg jo så ikke helt, hvis det er det gamle du mener. Men når man ikke ved, hvad jeg faktisk ville, så er det okay :slight_smile:

Jeg ser lige hvad jeg kan trylle frem til dig Ann …Det ligger på min gamle computer, så en dag hvor jeg har den startet op, så skal jeg smide noget på nettet til dig.

Jeg må osse se at komme igang med Poser igen …Jeg laver jo mest characterer og texturer. Jeg har lavet en del poser figurer helt fra bunden ( eget skin texture / øjne osv ) det eneste jeg endnu ikke har kastet mig ud i, er at lave mit eget hår …Meeeen det kommer nok :slight_smile:

Jeg må osse se at få noget mere ind i min store på Renderosity …Har kun nogle enkelte ting, hvis du vil kikke så er det her :

Og hvis du vil lure lidt i mit galleri ( mine billeder er mest med hjemmelavede characterer )
http://www.renderosity.com/mod/gallery/member.php?my_gallery

Jeg er dybt imponeret! Synes det er skønt at der er så meget kreativitet i folk, som jeg kan nyde, nu hvor jeg selv er så ualmindeligt anti-kreativ. :slight_smile:

Jeg er faktisk også ret vild med det gamle billede, men synes også de nye er meget spændende og kan godt følge dig i ideen mht skoven istedet for krat. Dog synes jeg spejlet er for højt på de nye billeder, hvor det ligesom er placeret bedre på det gamle…men til gengæld fungerer spejleffekten så bedre på det nye, faktisk langt bedre.:ok:

Som du kan læse, så har jeg ikke en brik forstand på det, det er bare mit umiddelbare indtryk:cool2:

Kan man selv komme i gang med sådan noget?
Skal man købe nogle bestemte programmer og den slags, eller kræver det særlig viden osv?

Synes det er rigtig interessant.

LOL, det kan jeg godt se :wink:

[QUOTE=Helene;573545]Jeg er faktisk også ret vild med det gamle billede, men synes også de nye er meget spændende og kan godt følge dig i ideen mht skoven istedet for krat. Dog synes jeg spejlet er for højt på de nye billeder, hvor det ligesom er placeret bedre på det gamle…men til gengæld fungerer spejleffekten så bedre på det nye, faktisk langt bedre.:ok:

Som du kan læse, så har jeg ikke en brik forstand på det, det er bare mit umiddelbare indtryk:cool2:[/quote]

Ja spejlet er større. Men faktisk kun lidt - pigen er bare tættere på, og træerne er højere :slight_smile: Jeg tænkte at det burde være så højt som en dør - en dør til en anden verden :slight_smile: Det har nogenlunde samme højde som personerne, faktisk. Men der er jo dybde i 3-d, det er lidt som at arbejde med en filmscene (forestiller jeg mig). Så pga afstanden ser manden og “hesten” små ud. Det er de faktisk ikke.

[QUOTE=Helene;573545]Kan man selv komme i gang med sådan noget?
Skal man købe nogle bestemte programmer og den slags, eller kræver det særlig viden osv?

Synes det er rigtig interessant.[/QUOTE]

Jeg er helt selvlært, så det kan man godt. Men det tager tid at få nogenlunde hold på det. Jeg tror jeg har været bidt af computergrafik i mindst 10 år nu - og der er meget at lære endnu :besvimer: Jeg syntes det var svært i starten at skulle tænke i dybde også, i stedet som med et normalt billede, der er 2-dimentionelt. Men det betyder at men kan lave billedet fra forskellige vinkler, flytte synsvinklen (kameraet) og hvis du ændrer lyset, ændrer alt sig - skygger, dybder - som det ville gøre i virkeligheden. Med tiden bliver man mere nørded. Jeg funderede f.eks. i uger på, hvordan man laver et snelag, der ikke bare var hvidt, men som glitrer i sol - som rigtig sne gør. Nej, det lykkedes ikke helt :venter:

Ja, man bruger særlige grafikprogrammer. Nogle af dem kan man hente i testversioner, Vue f.eks., der har lavet billederne ovenover. Det er genialt til landskaber, og andre uderdørsbilleder, men også til interiører.
http://www.e-onsoftware.com/products/?page=try
Vue er det program nogle af omgivelserne i film som Avatar, Pirates of The Caribbean og Indiana Jones er lavet i - selvfølgelig med meget mere computerkraft end man har hjemme - men det viser hvad det faktisk kan :slight_smile:

//youtu.be/49Z9zRTxkJk

Det andet program jeg bruger, Poser, er rigtig godt til personer og til portrætter:
Også her - jeg er fascineret af skygge- og lys-virkninger…

Som sædvanlig bøjer jeg mig bare dybt i støvet over dine evner…

Og tilføjer at unicorn er det vi andre kalder en enhjørning :wink:

[QUOTE=Ann K;573589]Som sædvanlig bøjer jeg mig bare dybt i støvet over dine evner…

Og tilføjer at unicorn er det vi andre kalder en enhjørning ;)[/QUOTE]
Takker :slight_smile:
Åh ja, selvfølgelig, tak :slight_smile: Det var lige væk… Problemet er, at de her ting er engelsksprogede, så jeg vænner mig bare til hvad det hedder. Men nogen gange smutter det danske så :rulleøjne:

Jeps… regnede også med at det var det som var problemet :smiley:

Men det ændrer stadig ikke ved, at dine grafikbilleder bare bliver bedre og bedre… så smukke ! og med deres helt egen stil og tone - jeg synes at man begynder virkelig at kunne se at du har din helt egen stil som adskiller sig fra andres - selv om I vel egentlig bruger de samme virkemidler…

Svit hvor ser det bare godt ud! :uha: Sådan skal det bare gøres!! :ok::thumbup:

Gid jeg kunne finde ud af sådan noget. Jeg er sq lidt MISundelig. :tihi: